Gå til innhold

Tøft svangerskap, vil hjelpe andre i samme situasjon


mammaspiren

Anbefalte innlegg

Hei.  Etter at jeg hadde ett vanskelig svangerskap med lite støtte fra helsevesenet, ingen nær familie eller venner (kun meg og samboer),  har jeg nå bestemt meg for å være frivillig fødselshjelper/svangerskapsstøtte.  Jeg kan jo ikke være den eneste i verden som ikke har noen andre enn samboer, eller ingen i det hele tatt ?   

Hadde ett veldig tøft svangerskap med alt det innebar av svangerskapskvalme, forverring av kronisk tretthet, bekkenløsning, pustevansker, premature rier med flere innleggelser fra uke 24 og frem til fødsel.  Midt oppi dette tenkte jeg ikke over at doula/svangerskapshjelper/fødselshjelper var en mulighet, men angrer i dag på at jeg ikke tok ibruk en, da hverken svangerskap eller fødsel ble slik jeg håpte , ei heller innenfor mine ønsker fra sykehuset sin side, da ingen lyttet. 

Ønsker derfor å gjøre noe for noen som kanskje er i samme situasjon som jeg selv var i,  sønnen min er 10 mnd så har enda alt friskt i minnet og ønsker virkelig å støtte noen i samme situasjon jeg var i, for det var enormt tøft spesielt når jeg ikke hadde noen. 

Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å tilby hjelp eller støtte? 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...