Gå til innhold

Fryseforsøk i naturlig syklus


J'espere

Anbefalte innlegg

Skal ha et fryseforsøk i mars. Har fått brev fra sykehuset nå hvor det står at det skal være i naturlig syklus. I utgangspunktet er jeg positiv til det for har vært veldig hormonell under fryseforsøk i styrt syklus tidligere. Men begge fryseforsøk jeg har hatt i styrt syklus har jeg blitt gravid på, og er derfor litt redd for å endre en oppskrift som har fungert tidligere. Så jeg lurer på om det er noen som har hatt begge deler før og som har gode erfaringer med det ene eller andre? Og så lurer jeg også på hvor rigide de er på innsett dag - er det stor sjanse for avbrutt forsøk hvis testen viser eggløsning på en onsdag eller torsdag? Og bør jeg "mase" om Lutinus dersom ikke de foreslår det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus og ble gravid, etter 3 mislykkede forsøk i styrt syklus. Så jeg har god erfaring med naturlig syklus :)

 

Jeg fikk progesteronstøtte, men mener det visstnok ikke er bevist om det har noen virkning i naturlig syklus, så hvis legen mener det ikke er nødvendig  kan du nok stole på det. Personlig ville jeg nok foretrukket progesteron, bare for å gi embryoet litt ekstra støtte. Skader hvertfall ikke.

 

Jeg hadde forsøk i utlandet, så det er sikkert annerledes i Norge, så resten kan jeg ikke kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til svar ☺ Det er jo fantastisk å slippe den Progynovaen! Ja det føles jo tryggere med Progesteron! Får høre med dem hva de tenker på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har prøvd i to mndr nå å få satt inn et egg som ble tatt ut i oktober. Begge forsøk ble avbrutt fordi eltesten ble positiv på feil dag. Dette er på privatklinikk som har stengt i helgen. Jeg innbilte meg at dette ikke var et problem i det offentlige, men da er det vel kanskje det samme da?

 

Egget mitt ble fryst som blastocyst fordi forsøket ble avbrutt på innsettingsdagen grunnet overstimulering. Egget kan derfor ikke dyrkes videre etter det blir tint opp, så innsetting måtte derfor skje på akkurat dag 5 etter el. Hvis egget ditt er fryst tidligere tror jeg de har litt mer slingringsmonn på dag kanskje..? Klinikken var ganske negative til å bruke styrt syklus fordi det visstnok er så mye bedre sjanser i naturlig. Så det er visst absolutt å anbefale. Men jeg kom meg altså ikke ut av den syklusen med å få el på riktig dag, og var litt lei av å vente nå så nå har jeg styrt syklus denne gangen. Er enig i at hormonene har vært strevsomt.. Jeg skal sette inn i morgen og er utrolig spent på om opptiningen går som den skal. 😊 Har aldri hatt fryseforsøk før og har nå ventet på å få inn dette egget siden oktober. Krysser fingrene!

 

Lykke til til deg!

 

Anonymous poster hash: 1e07a...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, godt å høre det er mange som mener det er bedre sjanser med naturlig syklus!

 

I brevet fra sykehuset står det at forsøket må avbrytes dersom innsettsdagen faller på en helgedag..litt nervepirrende akkurat det! Også har jeg en historie med disse eggløsningstestene, vi har ikke alltid vært så gode venner og flere måneder har jeg kkke fått utslag. Litt bekymret for at det skal skje nå også....men skal teste denne uken og hvis ikke jeg får positiv el test må jeg ringe sykehuset og høre hva jeg skal gjøre hvis det samme skjer under forsøket...

 

Så utrolig frustrerende å ha holdt på siden oktober, skjønner at du ville gå over på styrt syklus! Som sagt har jeg hatt hellet med meg begge ganger jeg har hatt fryseforsøk i styrt syklus så er mulig det også ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mitt aller første forsøkt var fryst blasto og den satt på første forsøk i naturlig syklus uten noen medisiner 😊 lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...