Gå til innhold

November 2017


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har blødd ila de siste ukene? Jeg har blødd litt brunt/utflod siste uka. Var på ultralyd på mandag, og da var alt tipp topp. Er 13+3 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokka er 02.15 og jeg holder på å stryke med av kvalme 🤢 12+0 idag og jeg blir bare verre og verre. Klarer knapt ta meg av 1-åringen og har ikke sjans til å være på jobb plutselig. Har bestilt akutt time til akupunktur på tirsdag og håper inderlig det hjelper. Noen som har prøvd? Måtte ty til Afipran nå for å få sove etterhvert, mini våkner i 06-tida 🤤 Har seabands fra apoteket fra før. Får nesten ikke i meg mat og har nå ketoner i urinen 😥 skal heldigvis på første svangerskapskontroll på tirsdag. Hvordan er formen på dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mumua skrev:

Klokka er 02.15 og jeg holder på å stryke med av kvalme 🤢 12+0 idag og jeg blir bare verre og verre. Klarer knapt ta meg av 1-åringen og har ikke sjans til å være på jobb plutselig. Har bestilt akutt time til akupunktur på tirsdag og håper inderlig det hjelper. Noen som har prøvd? Måtte ty til Afipran nå for å få sove etterhvert, mini våkner i 06-tida 🤤 Har seabands fra apoteket fra før. Får nesten ikke i meg mat og har nå ketoner i urinen 😥 skal heldigvis på første svangerskapskontroll på tirsdag. Hvordan er formen på dere andre?

13+0 og forma er heldigvis bedre, spydde sist 12+0. 1 veke spyfri ✌ Sea band hjalp niks nada på meg :/ men postafen derimot hjalp veldig! Kunne ta inntil x3. Var fortsatt "fyllesjuk" og spydde litt innimellom, men hjalp veldig. Har ikkje prøvd akupunktur. 

Ketoner er visst veldig vanlig å ha i urin når ein et lite og spyr (fekk eg beskjed om med lege 😅) hadde det sjølv også. 

Berre følg med på att du ikkje blir dehydrert og att du ikkje går ned meir enn 5% av vekta di ☺ Eg var heilt på grensa, men slapp heldigvis innleggelse på sjukehus 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sniff80 skrev:

Noen av dere som har blødd ila de siste ukene? Jeg har blødd litt brunt/utflod siste uka. Var på ultralyd på mandag, og da var alt tipp topp. Er 13+3 i dag. 

Har ikkje blødd sjølv, men ei venninde av meg blødde i fleire veker etter veke 12 (mykje blod til tider). Gjekk heilt fint ☺ Såg ikkje dei kvar blodet kom ifrå på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minimeg123 skrev:

13+0 og forma er heldigvis bedre, spydde sist 12+0. 1 veke spyfri ✌ Sea band hjalp niks nada på meg :/ men postafen derimot hjalp veldig! Kunne ta inntil x3. Var fortsatt "fyllesjuk" og spydde litt innimellom, men hjalp veldig. Har ikkje prøvd akupunktur. 

Ketoner er visst veldig vanlig å ha i urin når ein et lite og spyr (fekk eg beskjed om med lege 😅) hadde det sjølv også. 

Berre følg med på att du ikkje blir dehydrert og att du ikkje går ned meir enn 5% av vekta di ☺ Eg var heilt på grensa, men slapp heldigvis innleggelse på sjukehus 🙈

Jeg har ikke spydd, bare voldsom kvalme og brekninger. Har gått opp 2 kilo til tross for lite mat og drikke så ingen fare der :) Jeg vil helst ikke ta kvalmestillende siden legene er uenige om hva som er ok og ikke, men av og til må jeg for å kunne ta meg av 1-åringen. Seabands funker ikke på meg heller denne gangen. Har time til akupunktur imårra etter svangerskapskontrollen så jeg håper det virker så jeg kommer meg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mumua skrev:

Jeg har ikke spydd, bare voldsom kvalme og brekninger. Har gått opp 2 kilo til tross for lite mat og drikke så ingen fare der :) Jeg vil helst ikke ta kvalmestillende siden legene er uenige om hva som er ok og ikke, men av og til må jeg for å kunne ta meg av 1-åringen. Seabands funker ikke på meg heller denne gangen. Har time til akupunktur imårra etter svangerskapskontrollen så jeg håper det virker så jeg kommer meg på jobb.

 Ville ikkje ta tabletter sjølv men legen høyrte med gynekolog som anbefalte postafen 😊 men beste er no å være uten 😩 Håper akupunktur gjer susen og att kvalmen snur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.4.2017 den 13.11, Sniff80 skrev:

Noen av dere som har blødd ila de siste ukene? Jeg har blødd litt brunt/utflod siste uka. Var på ultralyd på mandag, og da var alt tipp topp. Er 13+3 i dag. 

Ikke denne gang, men i første svangerskap blødde jeg hele tiden. Jeg dro på sykehuset ørten ganger, og hver gang stod det bra til. Så det går absolutt an! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mumua skrev:

Klokka er 02.15 og jeg holder på å stryke med av kvalme 🤢 12+0 idag og jeg blir bare verre og verre. Klarer knapt ta meg av 1-åringen og har ikke sjans til å være på jobb plutselig. Har bestilt akutt time til akupunktur på tirsdag og håper inderlig det hjelper. Noen som har prøvd? Måtte ty til Afipran nå for å få sove etterhvert, mini våkner i 06-tida 🤤 Har seabands fra apoteket fra før. Får nesten ikke i meg mat og har nå ketoner i urinen 😥 skal heldigvis på første svangerskapskontroll på tirsdag. Hvordan er formen på dere andre?

Huff, dette hørtes grusomt ut. Så ille har jeg ikke hatt det selv, men da jeg snakket med legen om kvalme, sa hun at man godt kunne ta Postafen (reisesyketabletter). Men hvis det er den sorten det er uenighet om, så forstår jeg godt at du helst ikke vil. Får håpe akupunktur hjelper! Ellers er det jo gjerne sånn at en tom mage gjør en enda kvalmere, så se om du klarer å få i deg bittesmå biter av et eller annet salt. Potetgull, om så. God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik sist uke Muma, lå stort sett hele tiden og det var min mann som måtte ta seg av bringing og henting i bhg, handling, matlaging, ja det meste...jeg spøy i tilleggg og det hjalp litt på der og da men kvalmen kom nok tilbake igjen. Hadde på meg et seaband men tviler på at det hjalp, reisesyketableter vurderte jeg ikke. 

Akkurat nå så har kvalmen sluppet litt taket igjen heldigvis og jeg håper det vedvarer, får jo energien tilbake med det samme :) men jeg sliter med middagslysten, absolutt ingenting som frister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruMille skrev:

Jeg hadde det slik sist uke Muma, lå stort sett hele tiden og det var min mann som måtte ta seg av bringing og henting i bhg, handling, matlaging, ja det meste...jeg spøy i tilleggg og det hjalp litt på der og da men kvalmen kom nok tilbake igjen. Hadde på meg et seaband men tviler på at det hjalp, reisesyketableter vurderte jeg ikke. 

Akkurat nå så har kvalmen sluppet litt taket igjen heldigvis og jeg håper det vedvarer, får jo energien tilbake med det samme :) men jeg sliter med middagslysten, absolutt ingenting som frister. 

Jeg har vært alene med 1-åringen hele uka, mannen jobber 10-timer skift og har litt reisetid til jobb. Har vært på svangerskapskontroll idag, blodtrykket ligger på 90/54 så det kan jo også forklare at jeg føler meg elendig. Har time til akupunktur nå, håper det løsner på ting 😪😪 Har brekt meg i tid og utid ute på alle ærender nå så jeg er skitlei, håpløst å kjøre bil. Men det må jo bare bli bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mumua skrev:

Jeg har vært alene med 1-åringen hele uka, mannen jobber 10-timer skift og har litt reisetid til jobb. Har vært på svangerskapskontroll idag, blodtrykket ligger på 90/54 så det kan jo også forklare at jeg føler meg elendig. Har time til akupunktur nå, håper det løsner på ting 😪😪 Har brekt meg i tid og utid ute på alle ærender nå så jeg er skitlei, håpløst å kjøre bil. Men det må jo bare bli bedre snart.

Kjenner meg så grådig igjen, til og med bt ditt er det samme som mitt :P 

ja, det vil bli bedre men det er jaggu tøft når det står på, krysser fingrene for at akupunktur hjelper for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer? Her er jeg mye bedre etter to runder med akupunktur, takk og lov..:) 13 fullgåtte uker imårra og over i 2.trimester :D Eneste problemet nå er det lave blodtrykket og ketoner i urinprøvene mine. Var på svangerskapskontroll forrige uke, så nå er vi i gang. Fått time til oul 15 juni, så nå synes jeg ting går fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Mumua skrev:

Hvordan går det med dere damer? Her er jeg mye bedre etter to runder med akupunktur, takk og lov..:) 13 fullgåtte uker imårra og over i 2.trimester :D Eneste problemet nå er det lave blodtrykket og ketoner i urinprøvene mine. Var på svangerskapskontroll forrige uke, så nå er vi i gang. Fått time til oul 15 juni, så nå synes jeg ting går fort :) 

Korr kjekt du er bedre 👍😊 Her går det berre bra 😁 trudde 2.trimester var frå veke 14 eg 🙈 det eg har regna frå 😁 er 14 veker her imorgon og skal til jordmor på tirsdag og har time til OUL om 1 mnd 😁

Gler meg til å få begynne i jobb igjen, er ikkje heilt på topp enda. Skulle gå ein tur på ein liten fjelltopp igår, måtte gi meg eit stykke før eg kom opp. Svimla og følte eg måtte spy 🙈 men forma kjem gradvis meir og meir tilbake 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minimeg123 skrev:

Korr kjekt du er bedre 👍😊 Her går det berre bra 😁 trudde 2.trimester var frå veke 14 eg 🙈 det eg har regna frå 😁 er 14 veker her imorgon og skal til jordmor på tirsdag og har time til OUL om 1 mnd 😁

Gler meg til å få begynne i jobb igjen, er ikkje heilt på topp enda. Skulle gå ein tur på ein liten fjelltopp igår, måtte gi meg eit stykke før eg kom opp. Svimla og følte eg måtte spy 🙈 men forma kjem gradvis meir og meir tilbake 😁

2.trimester regnes fra fullgåtte 13 uker de plassene jeg har vært iallefall, men nå er det jo 1.5 år siden jeg fikk barn sist :P Jeg skal ringe jordmor imorgen og avtale neste sjekk, gleder meg til å høre hjertet med doppler :D Jeg jobber bare 2 dager i uka og studerer som privatist resten, ellers hadde nok formen vært vesentlig verre, så jeg er heldig slik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det stemmer mumua 😁 berre eg som ikkje er heilt orientert 😅 kjekt å ha bikka 2.trimester iallefall 😊

Kjenner eg gler meg til å fare til jordmor, har høyrt det er veldig koselig 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du er bedre Muma :) 

Her er jeg heldigvis kvitt kvalmen nå, nå er det den hersens pollen som plager meg, alltid noe :P 

I dag er jeg fjorten uker på vei og i svangerskapsuke femten, Dvs 2 trimester i følge appen min, hurra hurra 💕

Prøver å komme meg en bedre form jeg også, puster som en hvalross i små oppoverbakker 🙈Jeg fikk jo restriksjoner om å ta det helt med ro fra uke 6 pga blødninger og mtp tidligere sa'er, så jeg har jo holdt meg i dvale :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det frumille, her var kvalmen so overveldande att eg berre låg på sofaen og gjekk til og frå do berre for å spy. Er ikkje rart forma er på botn då når eg skal begynne å trimme litt igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11+5, så da nærmer uke 12 seg! 

Formen er ganske god, men merker jeg blir sliten av å sitte på jobb. Sitter så og si hele dagen. Merker det i rumpa og korsryggen... 

Hadde første legetime på mandag og fikk helsekortet mitt (hvorfor i all verden må helsekort for gravide være en gedigen papirlapp??? Så upraktisk!), og fikk henvisning slik at jeg skal få time til ultralyd snart. Jeg merker at MAen i november sitter i, selv om jeg ikke er trist eller lei over den, så gjør den at jeg ikke tør å fortelle noen at jeg er gravid, fordi jeg har ikke lyst til å deale med gratulasjoner og så finne ut at det ikke er noe og måtte si i fra om det til folk. Heldigvis går jeg generelt med en del vide klær <3 så det er nok ikke noen som ser noe på meg ennå, selv om jeg ser det selv. Er bare to personer utenom mannen min (og legen) som vet at jeg er gravid. 

Har forresten fått en gravid-craving som jeg sliter med nå: Blåbærmuffins fra Aunt Mabels. Hadde ikke spist det på mange år, men nå er det alt jeg kan tenke på når klokka blir to og jeg begynner å bli trøtt og sulten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2017 den 15.38, Minimeg123 skrev:

Regner med det stemmer mumua 😁 berre eg som ikkje er heilt orientert 😅 kjekt å ha bikka 2.trimester iallefall 😊

Kjenner eg gler meg til å fare til jordmor, har høyrt det er veldig koselig 😁 

Hvis du har en god jordmor er det fryktelig koselig :) Min jordmor i forrige svangerskap var helt topp, hun ble som en mamma for meg tilslutt :P Spent på hvordan det blir denne gangen, det var så deilig å få så god omsorg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumua skrev:

Hvis du har en god jordmor er det fryktelig koselig :) Min jordmor i forrige svangerskap var helt topp, hun ble som en mamma for meg tilslutt :P Spent på hvordan det blir denne gangen, det var så deilig å få så god omsorg :D

Likte jordmor godt! 😊 so koselig! Tok seg god tid. Lytta etter hjertelyd, puls rundt 150 😁 jordmor sa ho hørte minien sparke også. Skal tilbake om 1 mnd 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Minimeg123 skrev:

Likte jordmor godt! 😊 so koselig! Tok seg god tid. Lytta etter hjertelyd, puls rundt 150 😁 jordmor sa ho hørte minien sparke også. Skal tilbake om 1 mnd 😊 

Herlig, jeg skal om to uker og gleder meg veldig 😊 synes plutselig tiden går sakte nå, gleder meg så innmari til oul og få vite om det er lillebror eller lillesøster inni der 😍 om det er gutt nå vi handle litt og om det er jente får jeg pakke frem alt det nydelige fra Vida var nyfødt. Det blir fantastisk uansett hva 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig veldig spent på kjønnet vi også, har en følelse på jente denne gangen men det gjør absolutt ingenting om det skjuler seg en lillebror inni der 💙 Vi har time til ultralyd neste torsdag, er da 15+3 uker på vei da, så da skal det være mulig å se kjønnet står det i appen min :) Det viktigste i første omgang er at alt er bra med den lille og at ståa nedi der ser bra ut, det er jo derfor vi er på ultralyden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 19.18, Mumua skrev:

Herlig, jeg skal om to uker og gleder meg veldig 😊 synes plutselig tiden går sakte nå, gleder meg så innmari til oul og få vite om det er lillebror eller lillesøster inni der 😍 om det er gutt nå vi handle litt og om det er jente får jeg pakke frem alt det nydelige fra Vida var nyfødt. Det blir fantastisk uansett hva 😍

Berre å gle seg 😁 er so usikker om eg vil vite kjønnet! Men regner med nyskjerrigheita tek overhånd når eg er inne til ultralyd 😅

Som du seier, blir fantastisk uansett 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

15+2 i dag, svangerskapskontroll i morges, lege fant ikke hjertelyd. Til sykehus for ul, som bekreftet ny MA. <\3 Så da var det slutt igjen. Blir innlagt med cytotec på onsdag. Vil bare takke alle her, jeg har lest og kost meg hele veien og fikk tilslutt håpet opp etter positiv ul for ca to uker siden. Men dessverre så gikk det ikke denne gangen heller. Satser på å komme tilbake senere, men akkurat nå sliter hjertet litt med å tenke fremover. Ønsker dere alle masse masse lykke til videre og håper av hele mitt hjerte at November bringer kun ren lykke for alle <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...