Gå til innhold

William Noel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempefint! Er ikke gravid enda, men leker meg litt med forskjellige navn i prøveperioden, og William Noel er et navn jeg har tenkt en del på. To veldig fine navn :)

 

Anonymous poster hash: 28c1e...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) William er kjempeharry. Bokstavelig talt. Det er en grunn til at det engelske navnet Harry ble et skjellsord i Norge på 1900-tallet. Og alt tyder på at William er det nye Harry og at fengslene vil være fulle av William'er og Liam'er om 20 år. Gå heller for den norske formen av navnet om du må bruke dette navnet, dvs. Vilhelm.

 

2) Noel er ikke engang noe navn. Hvertfall ikke i Norge. Det høres ut som noe fra en amerikansk tegneserie.



Anonymous poster hash: 48919...416
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke noe galt med William?

 

Men Noel derimot, NEI. Gi gutten en sjans liksom. Kanskje om han hadde blitt en eksentrisk, homofil, bohemsk dikter som lever av skriving og økologiske grønnsaker på et lite landsted i en fransk landsby. Men hva er oddsen for det.

Ser liksom for meg en biker med langt skjegg og tatoveringer 😂 William Noel her!

 

Anonymous poster hash: f6da0...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første navnet er det nye Harry (bokstavelig talt: det er en grunn til at det engelske fornavnet Harry ble begrepet harry på norsk), og føyer seg inn i rekken sammen sammen med Kenneth, Ronny og andre engelske navn som oser arbeiderklasse som navn på et barn i Norge. Hvorfor ikke heller bruke den norske formen av navnet, Vilhelm?

 

Noel er bare grusomt, og ikke noe ordentlig navn.



Anonymous poster hash: 48919...416
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det første navnet er det nye Harry (bokstavelig talt: det er en grunn til at det engelske fornavnet Harry ble begrepet harry på norsk), og føyer seg inn i rekken sammen sammen med Kenneth, Ronny og andre engelske navn som oser arbeiderklasse som navn på et barn i Norge. Hvorfor ikke heller bruke den norske formen av navnet, Vilhelm?

 

Noel er bare grusomt, og ikke noe ordentlig navn.

 

Anonymous poster hash: 48919...416

Er ikke Vilhelm en tysk variant? Er opphav så veldig nøye? De fleste navn er fra andre land eller så er de varianter av disse. Jeg er ikke så begeistret for navnet William, og ser ikke på det som veldig stødig, men det er jo mye brukt, mange synes det er fint og liker man det er jo det greit.

 

Noel synes jeg faktisk er litt fint, selv om jeg ikke ville valgt det selv. Synes ikke det står så godt som navn nummer to, da. Og kombinasjonen William Noel slo ikke helt an hos meg. Men dere som skal bestemme:)

 

 

Anonymous poster hash: 431c8...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Vilhelm er den norske varianten. Den tyske varianten er Wilhelm. Navnet finnes på de fleste europeiske språk i ulike varianter. Bruken av engelsk skrivemåte for et navn som har en annen skrivemåte på norsk er som regel harry (begrepet harry oppstod på denne måten). Uansett har mange tyske navn lang tradisjon i Skandinavia og stiller seg dermed helt annerledes; Norge var også i århundrer i personalunion med tysktalende områder i Schleswig-Holstein, og mange embedsmenn og borgere kom herfra til Norge, og hadde tysktalende kongehus, så tyske navn er i Skandinavia historisk knyttet til overklassen og borgerskapet.



Anonymous poster hash: 48919...416
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...