Gå til innhold

Noen andre som ruger?


mortino

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke en tråd for andre som hadde oppstart IVF/ICSI i februar.

Vi hadde uttak 28.02.17 og innsetting i går 02.03.17.

 

Vi har tidligere gått gjennom 3 ICSI i det offentlige, alle med negative resultat. Nå har vi hatt vårt første ved klinikk Hausken.

 

Offentlig klinikk mente vi skulle ha gode muligheter dersom vi prøvde privat. Men lege ved innsetting i går virket ikke fornøyd.

 

Vi hadde ved uttak fått ut 9 egg, 7 av disse var modne. 4 ble befruktet, av disse var kun 2 gode nok til innsetting. MEN legen fremhevet at de var av dårlig kvalitet. De angav en kvalitet på B /BC på en skala fra A -D.

Jeg har aldri hørt om en slik skala før, noen andre?

 

Kjenner jeg er ganske pessimistisk i forhold til dette forsøket. Og ikke hjelper alle plagene fra medisiner og etter uttak på saken heller. Har en del smerter enda etter uttaket. Var veldig OK i går, men i dag har det tatt seg opp.

 

Uansett, er det flere der ute? Evt en annen tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg finner ikke en tråd for andre som hadde oppstart IVF/ICSI i februar.

Vi hadde uttak 28.02.17 og innsetting i går 02.03.17.

 

Vi har tidligere gått gjennom 3 ICSI i det offentlige, alle med negative resultat. Nå har vi hatt vårt første ved klinikk Hausken.

 

Offentlig klinikk mente vi skulle ha gode muligheter dersom vi prøvde privat. Men lege ved innsetting i går virket ikke fornøyd.

 

Vi hadde ved uttak fått ut 9 egg, 7 av disse var modne. 4 ble befruktet, av disse var kun 2 gode nok til innsetting. MEN legen fremhevet at de var av dårlig kvalitet. De angav en kvalitet på B /BC på en skala fra A -D.

Jeg har aldri hørt om en slik skala før, noen andre?

 

Kjenner jeg er ganske pessimistisk i forhold til dette forsøket. Og ikke hjelper alle plagene fra medisiner og etter uttak på saken heller. Har en del smerter enda etter uttaket. Var veldig OK i går, men i dag har det tatt seg opp.

 

Uansett, er det flere der ute? Evt en annen tråd?

 

 

Det har ikke vært en tråd for februar, men du har jo hatt innsett i mars og da tror jeg uansett du hører til mars-gruppa. Og uavhengig av hvor du "hører til" så kan du jo henge med oss der inne! 

Husker deg fra tidligere forresten, så hyggelig å se at dere er i gang igjen! Så kjipt at ikke eggene er i tipp topp shape .. men har hørt om flere som har blitt gravide med B-egg (har hørt om graderingen ja, men ikke alle klinikker er like eksplisitte med det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne inn til oss i marsgruppa ja! Ville ikke bekymret meg alt for mye om eggkvaliteten. Jeg har mange ganger satt inn perfekte egg som det ikke har blitt baby av, mens det todelte egget jeg ikke hadde noe tro på er nå min sønn på 2 år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruger ikke nå men hadde selv første innsetting hos Hausken nå i februar og er gravid :) Det med embryokvalitet er ikke noen eksakt vitenskap så ikke tenk for mye på det. Spennende med to egg, krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært en tråd for februar, men du har jo hatt innsett i mars og da tror jeg uansett du hører til mars-gruppa. Og uavhengig av hvor du "hører til" så kan du jo henge med oss der inne! 

Husker deg fra tidligere forresten, så hyggelig å se at dere er i gang igjen! Så kjipt at ikke eggene er i tipp topp shape .. men har hørt om flere som har blitt gravide med B-egg (har hørt om graderingen ja, men ikke alle klinikker er like eksplisitte med det).

Takk for svar. Vi er i gang, for 4. Gang nå. Har vært slitsomt denne gangen, ihvertfall mer enn tidligere forsøk. Jeg kommer inn til mars tråden.

 

Kom gjerne inn til oss i marsgruppa ja! Ville ikke bekymret meg alt for mye om eggkvaliteten. Jeg har mange ganger satt inn perfekte egg som det ikke har blitt baby av, mens det todelte egget jeg ikke hadde noe tro på er nå min sønn på 2 år:-)

Jeg kommer inn jeg :-D .

 

Ruger ikke nå men hadde selv første innsetting hos Hausken nå i februar og er gravid :) Det med embryokvalitet er ikke noen eksakt vitenskap så ikke tenk for mye på det. Spennende med to egg, krysser fingrene for deg :)

GRATULERER med graviditet! Så kjekt! Jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Men, denne rutetiden er helt forferdelig når det kommer til det. Jeg tenker jo ikke på annet, og så har jeg begynt å bli så trøtt av lutinusen, samt alle andre plager den gir meg. Så er jo vanskelig å leve normalt når kroppen ikke er normal.

 

Sliter litt med å ligge unna koffein :-/ Da i form av brus og te :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...