Gå til innhold

Begynner å bli veldig utålmodig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært aktive prøvere i snart 9 mnd, og jeg begynner å bli veldig utålmodig.. Legen vil ikke undersøke meg før det har gått ett år, og jeg bekymrer meg mer og mer for om det er noe galt med meg..

 

Vet 9 mnd ikke er lenge, og at det er vanlig å prøve langt lengere enn det. men merker at jo lenger tid dette tar, jo mer sliter jeg med tanken på at jeg kommer til å bl ufrivillig barnløs. Jeg har kjøpt meg feriligtetsmonitor, og brukt denne i flere mnd uten hell; fikk henholdsvis aldri postiv eggløsningstest på denne heller, det gjorde meg enda mer deppa så jeg valgte å bare legge den fra meg,..

 

samboer har en fra før, så er ikke noe galt med han.

 

noen som har opplevd lignende om å ikke få positiv eggløsningstest? og så vil jeg være så frekk at jeg ber om noen støttende ord til å beholde håpet.



Anonymous poster hash: cee42...ee4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahhh disse legene... fikk heller aldri hjelp eller støtte fra fastlegen(e) jeg hadde før. Byttet til jeg var fornøyd😉

Vi gikk privat før jeg fant fastlegen jeg har nå. Han er helt super, det er så viktig å ha støttende fagfolk rundt seg i tøffe tider! Finn deg et godt team som er på ditt lag og som ønsker å hjelpe!

 

Har du mulighet til å ta en undersøkelse hos volvat eller andre private klinikker i nærheten? Bare som en start for å føle at man gjør noe... ventingen er jo definitivt det værste💖

Bytte fastlege og heller si at man nå nærmer seg ett års prøving og be om å få oppfølging? (Lov å ta en liten spansk en?)

Eller bestille en time på dagen ett års prøving så du har en dato å se frem til, det kan også hjelpe. Føler alltid at det er godt å ha en plan😊

 

Du må i hvert fall ikke gi opp❤ Det løser seg for de som aldri gir seg!

Og som et tips så kan det være lurt å løfte blikket litt og tenke at jeg skal bli gravid i løpet av dette året, i stedet for å tenke denne måneden. Jeg er et levende eksempel på at livet kan snues på hodet på ett lite år💖 Hold ut, baby blir det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh disse legene... fikk heller aldri hjelp eller støtte fra fastlegen(e) jeg hadde før. Byttet til jeg var fornøyd

Vi gikk privat før jeg fant fastlegen jeg har nå. Han er helt super, det er så viktig å ha støttende fagfolk rundt seg i tøffe tider! Finn deg et godt team som er på ditt lag og som ønsker å hjelpe!

 

Har du mulighet til å ta en undersøkelse hos volvat eller andre private klinikker i nærheten? Bare som en start for å føle at man gjør noe... ventingen er jo definitivt det værste

Bytte fastlege og heller si at man nå nærmer seg ett års prøving og be om å få oppfølging? (Lov å ta en liten spansk en?)

Eller bestille en time på dagen ett års prøving så du har en dato å se frem til, det kan også hjelpe. Føler alltid at det er godt å ha en plan

 

Du må i hvert fall ikke gi opp❤ Det løser seg for de som aldri gir seg!

Og som et tips så kan det være lurt å løfte blikket litt og tenke at jeg skal bli gravid i løpet av dette året, i stedet for å tenke denne måneden. Jeg er et levende eksempel på at livet kan snues på hodet på ett lite år Hold ut, baby blir det

Hei! takk for oppmuntrende ord. jeg var hos privat gyn. fire uker etter at jeg sluttet på prevensjon og hun gikk kjapt inn og titta og ut igjen og sa at alt så ut til å være i orden. hun så noe på den ene eggstokken min, men regner med at det var noe i forbindelse med eggløsning. 

 

har tatt en del kontakt med søsteren min den siste uken (ikke hatt kontakt på flere år) og hun fortalte at hun hadde noen cyster på den ene eggstokken som måtte fjernes, fire uker etter hun fjernet denne ble hun gravid. hun hadde da gått fem år uten prevensjon. hun sa også at dette var arvelig og at det er mulig at jeg har samme problemet..

 

men da må jeg vel vente til august før jeg får vite om dette gjelder meg da, siden legen ikke vil undersøke meg? med mindre jeg vil ta det privat og det koster jo fort noen tusen. 

 

Anonymous poster hash: cee42...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være verdt å spørre legen om hun/han kan henvise deg til gyno pga den infoen du nå har fått av søsteren din?

Om du har pco så kan det hindre eggløsning, noe du nevnte i forrige innlegg at du også slet med å finne ut av?

Ville i hvert fall hørt med legen, mas i vei så hører legen til slutt😉

Så bra at du tok opp igjen kontakten med søsteren din❤ Og så utrolig bra at hun delte sin erfaring, det kan spare deg for måneder og kanskje år med prøving hvis du har det samme! Og det er jo en ting som kan gjøres noe med👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bestilt meg time hos gyn med en gang, om du mistenker at det kan være noe "feil" med deg. håper selvsagt at det bare tar tid med dere, og at alt er tipp topp<3 Om dere må i  gang med utredning og hjelp, så tar nemlig det ganske så lang tid det også, så greit å komme igang så fort som mulig :)

withloveandscience.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Jeg sluttet på prevensjon og slet med sykluser som stadig ble lengre og tydelig manglende eggløsning. Prøvde eggløsningstester for å bli kjent med egen syklus, og forsto meg aldri på disse da de "alltid" var nesten positive. Tok kontakt med fastlege (med bakgrunn i ustabil syklus og barneønske). Han sendte meg rett til gyn som påviste PCOS etter ultralyd og blodprøver. Vi hadde ikke prøvd et år, men jeg hadde vært uten p-piller nesten et år. Det var i alle fall nok til at hun startet utredning. Er nå på min første syklus med stimulering. Masse lykke til, håper du kan få hjelp :)

Anonymkode: 2d8e8...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

På 13.3.2017 den 21.30, Anonym bruker skrev:

Vi har vært aktive prøvere i snart 9 mnd, og jeg begynner å bli veldig utålmodig.. Legen vil ikke undersøke meg før det har gått ett år, og jeg bekymrer meg mer og mer for om det er noe galt med meg..

 

Vet 9 mnd ikke er lenge, og at det er vanlig å prøve langt lengere enn det. men merker at jo lenger tid dette tar, jo mer sliter jeg med tanken på at jeg kommer til å bl ufrivillig barnløs. Jeg har kjøpt meg feriligtetsmonitor, og brukt denne i flere mnd uten hell; fikk henholdsvis aldri postiv eggløsningstest på denne heller, det gjorde meg enda mer deppa så jeg valgte å bare legge den fra meg,..

 

samboer har en fra før, så er ikke noe galt med han.

 

noen som har opplevd lignende om å ikke få positiv eggløsningstest? og så vil jeg være så frekk at jeg ber om noen støttende ord til å beholde håpet.

 


Anonymous poster hash: cee42...ee4

 

Hvordan har det gått med deg? <3

Anonymkode: ee5b3...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...