Gå til innhold

November 2017


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Elsk0 skrev:

Tar seg godt betalt legekontoret hos oss skjønner jeg 😊

Uten hendvisning så ville det nok kostet rundt 1400kr, tenker jeg. Det er hos spesialist, og senere på Rikshospitalet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Var på do no og fikk blod. Virker som alle symptomer er borte. Da er nok løpet kjørt.

Ikke gi opp enda, ring legekontoret og si at du kommer for å ta HCG måling. Eller ikke ring, bare dra dit :) Jeg har trua på deg, Utgått! Lykke til! <3 

Anonymkode: 07189...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gi opp enda, ring legekontoret og si at du kommer for å ta HCG måling. Eller ikke ring, bare dra dit :) Jeg har trua på deg, Utgått! Lykke til! <3 

Anonymkode: 07189...ef6

Ringte no og dei ville at jeg skulle vente og sjå korleis det går.  Føler jeg ikkje blir teken på alvår og legen min er vekke denne veka. Spurte om hcg prøve og da måtte legevakten koplast inn. Alt er så tungvind her på detta legekontoret.

Lyserosa på papiret enda, einaste symptomer er kjenner ut som uvi tissetrengt følelse. Ingen andre symptomer. 

Jeg har gåve opp alt håp. Har aldri blød under dei 5 andre svangerskapa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, topaz skrev:

Krysser alle fingre for at det bare er falsk alarm, Utgått!

Mister all troen når blod kommer inn i bilde. Dårlig erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du har uvi-følelse Utgått, har du sjekket at du ikke har uvi? Det er jo også noe som kan føre til spontanabort eller tidlig fødsel. Vi krysser fingre for at det går bra! Generelt tror jeg mange leger lar være å bry seg når det er så tidlig, for oss er det jo stort, men for dem er det bare en bagatell. Utrolig frustrerende, spesielt når man har prøvd så lenge og opplevd mange tilbakeslag. Håper på det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mumua skrev:

Siden du har uvi-følelse Utgått, har du sjekket at du ikke har uvi? Det er jo også noe som kan føre til spontanabort eller tidlig fødsel. Vi krysser fingre for at det går bra! Generelt tror jeg mange leger lar være å bry seg når det er så tidlig, for oss er det jo stort, men for dem er det bare en bagatell. Utrolig frustrerende, spesielt når man har prøvd så lenge og opplevd mange tilbakeslag. Håper på det beste for deg.

Ja har barre gitt opp alt håp. Vil barre få eit svar og få det ut slik at jeg kan starte på nytt. Så kommer nok tilbake om 4 mnd. Kroppen min kvitter seg så seint med hcg. Sa det er ikkje mangen mnd igjen for i oktober stopper vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta og blø , lys rosa på papiret i 11 tiden. Føler meg ikkje trygg i det heile. Er så urolig og kjenner jeg etter symptomer er det som jeg kjenner alt av smerter. Er så lei meg og urolig. Veit ikkje om det er liv der, vil ha eit svar om det er begynnende MA. Slik at eg kan begynne på nytt. Er ikkje glad på noen måter, barre lei meg. Minner meg litt om MA sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei utgått 😕 håper det stopper! Har du smerter? Er heilt vanlig å blø litt. 1/3 av alle gravide opplever blødning på ein eller annan måte. Alle svangerskap er forskjellige, so sjølv om du ikkje har blødd før ved svangerskap betyr ikkje det nødvendigvis noko.

Eg fekk også litt rosa/brun utflod i ein dag for 3 veker sidan og det stoppa opp av seg sjølv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sist svangerskap var det litt rosa på papiret gjevnt og trutt helt frem til uke 18-20. Spottet kanskje litt rosa i snitt en gang annen hver uke. Legene visste ikke hvorfor, det bare var sånn for noen gravide. 

Krysser fingrene for at dette svangerskapet går rette veien for deg Utgått! Har trua på deg <3

Anonymkode: 07189...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsk0
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I sist svangerskap var det litt rosa på papiret gjevnt og trutt helt frem til uke 18-20. Spottet kanskje litt rosa i snitt en gang annen hver uke. Legene visste ikke hvorfor, det bare var sånn for noen gravide. 

Krysser fingrene for at dette svangerskapet går rette veien for deg Utgått! Har trua på deg <3

Anonymkode: 07189...ef6

Slik var det for meg også sist svangerskap, noe lignende faktisk. Ga seg rundt rundt halvveis i svangerskapet. Innimellom rødt, men stort sett rosa :) Var ikke noe farlig med det. Ringte til føden ett par ganger når det skjedde de første gangene, men etterhvert skjønte jeg at det bare kom noen dråper uten at det hadde noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Ja har barre gitt opp alt håp. Vil barre få eit svar og få det ut slik at jeg kan starte på nytt. Så kommer nok tilbake om 4 mnd. Kroppen min kvitter seg så seint med hcg. Sa det er ikkje mangen mnd igjen for i oktober stopper vi.

Det kan også være skjøre slimhinner, mange grunner til at slikt kan skje. Håper du lykkes, du har jo vist en utholdenhet uten sidestykke disse årene med prøving. Har du barn fra før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Minimeg123 skrev:

Ånei utgått 😕 håper det stopper! Har du smerter? Er heilt vanlig å blø litt. 1/3 av alle gravide opplever blødning på ein eller annan måte. Alle svangerskap er forskjellige, so sjølv om du ikkje har blødd før ved svangerskap betyr ikkje det nødvendigvis noko.

Eg fekk også litt rosa/brun utflod i ein dag for 3 veker sidan og det stoppa opp av seg sjølv :)

Det stoppet i 11 tiden men ingen smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Elsk0 skrev:

Slik var det for meg også sist svangerskap, noe lignende faktisk. Ga seg rundt rundt halvveis i svangerskapet. Innimellom rødt, men stort sett rosa :) Var ikke noe farlig med det. Ringte til føden ett par ganger når det skjedde de første gangene, men etterhvert skjønte jeg at det bare kom noen dråper uten at det hadde noen betydning.

Godt å høre Elsk0 og anonym men alderen min og blod er % dårlig. Er livredd og knyter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mumua skrev:

Det kan også være skjøre slimhinner, mange grunner til at slikt kan skje. Håper du lykkes, du har jo vist en utholdenhet uten sidestykke disse årene med prøving. Har du barn fra før? 

Jeg håper det men når blod kommer tenker jeg det værste. Jeg har Født 5 barn men er 4 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein gynekolog sa til meg att blod uten smerter går so regel bra, blod med smerter er eit meir dårlig tegn. 

Krysser og håper utgått! Sjølv kor kjipt det er må en berre vente å sjå på kva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dette er tøft Utgått, men vi holder på håpet! Hvis du ikke blør mer kan du be om hcgmåling neste uke når legen din  er tilbake :)

Jeg var hos lege idag, tok hcgmåling og tar neste på torsdag for å få en pekepinn på at ting er ok før jeg reiser. Fikk henvisning til tidlig ul også, men tar den etter påske når det er mer å se dersom hcgmålingen er normal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande mumua 😁 Når eg skal ha UL er eg i veke 9, håper ein ser litt 😊 men er mest for å konstantere att der er noko, er so uvirkelig alt ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minimeg123 skrev:

Spennande mumua 😁 Når eg skal ha UL er eg i veke 9, håper ein ser litt 😊 men er mest for å konstantere att der er noko, er so uvirkelig alt ☺

I uke 9 vil du se en del, var i uke 8+5 sist og fikk se en liten klump som viftet med små armer og bein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumua skrev:

I uke 9 vil du se en del, var i uke 8+5 sist og fikk se en liten klump som viftet med små armer og bein :)

Korr kjekt å høyre 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten blødning torsdag for 1 uke siden, tok derfor hcg før helgen og igjen nå på mandag. Hcg  hadde steget fra 14000 til  28000 og gleden var stor 

men i dag er absolutt alt av symptomer borte, pluss at jeg har murringer i ryggen :( jeg har vært kjempe kvalm siden søndag og ømme pupper, men i dag har jeg ingen av delene. Redd for at det går fyken igjen :( 

Anonymkode: 0c7c7...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en liten blødning torsdag for 1 uke siden, tok derfor hcg før helgen og igjen nå på mandag. Hcg  hadde steget fra 14000 til  28000 og gleden var stor 

men i dag er absolutt alt av symptomer borte, pluss at jeg har murringer i ryggen :( jeg har vært kjempe kvalm siden søndag og ømme pupper, men i dag har jeg ingen av delene. Redd for at det går fyken igjen :( 

Anonymkode: 0c7c7...9ce

Kor langt er du på veg ?  Har det kommet symptomer tilbake no ?

 

Jeg fikk blødning tirsdags morgon i 6 tiden og stoppa i 11 tiden. Lyserosa på papiret men ingen ting i truse innlegget. Veit ingen ting korleis ståa er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg blødde fikk jeg kraftige murringer og følte jeg måtte tisse heile tiden. + kraftige stikk på venstre side, tanken slo meg exu. Det ga seg etter 2 timer. 

I dag har det vert sterke stikk på høyre siden som varte i ca 30 min. Veldig lite murring og såre bryst.

 

Er felt og vente til Mandag og kva legen gjør. Får ikkje til og glede meg på noen måter, tanken er det liv eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...