Gå til innhold

Dagene før mens og etter at mens er kommet i gang sliter jeg sånn med svette


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Våkner klissvåt om natta. Tror ikke det finnes en del av kroppen jeg ikke svetter fra. Føler meg så ekkel. Kan noe gjøres med dette?

Jeg sliter også med litt svette i truseområdet, både fremme og bak. Men dette problemet er hele tiden, ikke bare pms. Hva kan gjøres med det?

Jeg føler jeg går rundt og stinker skikkelig ekkelt.

Jeg har hud som reagerer på det meste. Kan ikke bruke parfymerte produkter. Noen som har tips til deodoranter, kroppsoljer osv som gjør rent både i dusjen, ved håndvask etter do og tar bort svettelukt uten at det forverrer eksemet?

 

Anonymous poster hash: d7d0c...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen kan svette for mye når de er lave på magnesium, og kan da også ha mer pms. Kan være andre ting også, men google det.

 

Akupunktur kan faktisk være suverent mot slike hormonelle svetter som du har rundt mensen. Jeg hadde det før, akupunktur tok knekken på det. Har fått det tilbake noen ganger senere, en eller to behandlinger igjen så har jeg sluppet det. Nå er det noen år siden sist, og sist hadde jeg bare en behandling så var jeg bra igjen.

Sjekk ut om det finnes en akupunktør som er god på kvinnehelse der du bor.

 

Når det kommer til eksem, så er det mange som blir kvitt eksem om de kutter ut hvete, sukker og mais + tar tilskudd med omega3 og sink.

 

Jeg har en jobb som gjør at jeg må vaske hendene mine veldig mange ganger pr. dag. Fikk eksem og svært tørre hender, sprakk osv. Det som ble løsningen for meg (etter å ha testet det meste) var flytende Sonett håndsåpe fra helsekosten. Ble en helt ny verden etter jeg begynte å bruke den. Den kan du fint også bruke til kroppen og ansiktet også. Den finnes i en mindre flaske med pumpe (den er veldig drøy, så ikke trykk den helt ned!), og så finnes det en refill på 1 liter som selvfølgelig blir mye billigere (den er uten pumpe). Når jeg bruker Sonett tåler jeg den med roselukt, men den finnes også i nøytral. Her ser du den:

http://www.kinsarvik.no/husholdningsartikler/rengjoring/haandsaape/sonett-lavendel-haandsaape-refill-1-liter

 

Jeg reagerer på de fleste deodoranter, men jeg kan faktisk bruke den med oliven fra Dr. Organic. Det er litt lukt på den, men den virker å være mild på min hud. Ellers har du selvfølgelig ulike typer krystalldeodoranter, både rene stener, ren flytende og som kombiprodukt. Helsekosten har størst utvalg på dem. Jeg brukte forresten også Spinn Rollon uten lukt i mange år, den fungerte bra. Husker ikke hvorfor jeg sluttet med den, finnes den enda så kan den være verdt et forsøk også. Det er også en antiperspirant, så bedre enn krystalldeodorantene på sommeren i hvert fall.

 

Foruten det så er det mange som bruker bare cocosa kokosolje som deodorant, og den blir visstnok mer effektiv om man også blander litt natron i oljen. Googler du finner du oppskrift. Mener Soma.no skal ha oppskrift på det i hvert fall, siden de har cocosa-oljen. Kokosolje er antibakteriell, derfor den motvirker lukt.

Jeg har ikke forsøkt det selv, men har snakket med et par som sier det fungerer.

Kokosoljen i ren form er nok fin å bruke på eksemet ditt også.

 

 



Anonymous poster hash: 6ae39...0fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner klissvåt om natta. Tror ikke det finnes en del av kroppen jeg ikke svetter fra. Føler meg så ekkel. Kan noe gjøres med dette?

Jeg sliter også med litt svette i truseområdet, både fremme og bak. Men dette problemet er hele tiden, ikke bare pms. Hva kan gjøres med det?

Jeg føler jeg går rundt og stinker skikkelig ekkelt.

Jeg har hud som reagerer på det meste. Kan ikke bruke parfymerte produkter. Noen som har tips til deodoranter, kroppsoljer osv som gjør rent både i dusjen, ved håndvask etter do og tar bort svettelukt uten at det forverrer eksemet?

 

Anonymous poster hash: d7d0c...a7e

Slik har jeg begynt å få også... Plagsomt 😕 ingen gode råd dessverre...

 

Anonymous poster hash: ee6ac...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...