Gå til innhold

November 2017


Løvinna30

Anbefalte innlegg

På 23.3.2017 den 19.29, Anonym bruker skrev:

Torsdag for 1 uke siden  da jeg hadde blødning etterfulgt av brun utflod så var jeg akkurat 6+0. Hcg prøve ble tatt dagen etterpå,altså fredagen. Og fra fredag til mandag hadde den altså doblet seg

Begynte som sagt med sterke murringer i korsryggen i går ettermiddag og i dag har jeg hatt brun utflod igjen pluss ingen symptomer. Hvis jeg legger godviljen til så kan brystene føles litt ømme igjen i kveld, men det kan være fordi jeg har knadd så mye på dem ila dagen :P vi har ultralyd neste uke, så vi får bare se dagene an og det vil komme blødninger eller ikke. Frykten er egentlig MA, servil jeg ikke oppleve igjen :(

Anonymkode: 0c7c7...9ce

Lykke til på UL neste veke 💜 ikkje kjekt med med denne ventetida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Elsk0 skrev:

Er overrasket selv. Sist svangerskap var jeg kvalm hele dagen, spesielt om morningen, sov omtrent hele dagen, orket absolutt ingenting. Kjenner jeg er litt trøtt og sliten, men ikke så det plager meg. Sovner bare tidligere om kvelden.

Jeg er en del kvalm, men det er til å leve med. Forrige gang lå jeg i sengen å gråt og spydde frem til uke 16 så det er jo mye bedre denne gangen. Men jeg er så mye trøttere nå enn sist, klarer rett og slett ikke å holde meg våken hele dagen. Og jeg må spise hyppig. Håper formen ikke blir verre, skal ut å reise neste uke og uka etter har 1-åringen påskeferie så da må jeg bare fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forma heilt i bånn. Null energi. Uggen, kvalm. Frostig. Spydde igår (berre ein gong då) 😊 7+5 idag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg så uggen jeg...er jeg alene om det? Vært Ok i et par dager nå, men hver kveld lenge så var det mageknip og diaré (1xpr kveld). Ingen andre dårlige i fam. så jeg skylder på sv.skapet.

Kvalme på ettermiddag/kveld også da, starter hver dag fra kl 13/14 :P 

Anonymkode: 38f2b...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Minimeg123 skrev:

Lykke til på UL neste veke 💜 ikkje kjekt med med denne ventetida!

Tusen takk :) veldig slitsomt med ventetiden...heldigvis kom kvalmen som et brak i går, ser på det som et godt tegn <3

 

Anonymkode: 0c7c7...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt besøk i heile helga og kan ikkje reise noen plass. Vil ikkje at mamma og systa mi skal få nyss i det. Så har lege time i morgon og sjå kva legen sier. Vil kreve hcg måling og UL. Har symptomer enda såre bryst, murringer og kommer og går menssmerter. Kvalmen murrer bak i men kommer ikkje så brutalt fram som fårge svangerskap. Trøtt når kl er 22.30 og sovner der og da men jeg er ein natt dyr.

 

Klarer ikkje og glede meg for sist MA hadde jeg symptomer lenge etter mista.

 

Er så spent på kva legen vil gjøre.

 

Ser det går bra med der andre. Misunner dikka som ikkje sliter med blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Har hatt besøk i heile helga og kan ikkje reise noen plass. Vil ikkje at mamma og systa mi skal få nyss i det. Så har lege time i morgon og sjå kva legen sier. Vil kreve hcg måling og UL. Har symptomer enda såre bryst, murringer og kommer og går menssmerter. Kvalmen murrer bak i men kommer ikkje så brutalt fram som fårge svangerskap. Trøtt når kl er 22.30 og sovner der og da men jeg er ein natt dyr.

 

Klarer ikkje og glede meg for sist MA hadde jeg symptomer lenge etter mista.

 

Er så spent på kva legen vil gjøre.

 

Ser det går bra med der andre. Misunner dikka som ikkje sliter med blod.

Lykke til hos legen! -tankene går til deg i dag .

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert hos legen og teke hcg blodprøve. Følte eg måtte TRYGLE for at ho skule skrive henvisning til UL. Eg har så lyst og bytte lege men får ikkje den legen eg vil ha for han er vanskelig og komme inn på lista.. Dei 2 andre mannlige legane treffer jeg på fest og er griser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Da har jeg vert hos legen og teke hcg blodprøve. Følte eg måtte TRYGLE for at ho skule skrive henvisning til UL. Eg har så lyst og bytte lege men får ikkje den legen eg vil ha for han er vanskelig og komme inn på lista.. Dei 2 andre mannlige legane treffer jeg på fest og er griser.

Det er merkelig at du må trygle og be om henvisning med den forhistorien din og blødninger nå, sånn skal det ikke være!

Greit å ha en lege man føler seg komfortabel med og at man føler seg ivaretatt. Håper du får time hos gyn raskt nå og at hcg verdiene er stigende. Har blødningene gitt seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningen har gitt seg. Men er jo livredd og ikkje ha eit svar.

Jeg føler meg ikkje ivaretatt. Det var jo små blødning og det betydde ikkje at det er farligt. Måtte fortelle ho at når jeg mister har jeg 0,0 smerter. Det starter slik som jeg har opplevd nå. Skal ringe sjukehuset i morgon for da har dei sett henvisningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+0 idag! Neste mål er 10+0 😁 skal prate med fastlegen idag om muligheit for sjukmelding. Fungerer ikkje i kvardagen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minimeg123 skrev:

8+0 idag! Neste mål er 10+0 😁 skal prate med fastlegen idag om muligheit for sjukmelding. Fungerer ikkje i kvardagen 🙈

Jeg er sykemeldt pga spotting av og på, i tillegg er jeg kjempe kvalm  og trøtt som en zombie. Ligger på sofaen så og si hele dagen, helt tappet for energi. Jeg er glad for disse symptomene, føler det er tegn på at det står bra til med den lille i magen da, men kjenner allerede nå at det skal bli godt å få energien tilbake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du raskt får ultralyd, Utgått! 

Jeg er så trøtt og fortsette å våkne nesten hver eneste natt ca halv fire-fire, for å så ikke få sove igjen på et par timer. Slitsomt. Litt ømme pupper også. Og har ikke så lyst på mat. 5+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sniker kvalmen seg innpå. Merker det spesielt når jeg sitter i bil eller buss. Ellers veldig sulten, men samtidig ikke så lyst på mat. 

Anonymkode: 07189...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruMille skrev:

Jeg er sykemeldt pga spotting av og på, i tillegg er jeg kjempe kvalm  og trøtt som en zombie. Ligger på sofaen så og si hele dagen, helt tappet for energi. Jeg er glad for disse symptomene, føler det er tegn på at det står bra til med den lille i magen da, men kjenner allerede nå at det skal bli godt å få energien tilbake :) 

Kjipt med spotting! Sjølv om det er veldig vanlig er det kjipt å oppleve. 

Kjenner meg veldig igjen i den zombie følelsen, ligger på sofaen heile dagen sjølv. Har spydd fleire ganger og er kvalm. Men er sjølv glad for alle symptoma 😊 har prata med legen og blir heldigvis sjukmeldt 👍

Tenker det er rart att noko so lite kan lage so mykje styr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen trigga litt i dag. 

I morgon er det neste hcg blodprøve. Er jo spent på svar på den første prøven i morgon. 

Har symptomer som murringer som aldri gir seg der ned, strekk i livmor (lyn ned slag), stikker ein dag på høyre og neste dag venstre, tisser natten, såre bryst og kvalme som trigger. Kan si at symptomer har ikkje forsvunnet gradevis som enda i .. vil ikkje skrive det. Ser på det som oppløftende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Her har kvalmen trigga litt i dag. 

I morgon er det neste hcg blodprøve. Er jo spent på svar på den første prøven i morgon. 

Har symptomer som murringer som aldri gir seg der ned, strekk i livmor (lyn ned slag), stikker ein dag på høyre og neste dag venstre, tisser natten, såre bryst og kvalme som trigger. Kan si at symptomer har ikkje forsvunnet gradevis som enda i .. vil ikkje skrive det. Ser på det som oppløftende.

Så bra å høre, det er gode symptomer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 16.30, Minimeg123 skrev:

Kjipt med spotting! Sjølv om det er veldig vanlig er det kjipt å oppleve. 

Kjenner meg veldig igjen i den zombie følelsen, ligger på sofaen heile dagen sjølv. Har spydd fleire ganger og er kvalm. Men er sjølv glad for alle symptoma 😊 har prata med legen og blir heldigvis sjukmeldt 👍

Tenker det er rart att noko so lite kan lage so mykje styr :P

Ja det kan du si, har tenkt tanken jeg også, at noe så lite kan gjøre så mye med én, både fysisk og ikke minst psykisk :0 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsk0

Da takker jeg for meg, da jeg begynte å blø i går kveld. Regner med at hvis det ikke kommer noe ut, så blir det en tur på sykehuset. Blør fremdeles, såpass at jeg må ha bind. Men har ikke kommet noe mer enn det. Er 7+5 i dag.

Krysser fingrene for at det går riktig vei for dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Elsk0 skrev:

Da takker jeg for meg, da jeg begynte å blø i går kveld. Regner med at hvis det ikke kommer noe ut, så blir det en tur på sykehuset. Blør fremdeles, såpass at jeg må ha bind. Men har ikke kommet noe mer enn det. Er 7+5 i dag.

Krysser fingrene for at det går riktig vei for dere andre :)

Å nei. Krysser at dei finner eit bankende hjerte på UL. Reknar med du får ul time.

Har googla om alt som har med blod og har lest masse positive ting om styrtblødning. Krysser for deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elsk0 skrev:

Da takker jeg for meg, da jeg begynte å blø i går kveld. Regner med at hvis det ikke kommer noe ut, så blir det en tur på sykehuset. Blør fremdeles, såpass at jeg må ha bind. Men har ikke kommet noe mer enn det. Er 7+5 i dag.

Krysser fingrene for at det går riktig vei for dere andre :)

Håper det er uskyldig blødning, man vet jo aldri. Håper på det beste for deg og at du får en ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk usikker på om jeg har meldt meg inn her, men jeg finner i alle fall ikke noe innlegg fra meg i tråden. Jeg er 6+2 i dag, og veeeeldig forsiktig optimist. Dette er min første graviditet, og den satt på første IVF-forsøk. Foreløpig termin er 22. november. Til uka skal jeg på tidlig UL, fordi vi veldig gjerne vil sjekke foreløpig status før vi reiser bort på påskeferie. Krysser fingrene for et bankende hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...