Gå til innhold

Mai gruppa - siste trimester!


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

Heisann :) 

siste trimester her også :-) uke 32. Ser dere har snakket om slimproppen, har et spørsmål. Var på toalettet igår på morgenen å da jeg tørket meg kom det MYE blankt/hvitt-gulaktig slim. Kan dette være slimproppen eventuelt begynnelse av slimproppen? Med de andre hadde jeg dette men også brun/gammelmens lignende. 

Googla mucus plug og fikk opp bilder som ser helt ut som det som kom ut av meg. Men jeg er jo bare uke32 så føler ikke det kan være den. 

Men igår/natt hadde jeg regelmessige kynner i mange timer å det kjentes ut som tidlige rier. Så derfor begynte jeg å tenke litt på dette slimet. Eller var det rett og slett utflod?:kari:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk nå er det ikke lenge igjenn:bolledeig:

Idag plantet jeg påskeliljer og gjorde det litt koselig utenfor. Har litt for lavt BT med denne graviditeten (98/55) og er derfor svimmel en del. Utrolig rart å tenke på at ved forrige graviditet hadde jeg alt motsatt. Var aldei kvalm, utrolig mye vann i hele kroppen og høyt BT.

Var på UL på sykehuset tirsdag og da lå lillegutt med hodet ned. Men nå mistenker jeg at han sitter i sete igjenn. Alle sparkene jeg kjenner er nederst i magen og kun der?

hvor kjenner dere spark?:babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg kjenner spark "all over"... Ofte opp mot ribbebeina, og da blir jeg lettet og tenker hver gang at nå ligger han med hodet ned. Men så går det gjerne bare noen timer så kjenner jeg spark ut mot sidene helt nede.. Så ikke vet jeg. Skal heldigvis til ul igjen 4.april, så da håper jeg han ligger med hodet godt plantet nedover;)

RealGutteMamma: Det kan godt være slimproppen du har sett litt til, på tross av at du "kun" er i uke 32. Den skiller seg ut fra annen tykk utflod. Minner litt om gelantin synes jeg. Det som er kommet her, har foreløpig vært helt blankt. Jeg har hørt at når slimproppen går/begynner å gå tidlig, kan kroppen lage ny. Men det har jeg bare hørt, og er ikke noe jeg vet;) Men det er ihvertfall spennende med disse endringene som skjer nå som vi nærmer oss slutten av svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiii:) Fant akkurat ut at jeg er høygravid I DAG:) 40 dager igjen til termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 36 dager til termin! Begynner å bli passe lei, tung og sliten. 
Er fremdeles i jobb da, men gleder meg til å gå ut i permisjon nå. Sover dårlig og er generelt nokså gravid :P

 

 

Håper dere andre også har det bra sålangt!! 
Nedtelling hver dag nå framover :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjenn. Passe sliten og lei nå, skikkelig klar for å få ham ut❤

Jeg har 36 dager igjenn til termin. Får litt panikk i det jeg skriver dette. Ikke lenge igjenn nå. Men skal bli godt å bli kvitt denne magen.

Har forening ikveld, og gjør en ting av gangen før jeg legger meg nedpå litt. Blir fort sliten:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Ja nå nærmer det seg! Når i mai har dere termin? Tidlig, sent, midt i?

Jeg har midt i mai, og her har hodet alt festet seg i uke 33 - så blir spennende fremover!

Har noen av dere testet for toksoplasmose under svangerskapet eller spist nei mat? Jeg skal ta ny blodprøve nå, første var negativ, etter å ha spist et par biter rosa kotelett. Kjennes ut som alt går bra i magen, men godt å få det sjekket. Lykke til i innspurten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del kynnere, men de er mye svakere enn det jeg husker fra svangerskap 1. 
Da hadde jeg mange sterke kynnere, og en super enkel og kjapp fødsel. (5 timer fra start til siste sting)

Denne gangen har jeg bare en følelse av at magen strammer seg litt, men ikke den direkte "nå kommer en kynner" følelsen som jeg hadde sist! 
Flere som har det sånn? Kansje jeg står ovenfor en lengre og tøffere fødsel denne gangen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i slutten. Uke 32+0 idag. Jeg lurer på en ting. Har et par ganger hatt mye tykk slim/blankt/hvitt når jeg har tørket meg. 

Igår kom det også, å idag da jeg var på toalettet kom det mer å noe av det hadde litt blod i seg. Kan det være deler av slimproppen, eller bare skjøre slimhinner. Har dere opplevd det? Jeg sendte melding til jordmor, hun spurte litt om det var tak/rier, liv i magen osv..var bare å følge me at det ikke tok seg opp eller ble lite liv osv..

Til informasjon så har vi ikke hatt sex eller noe slik som kan skape blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:nissevink:

Så gøy med litt innlegg, har vært stille en stund.

Min termin er 10 mai!

Jeg har og en del kynnere og menssmerter, mest på natten. Kan våkne av å ha det litt vondt før det får over. 

Har ikke sett noe til slimproppen/slim:arwen:

Jeg skal ut i fødsel for første gang og er ganske redd. Hadde Ks sist gang grunnet sv.forg. Denne gangen er svangerskapet problemfritt. Lavt blodtrykk og fin urin. Skal til jordmor imorgen.

Noen dager håper jeg bare fødselen kan komme i gang og at alt skal være over. Føler det tar mye energi å tenke på alt som en ikke har kontroll over:huh:

Her er ikke hodet festet, han han visst snudd seg ned etter lenge å ha sittet med stumpen ned. Men føler jeg kun kjenner bevegelser langt ned i magen/blæra. Oppe kjenner jeg mer bare at han "ruller" fra side til side, magen buler ofte på en av sidene og er knallhard. Føler det er ryggen jeg kjenner da? Men ikke sikker..:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelæreren da har vi termin samme dag 😆😆 min jente ligger også med hodet godt ned i bekkenet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere ? 

Selv er jeg så utrolig lei :( har allerede vært det lenge. Vær dag jeg våkner gravid er bare et ork. Sliter sikkelig med å glede meg over noen ting som helst akkurat nå, vill bare få den ungen ut og bli ferdig. Tenker hver dag at dette skal jeg aldri gjøre igjen. Slitsomt og har bare mest lyst til å hyle høyt og gråte!!. Lei av å ligge på sofaen å ikke kunne gjøre det jeg vill (premature rier så fort jeg gjør noe). Huff sikkelig klage innlegg 🙈. Takk høyere makter for at man snart er i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

da er vi flere som bare går og venter - når formen endelig var noenlunde har jeg klart å få en kraftig halsbetennelse og det er helt pyton når jeg endelig følte jeg slappet av og var kvitt kvalmen... Kom mai du skjønne milde, sier jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Queenbaby skrev:

Hvordan går det med dere ? 

Selv er jeg så utrolig lei :( har allerede vært det lenge. Vær dag jeg våkner gravid er bare et ork. Sliter sikkelig med å glede meg over noen ting som helst akkurat nå, vill bare få den ungen ut og bli ferdig. Tenker hver dag at dette skal jeg aldri gjøre igjen. Slitsomt og har bare mest lyst til å hyle høyt og gråte!!. Lei av å ligge på sofaen å ikke kunne gjøre det jeg vill (premature rier så fort jeg gjør noe). Huff sikkelig klage innlegg 🙈. Takk høyere makter for at man snart er i mål.

Kjenner meg igjen i deg 😩 Er så lei, å er bare i uke 33. 

Bekkenet blir bare verre og verre (pluss låsning på begge sider) alt er bare helv....vondt å er så deprimerende å ikke kunne gjøre nogenting. Sover Max 4timer ila natten og ikke sammenhengende. Kjenner mai ikke kan komme fort nok🙈

Anonymkode: fe7a4...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:strix:

Jeg er snart kommet til fulgåtte 36 uker og skjønner ikke helt hvor tiden har blitt hen?

Lillegutt er veldig aktiv i magen, det gir meg ro i og med at jeg måtte forløses med storebror i uke 37 pågrunn av liten vekst og dårlig morkakefunksjon.

Denne gangen er alt anderldes💜

Formen min er ellers ganske god nå, jeg har plutselig fått mer energi enn vanlig. Har ikke vondt noen plass og sover gjennom hele natten for tiden.. Så jeg kan ikke klage. 

Nå er jeg spent på når den store dagen er her - alt er klart så nå må han bare komme💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2017 den 18.02, Queenbaby skrev:

Førskolelæreren da har vi termin samme dag 😆😆 min jente ligger også med hodet godt ned i bekkenet :) 

Spennende å se når de ankommer!! 

❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer? Spent på hvem som blir den første til å annonsere fødsel:strix:

Her går det greit. Vært hos jordmor idag, litt økt blodtrykk nå men fin urin. Neste kontroll er på sykehus med ultralyd for å se på vekst, 18 april. Synes det er godt med jevne kontroller. 

Ellers er lillebror aktiv, ligger med hodet ned. 

Nå må han bare komme :) 4 uker til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fint her :) sitter på venterommet på sykehuset nå til ultralyd av leie(sete sist barn) :). Hun kan godt komme snart :) bare vente til mannen kommer hjem fra sjøen 19 april🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Queenbaby skrev:

Bare fint her :) sitter på venterommet på sykehuset nå til ultralyd av leie(sete sist barn) :). Hun kan godt komme snart :) bare vente til mannen kommer hjem fra sjøen 19 april🙈

Lykke til. Håper det går din vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen:) Nå er det dessverre begynt å bli litt tøft her. Har fått svangerskapsforgiftning og er så full i vann i kroppen at jeg så vidt klarer å gå opp trappen i huset. Rett og slett vanskelig å bøye beina. Er under hyppige kontroller og skal settes i gang senest i mellom uke 39 og 40. Er 36+4 i dag, så det nærmer seg. Trodde nesten det skulle bli noe natt til i går. Gikk med rier fra kl 14 til langt på natt. Ikke mange ille rier, men de var ganske så regelmessige og langvarige. Men de tok seg aldri helt opp, og en eller annen gang i løpet av natten gav de seg. 

Nå bare hviler jeg så mye som mulig og ligge med beina høyt. Bare håååper at svangerskapsforgiftningen ikke blir verre.

Masse lykke til videre alle sammen:) Det er veldig spennende tider dette her, og gullene kan jo komme når som helst nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, M79+♂08♥+♂12♥ skrev:

Hei hei alle sammen:) Nå er det dessverre begynt å bli litt tøft her. Har fått svangerskapsforgiftning og er så full i vann i kroppen at jeg så vidt klarer å gå opp trappen i huset. Rett og slett vanskelig å bøye beina. Er under hyppige kontroller og skal settes i gang senest i mellom uke 39 og 40. Er 36+4 i dag, så det nærmer seg. Trodde nesten det skulle bli noe natt til i går. Gikk med rier fra kl 14 til langt på natt. Ikke mange ille rier, men de var ganske så regelmessige og langvarige. Men de tok seg aldri helt opp, og en eller annen gang i løpet av natten gav de seg. 

Nå bare hviler jeg så mye som mulig og ligge med beina høyt. Bare håååper at svangerskapsforgiftningen ikke blir verre.

Masse lykke til videre alle sammen:) Det er veldig spennende tider dette her, og gullene kan jo komme når som helst nå:)

Åj!! Masse lykke til!! Ikke noe gøy med svangerskapsf.! Jeg hadde det forrige gang og følte meg som en oppblåst ballong!

Hold oss oppdatert. Spent på dine vegne:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Har vært dårlig på å være aktiv her inne men er innom å titter ganske ofte. Glemmer bare å skrive😝 Spennende å følge med på hvordan det går med dere! 

Er 37+0 i dag. Spennende tid framover nå! Har de siste to ukene hatt mye kynnere og noe maserier men ikke noe tegn på at det skal skje noe mer enn det enda. Begynner å bli veldig tungt da, bekkenet klager og hovna opp veeeldig. Å føle at man ser ut som en ballong stemmer ganske bra😅 Ser framover til å ikke være gravid mer samtidig som tiden har gått veldig fort og kommer nok til å savne å ha lille jenta inni magen og kjenne de fine sparka😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese - håper dere får en fin fødsel alle sammen og at innspurten går bra til tross for ulike plager. Flere som er veldig trøtte? 

Er helt enig, kommer også til å savne å ha lille jenten inni magen og kjenne de gode sparkene - antageligvis siste gang som gravid så kommer til å savne det, selv om det har vært et langt svangerskap og skal bli godt å komme i mål og! Føler jeg stadig bekymrer meg for ting, men prøver å nyte den fine tiden. Godt med permisjon nå :) Våkner ofte med vond krampe i leggene, men føler ikke jeg har vann i kroppen enda. 36+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vell hjemme fra sykehus kontroll. Lillebror ble estimert til 3050kg idag. Helt perfekt. Er nå i uke 37+2:strix:

Nå ønsket legen oss lykke til og hun trodde han snart kom. Hodet er visst festet nå. Jeg er skikkelig spent/nervøs. Har ikke født vaginalt og har ingen anelse hva jeg går til!

Ellers sover jeg dårlig. Sovner men våkner midt på natt og får ikke sove mer. I natt hadde jeg mye kynnere. 

Ellers har jeg ikke vann i kroppen og BT er fint.

Nå venter vi bare i spenning!💙💙💙💙

Er klar for å møte lille tassen nå💙💙💙💙💙💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, førskolelæreren skrev:Vi er vell hjemme fra sykehus kontroll. Lillebror ble estimert til 3050kg idag. Helt perfekt. Er nå i uke 37+2:strix:

Nå ønsket legen oss lykke til og hun trodde han snart kom. Hodet er visst festet nå. Jeg er skikkelig spent/nervøs. Har ikke født vaginalt og har ingen anelse hva jeg går til!

Ellers sover jeg dårlig. Sovner men våkner midt på natt og får ikke sove mer. I natt hadde jeg mye kynnere. 

Ellers har jeg ikke vann i kroppen og BT er fint.

Nå venter vi bare i spenning!💙💙💙💙

Er klar for å møte lille tassen nå💙💙💙💙💙💙💙

Så spennende - masse lykke til :) ikke så mye kynnere her enda hvis jeg ikke har stresset/ gått og gjort mye, så får se når hun kommer... 36+2. Hodet festet siden uke 33 og mye stikk/ press nedover, så hun kan godt komme snart :-D 

lykke til med fødsel. Det går nok helt fint :-) har kun født naturlig, ingen smertestillende, og har hørt at det er bedre i etterkant enn ks...

jeg sliter stadig med frykt for toksoplasmose og mat, til tross for 2 negative prøver (den siste for to uker siden), prøver å slappe av men da føler jeg at jeg slapper for mye av. Skyldes nok hyperemesis og matangst etter det. Stadig kvalme perioder, gleder meg til å spise normalt igjen!

nå må mai bare komme!! Og babyene våre og <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...