Gå til innhold

Hvordan er det? Regner med å komme i gang med ivf ganske snart, men lurer på noe😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mensen min er vanligvis ganske regelmessig, med ca 25 dagers syklus, men nå etter jul har den tullet seg og jeg har kun hatt mensen to ganger siden årsskiftet.

Det jeg lurer på er om man er avhengig av mensen for å komme i gang? Hvordan er gangen i det? Vi får nok vite alt på mandag, men jeg er utålmodig🙈

 

Anonymous poster hash: aefb1...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg var på riksen på mandag. Legen min der sa at jeg var ikke avhengig av mensen. Jeg har en syklus som varer alt fra 30-90 dager :o heldig vis har den liggi på ca 30-40 dager siden lapraskopien i mai :)

Jeg fikk beskjed om å ringe når mensen kommer i april, senest midten av april. Jeg skulle få dato for oppstart når jeg ringer inn :D han mente det ble i september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg var på riksen på mandag. Legen min der sa at jeg var ikke avhengig av mensen. Jeg har en syklus som varer alt fra 30-90 dager :o heldig vis har den liggi på ca 30-40 dager siden lapraskopien i mai :)

Jeg fikk beskjed om å ringe når mensen kommer i april, senest midten av april. Jeg skulle få dato for oppstart når jeg ringer inn :D han mente det ble i september!

Oki, takk for svar!😊Men hva skjer når du får mensen? Hvorfor blir det oppstart i september? Vi går privat, og jeg ser for meg å starte nå snart, men det er kanskje feil?😣

 

Anonymous poster hash: aefb1...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for svar!Men hva skjer når du får mensen? Hvorfor blir det oppstart i september? Vi går privat, og jeg ser for meg å starte nå snart, men det er kanskje feil?

 

Anonymous poster hash: aefb1...d86

 

Han sa egentlig bare at jeg skal ringe når mensen kommer for å få dato for oppstart. Og om jeg er uheldig å får en lang syklus i april så skal jeg ringe alikevel, slik at jeg får dato uansett.

Det er ganske lang ventetid på riksen, så det er nok derfor. Vi skal gifte oss nå 1. april, så vi ble enige om at det gjør egentlig ikke noe at ventetiden er litt lang  :sjenert:  For da rekker vi å spare opp litt penger, noe som trengs for å ha råd til alle medisinene. 

Virka ikke som om de brydde seg så alt for mye om mensen sånn med tanke på 1 forsøk. De gir jo diverse medisiner som "overstyrer" kroppen hormonmessig. 

Håper du skjønner litt av det jeg mente nå, ser selv at det blei litt knotete her  :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes måterbå styre syklusen på. Jeg går på p piller for å styre mensen til en dato for å begynne. Skal du ha lang protokoll kan syklusen styres med spray. Eller du kan vente på mens.

Skal du inn til kontroll etter at du får mens for å finne ut når dere skal starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...