Gå til innhold

Hei! Kan du gi meg noen råd i denne situasjonen?


megselv1

Anbefalte innlegg

Hei dere! 

 

Jeg er 28 år og oppdaget nettopp at jeg er gravid. Relativt høyt (ny)utdanna, og i starten av karrieren. Bor på en plass hvor det ikke er lett å få fast jobb, og er for tiden i et vikariat som går ut i juni. Jeg har en samboer som jeg har vært sammen med snart to år. Vi kjøpte et hus sammen i november, noe jeg angrer litt på fordi jeg i ettertid har blitt usikker på forholdet. Han er en fantastisk fyr, men jeg ble sammen med han litt for tidlig etter at jeg slo opp med min forrige kjæreste, og hadde ikke bearbeidet alle følelsene.. 

 

Følelsene for eksen kommer stadig tilbake, sterkere og sterkere. Da vi slo opp var ting rundt oss kaotisk..vi møttes på feil tidspunkt i livet. Jeg har fått noen meldinger fra eksen at han savner meg, og jeg savner jo han og, men har ikke sagt dette til han. Jeg hater tanken på å skulle slå opp med min nåværende samboer fordi han er rett å slett så fantastisk snill, flink med alt han gjør, ansvarlig. Jeg har som sagt forsøkt å dytte unna følelsene for eksen hele tiden, men har etterhvert skjønt at jeg bare må akseptere dem fordi jeg kommer i en tilstand hvor jeg ikke klarer jobbe, ikke spise, isolerer meg når jeg fortrenger dem. 

 

Forrige uke tenkte jeg at jeg kanskje måtte gjøre noe med situasjonen, tok en prat med eksen hvor han igjen var tydelig på at det bare var meg han ville ha, og han selv var overrasket over dette etter to år fra hverandre. Jeg kom hjem, bestemte meg for å ta en graviditets-test fordi jeg ikke har fått mensen på en stund. Den viste to streker. 

 

Jeg vet ikke min arme råd rett å slett. Jeg syns det er SÅ vanskelig, og med mye stress på jobb nå fremover, og på hjemmebane med syk mor vet jeg rett å slett ikke hva jeg skal gjøre. Har dere noen råd? 

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...