Gå til innhold

Tidlig ultralyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spurte legen min om å få tidlig ultralyd men hun sa at det fikk man bare om det var en spesiell grunn til det så jeg måtte nok bestille meg time selv og betale for den. Har i ettertid fått høre om folk som har blitt spurt av legen om de vil ha tidlig ul uten noen spesiell grunn. Er det ikke en regel for dette? I utgangspunktet trodde jeg man kun fikk én ul så lenge alt var som det skulle. På forhånd takk for svar :-)

 

Anonymous poster hash: 0dd43...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det, hvis alt er i orden får man kun en ul uke 18/19. Jeg får tul uke 12 hvis jeg mistet min sønn i desember (24+3), og har derfor ekstra god oppfølging dette svangerskapet. Ellers må du nok bestille privat, tror det koster litt forskjellig, alt i fra 600 og oppover (her kan jeg ta veldig feil!). Dog har jeg hørt det skal være verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i utlandet, og her er det vanlig med tidlig ultralyd. Skal inn å sjekke neste uke, for å høre hjertet slå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig ultralyd med nr 1 og det får jeg denne gang også pga blødninger. Nr 2 var ingen problemer med, så da ble det ikke ultralyd før uke 18 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Legen din har ikke helt rett... "bekymret mor" er nemlig en av indikasjonene for rekvirering av tidlig u.l

-så vet du det, hvis du vil prøve igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...