Gå til innhold

Hva med disse guttenavnene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synest dere om navnene Lucas, August og Elliot. Og finnes det noen fine mellomnavn til disse?

 

 

Anonymous poster hash: 829c2...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lucas er så oppbrukt at man kan bli kvalm. Det har verken personlighet eller sjarme lengre, så det ville jeg absolutt ha unngått.

 

August og Elliot er flotte navn, og kan fint brukes sammen. Elliot August for eksempel?

 

Andre forslag:

 

Elliot Andreas

Gard August

August Olai

Martin August

Ole- Elliot

Elliot Martinus

 



Anonymous poster hash: c9e89...017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

August og Elliot er utrulig fine navn, Lucas når ikkje dei opp til navlen. Synes dei er finast aleine.

 

Anonymous poster hash: 303c6...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Lucas. Er så brukt, at jeg får spasmer av det navnet.

 

Elliot August er jo fantastisk flott!

 

Anonymous poster hash: 0c7cd...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elliot er for meg et av navnene som er veldig oppskrytt, ikke mye fint, Lucas er Poppis, så hadde valgt noe med August :)

 

Leon August

Sander August

Simen August

 

August Mathias

August Leander

August Christoffer



Anonymous poster hash: edb22...425
Lenke til kommentar
Del på andre sider

August er klart finest. Klassisk, sjarmerende og et navn med stil.

 

Men ikke så lett å plassere August først i et dobbeltnavn. Synes det står aller best alene.

 

 

Anonymous poster hash: 065fd...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lucas: Håpløst oppbrukt motenavn totalt uten personlighet eller sjarm. Det går 10–15 Lucas'er i hver barnehage.

 

August: Helt greit, tidløst navn.

 

Elliot: Passer ikke i Norge. Rart navn i norsk kontekst.



Anonymous poster hash: 95ec5...884
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at August står seg best alene. Men skal man kombinere med noe, så velg et annet rimelig klassisk navn, og ikke et harrynavn som Leander, Sander eller Leon, som blir spesielt malplasserte sammen med et klassisk navn som August (à la Preben-Kenneth).

 

Navn som Peter, Erik, Christian og navn i samme stil kan kombineres med August. Christopher og Mathias er i seg selv helt fine navn, men synes ikke de klinger så godt sammen med August; det høres veldig langt og omstendelig ut med Christopher August.



Anonymous poster hash: 95ec5...884
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig enig med de andre. Lucas er i utganspunktet et ok navn, men så mye brukt som det er... Jeg synes annenhver unge som blir født heter Lucas, og det navnet har mistet alt av sjel for lengst. Kanskje det aller kjedeligste navnet du kan velge for tida. Elliot og August derimot er fantastisk flotte navn begge to. De står veldig fint alene. August er jo litt brukt som mellomnavn, men er et navn som fortjener å bli tatt mer i bruk som førstenavn også, for det er utrolig fint. Så min favoritt er August, men liker altså også Elliot veldig godt. 



Anonymous poster hash: 9a6bf...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker både August og Elliot, gode navn!

 

Mine assosiasjoner:

Lucas: Litt barnslig navn?

August: Litt "penere" type navn, kanskje litt sossete?

Elliot: Tenker først og fremst på musikalen Billy Elliot, har virkelig sansen for den gutten! :D

 

 



Anonymous poster hash: c4585...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...