Gå til innhold

Skal starte med medisiner om en mnd! Kort protokoll. Er utrolig spent da legen kun ga oss 10-15% sjanse til å få frem egg!


mamma_bergen

Anbefalte innlegg

Så håper neste mens kommer når den skal, da skal jeg starte med progynova ca 14. april :)  

 

Jeg prøver å ikke håpe for mye pga oddsene legen ga oss, men jeg klarer ikke å la være å glede meg og satse på at det går bra :P

 

Jeg har vært gjennom dette en gang før, men det er 12 år siden og jeg føler meg litt lost, men kan ikke annet enn å vente og håpe på at det går bra :) Den gang var det ikke snakk om kort eller lang protokoll, da gikk jeg på nesespray og gonal-f, om jeg ikke husker feil. Denne gangen skal jeg bruke gonal-f og orgalutran, og jeg forstod det slik at dosen blir høy, 375IE med gonal-f?

 

Og jeg kommer på flere ting jeg lurer på, som hvordan det blir med jobben, får man sykemelding eller må man ta feriedager eller hva? Hva med trening? Jeg trener nærkamp og selvforsvar, men kanskje kroppen ikke har godt av det hardkjøret når jeg er på medisiner? Jeg skal prate med dem når jeg ringer for å bekrefte at det er ok å starte, men jeg har jo alle disse tankene nå :P

 

Føler at det plutselig skjer fort, for alt har tatt sånn tid frem til nå, samtidig vil jeg egentlig vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kun sykemelding fra egguthentingsdagen og 3 dager. Jeg valgte å ta ferie den uken jeg hadde uttak og innsett. Fastlegen valgte å sykemelde meg etterpå i 2 uker, pga tunge løft på jobb, men klinikken sa at man skal leve som normalt, så det er vel litt opp til hver enkelt hva man føler for. Tror jeg personlig hadde tatt det rolig i forhold til sporten du driver, men heller trene vanlig uten å utsette deg for noe :) 

 

Lykke til. Jeg er i ventefasen for neste forsøk, da det ble negativt i desember. Lang ventetid gitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kun sykemelding fra egguthentingsdagen og 3 dager. Jeg valgte å ta ferie den uken jeg hadde uttak og innsett. Fastlegen valgte å sykemelde meg etterpå i 2 uker, pga tunge løft på jobb, men klinikken sa at man skal leve som normalt, så det er vel litt opp til hver enkelt hva man føler for. Tror jeg personlig hadde tatt det rolig i forhold til sporten du driver, men heller trene vanlig uten å utsette deg for noe :)

 

Lykke til. Jeg er i ventefasen for neste forsøk, da det ble negativt i desember. Lang ventetid gitt :)

Ventetiden er fæl😆Men takker for svar! Jeg regner med at jeg kommer til å være et nervevrak om vi kommer så langt som å sette inn egg, så akkurat nå tenker jeg å ta ut ferie, ev sm. Er sykepleier og kan risikere både tunge løft og stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...