Gå til innhold

IKM uke 14 🦄


AkkMa

Anbefalte innlegg

Ikm ca 5. april - hvis syklusen er på stell igjen. Pp 2 etter ma, før det 3 pp.. Ingen barn fra før

Håper vi blir flere så vi kan holde ut ventetida sammen!

Endret av AkkMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikm ca 6. April, blir pp 4 her. Har et barn fra før. Tror at syklusene mine har vært stabilt ustabile det siste halvåret. Men forige periode var syklusen samme som den var tidligere. Så håper noe skjer denne perioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM egentlig 8.april. Men av en eller annen grunn er syklusen min helt fu**a opp for tiden! Så gjenstår å se hvordan denne blir 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh.. det er så kjedelig å vente! El er ikke venta før 22., men den "fruktbare perioden" begynner nå på fredag i følge appen. Siden det har vært en del styr med syklusen etter ma i desember har jeg allerede begynt å teste, og synes jeg ser at streken blir sterkere. 

 

Hvordan er det med dere andre?

 

Har dere barn fra før, forresten? Samboeren min og jeg har vært sammen i 13 år, men har venta helt til nå med å stifte familie pga utdanning og jobb. Jeg er 31, han er 36. Og nå er jeg kjempestressa. Synes "alle" rundt oss "plutselig" har i alle fall to barn.. Og alle får dem tilsynelatende "lett som en plett", mens jeg endte opp med en bo/ma. Blir bare litt frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Då høyrer visst eg og til her. Har ingen frå før og er på pp4

Endret av leahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to barn fra før av. En på 7,5 og en på 4. Begge satt på første forsøk, så kjenner at jeg er litt utålmodig. Hadde en SA når minstemann var 11mnd. Har ikke vært aktiv prøver før nå... Eller er vel inn i 4.pp nå da. Håper å kunne bli 3barnsmor snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig, Ayka! Krysser for at dette er måneden du blir trebarnsmor 🙏 og at første spire sitter for oss, leahr! 🌱

Jeg eltester uten at streken foreløpig er blitt så veldig sterk.. men det er en del slim på gang, så noe skjer her i hvert fall! 😬 I tillegg er både jeg og samboer blitt forkjøla og hoster og snørrer - er det ikke da det sies at det klaffer?? 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg havner her, mest sannsynlig IKM i begynnelsen av uken. Prøver på første barn, er vel på PP20 nå tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt el i dag, men det er ikke det testene forteller meg, så da er jeg nok litt forsinka, ja.. Kjedelig.

Men hei igjen, ja, til dere som har kommet til siden sist! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nær positiv EL-test i går morges og negativ igjen i dag. Hadde så sterke EL-smerter i går ar jeg flere ganger måtte sette meg ned. Har den klassiske EL-migrenen i dag, så da er det nok helt klart EL på gang :) dessverre på høyre side der eggleder er tett, men greit at kroppen gjennomfører EL og ikke ble traumatisert etter operasjon tidligere denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM ca 7.april hvis jeg har forstått alt riktig :) Vi er på PP4, men har ikke EL-testet før denne måneden, og er ikke fruktbar enda ifølge testen. IKjenner ikke når jeg har EL, så de tidligere månedene har vi vel kjørt mer annen-hver-dag metoden ;)

Håper det klaffer denne måneden! Har ønsket meg barn i maaange år, men det har aldri "passet" av ulike grunner. Samtidig blir jo termindato da rett før/under jul...så om det ikke skulle klaffe er det også helt ok kjenner jeg. (Selvom jeg innerst inne nå bare vil bli gravid :))

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fekk beskjed av legen å drite i å teste eggløsning, og heller ha sex så ofte at me nesten spyr når me ser kvarandre😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, positiv eltest!

Det går helt fint å få barn i desember, spør du meg. Jeg veit ikke om jeg fortsatt har jobb etter sommeren, så for oss passa det perfekt da spira satt i desember. Nå vil jeg bare at det skal skje før 2017 er over 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt født i januar,  og jammen meg er det nok utgifter den mnd. For å ikke snakke om februar og mars 🙈🙈🙈 krysser fingrene for mange desemberbarn her ❤😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren er begge født i desember og har alltid vært enige om at vi helst ikke vil ha barn i desember fordi det er kjedelig med bursdag rundt julen 😛 Men akkurat det har vi sluttet å tenke på, ikke aktuelt å stå over en periode nå som vi har prøvd så lenge hehe. 

 

Her har tempen bekreftet EL og jeg er nå 3dpo. Samboeren som har litt mannfluensa nå er strålende fornøyd med at jeg nå skal la han være i fred 😇😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også nå at blir det desember så blir det desember og da er det helt fint 😁👍 CB testen viser fertil i dag ❤ så da har jeg vel el ca mandag. Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, _Harefrøken skrev:

Jeg og samboeren er begge født i desember og har alltid vært enige om at vi helst ikke vil ha barn i desember fordi det er kjedelig med bursdag rundt julen 😛 Men akkurat det har vi sluttet å tenke på, ikke aktuelt å stå over en periode nå som vi har prøvd så lenge hehe. 

 

Her har tempen bekreftet EL og jeg er nå 3dpo. Samboeren som har litt mannfluensa nå er strålende fornøyd med at jeg nå skal la han være i fred 😇😂

Da ligger vi likt i løypa - 3 dpo jeg også 😀 Prøver wild yam for første gang 😱 spennende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sofapute skrev:

Da ligger vi likt i løypa - 3 dpo jeg også 😀 Prøver wild yam for første gang 😱 spennende 

😱 Jeg har også kjøpt wild yam, men synes det er litt skummelt. Hvor lenge etter positiv eltest bør man vente før man begynner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikkje temper råder eg deg til å vente til 2-3 DPO Akkma 😊 eg klarte å forskyve EL fordi eg tok wild yam for tidlig ein gong 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AkkMa skrev:

😱 Jeg har også kjøpt wild yam, men synes det er litt skummelt. Hvor lenge etter positiv eltest bør man vente før man begynner? 

Jeg er litt usikker, kom vel frem til at det burde være oppstart 2 dager etter EL,  så begynte 3dpo. Får litt vondt i magen av tablettene (tror jeg), så har bare tatt 1 i 2 dager nå :) jeg har testa for eggløsning og er ganske sikker på at jeg har kontroll på den iallefall. 

Men usikker hvor lenge man skal ta dem. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, det er det med faren for å forskyve el jeg er litt redd for. Men er nok ca 3 dpo i dag, så kanskje jeg skulle prøvd. 

Jeg lurer også litt på hvor lenge man bør ta dem. Fram til tr eller (mye bedre) positiv test? 👌

Hvordan går det ellers med dere andre? Dpo-land? Noen symptomer? Her synes jeg det er urovekkende lite. Synes nesten ikke jeg kjente el en gang, og det pleier jeg absolutt å gjøre. Det er liksom som om det er noe som er "off", så jeg har ikke så høye forventninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...