Gå til innhold

Noen som bor/har bodd på Mortensrud her?


Østkantmamma

Anbefalte innlegg

Min lille familie bor nå i en leilighet ganske sentralt i Oslo. Nå som vi har fått barn behøver vi mer plass og vi kikker på rekkehus i sør-øst-området. Vi har nå kommet over et nybyggprosjekt på Bispelulia (Bispelua) på Mortensrud. Det skal bygges rekkehus til veldig overkommelige priser, og tomten er kjempefin med utsikt mot fjorden, pluss nærhet til skog og kollektiv transport.    

Jeg har nå lest at nærmeste barneskole, Mortensrud skole har hele 97 % innvandrertetthet og at det er en ganske stor del i området som lever på sosiale ytelser.

At det er en god blanding av ulike kulturer osv ser jeg som positivt, og om det var 50/50 ville det vært helt topp, men med 97 % blir jeg skeptisk til hele området. Ikke fordi jeg tror det er utrygt, men først og fremst fordi jeg bekymrer meg for skolegangen og barnehager. Jeg vet at det blir store utfordringer når tettheten blir såpass voldsom.

Er det noen som bor eller har bodd i området som kunne gitt meg litt info om hvordan det er på denne delen av Mortensrud? Jeg vil gjerne ha både positive og negative sider, men kun fra de som faktisk vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Vi flytter ut dit med våre to barn, en i skolealder til høsten. Vi flytter på samme måte som dere fra sentrum for å få mer plass.

Satser på å få innpass i Stensbråten skole når den tid kommer. Den ligger ca. samme avstand, noe lengre enn Mortensrud og er 50/50. Skoledistriktet til Stensbråten går som en "tarm" nedover mot Kantarellen Helsesenter, kan hende Bispelua til og med blir innlemmet i det. Det er i alle fall ett godt argument for å få gå på den skolen. 

Hvordan området er utover dette vil tiden vise men vi har troa. Har tross alt kjøpt der ute ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 5.4.2018 den 11.53, MarkusTT skrev:

Vi flytter ut dit med våre to barn, en i skolealder til høsten. Vi flytter på samme måte som dere fra sentrum for å få mer plass.

Satser på å få innpass i Stensbråten skole når den tid kommer. Den ligger ca. samme avstand, noe lengre enn Mortensrud og er 50/50. Skoledistriktet til Stensbråten går som en "tarm" nedover mot Kantarellen Helsesenter, kan hende Bispelua til og med blir innlemmet i det. Det er i alle fall ett godt argument for å få gå på den skolen. 

Hvordan området er utover dette vil tiden vise men vi har troa. Har tross alt kjøpt der ute 😉

Hei.  Nå tenker vi også å flytte dit.  Lurer derfor på om dere trives der? Er rekkehusene bra,  og er bomiljøet fint? Vi tenker å kjøpe noe som er ferdig neste sommer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...