Gå til innhold

Uttak ivf


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor vondt er dette?

Følte du at du fikk nok smertestillende?

 

Kjenner jeg gruer meg litt.

 

Anonymous poster hash: 3e14d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Grudde meg veldig mye pga alle forskjellige erfaringene jeg hadde hørt og lest om. Jeg hadde null smerte. Så jeg var ekstremt heldig. Så fikk perfekt smertelindring både i forkant og ved lokalbedøvelsen. Dette er so ufattelig individuelt og sikkert ulikt fra gang til gang også. Jeg har bare hatt et uttak forløbig. Jeg ble litt kvalm rett etterpå, men da fikk jeg raskt en kvalmestillende og kunne reise hjem. En drømmeopplevelse rett å slett. Så nå gruer jeg meg til neste gang  :eeeh:

 

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig forskjellig jeg har hatt uttak som var både greie og et som var veldig vondt fikk da mer smertestillende og da ble jeg veldig kvalm og spydde. Nå sist fikk jeg morfin i Danmark er det beste uttaket noengang så det kommer veldig an på.

Tenk at det går fint så blir det nok greit. Lykke til😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom tre uttak og synes ikke d var veldig vondt! Fikk hel tablett med avslappende medisin instedet for en halv og d hjalp godt ;) husker ikke hva den het. Var på riksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!

Jeg skal ha uttak på fredag, satser på at det kommer til og gå bra 😊

 

 

Anonymous poster hash: 3e14d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Nå har du allerede fått svar, men om andre lurer, og klikker seg inn, så vil jeg også få fortelle om to uttak uten smerter. Jeg fikk Paracet, beroligende (aner ikke hva) og merket INGENTING. Så det er veldig individuelt. Ikke gru dere på forhånd. Jeg sov nesten ikke noe natta i forveien. Masse dårlige tanker til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Godt å sitkke innom her og lese litt forskjellige erfaringer, da jeg skal til første uttak på onsdag og gruer meg VELDIG! :) 

Takk for at dere deler! Noen som har tips, annet enn å ta tablettene man har fått utdelt? 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prøvedokka skrev:

Godt å sitkke innom her og lese litt forskjellige erfaringer, da jeg skal til første uttak på onsdag og gruer meg VELDIG! :) 

Takk for at dere deler! Noen som har tips, annet enn å ta tablettene man har fått utdelt? 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Lykke til :) Jeg var heldig og kom på "venterom" sammen med to andre som var veldig åpne, slik at vi snakket sammen gjennom forhengene :P og trygget hverandre. Så ble den første sendt inn og når hun kom inn igjen kunne hun fortelle hvordan det var så ble vi mer beroliget når vi va litt forberedt. Det hjalp å fokusere på å puste rolig og holde seg avslappet (det man klarer i en slik situasjon). Og så blir man litt distrahert  når de sier at det kommer egg osv. Min mann turte ikke være med inn, haha, men tenker at de som kan ha noen med seg hjelper nok det også :) Håper du får en fin opplevelse!

Anonymkode: 94a29...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til :) Jeg var heldig og kom på "venterom" sammen med to andre som var veldig åpne, slik at vi snakket sammen gjennom forhengene :P og trygget hverandre. Så ble den første sendt inn og når hun kom inn igjen kunne hun fortelle hvordan det var så ble vi mer beroliget når vi va litt forberedt. Det hjalp å fokusere på å puste rolig og holde seg avslappet (det man klarer i en slik situasjon). Og så blir man litt distrahert  når de sier at det kommer egg osv. Min mann turte ikke være med inn, haha, men tenker at de som kan ha noen med seg hjelper nok det også :) Håper du får en fin opplevelse!

Anonymkode: 94a29...677

Tusen takk! <3 Det hørtes jo veldig fint ut da! Håper jeg er like heldig! Ellers så har en en sambo som insisterer på å være med på alt, så håper han blir med på uttaket også :P 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en vival før, også fikk jeg litt morfin rett før.... merket at jeg var påvirket, men klarte ikke slappe helt av og synes jeg kjente det ganske godt.... ikke akkurat deilig! Men det er jo så verdt det :) Og det går fort :) Uansett om du kjenner noe eller ikke så er det uansett mye bedre enn en fødsel :D 

Lykke til! Det kommer til å gå kjempebra!!! Og som sagt, husk - det er såååå verdt det! Når du endelig har babymagen eller babyen din er alt bare gode minner og en fantastisk opplevelse og reise!

Anonymkode: 657ac...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk en vival før, også fikk jeg litt morfin rett før.... merket at jeg var påvirket, men klarte ikke slappe helt av og synes jeg kjente det ganske godt.... ikke akkurat deilig! Men det er jo så verdt det :) Og det går fort :) Uansett om du kjenner noe eller ikke så er det uansett mye bedre enn en fødsel :D 

Lykke til! Det kommer til å gå kjempebra!!! Og som sagt, husk - det er såååå verdt det! Når du endelig har babymagen eller babyen din er alt bare gode minner og en fantastisk opplevelse og reise!

Anonymkode: 657ac...38c

Jeg har fått en "pakke"med tabletter som jeg skal ta rett før, og der var det en pitteliten tablett som var beroligende, kanskje en kvart sak av et eller annet. Skulle ønske det var en hel :ler: tror ikke de har planer om å sette noe som helst intravinøst? Men hører til Riksen, (som nå er Ullevål), vet ikke hva de gjør der? 

Og, ja, det er jo en premie i enden av dette! 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prøvedokka skrev:

Jeg har fått en "pakke"med tabletter som jeg skal ta rett før, og der var det en pitteliten tablett som var beroligende, kanskje en kvart sak av et eller annet. Skulle ønske det var en hel :ler: tror ikke de har planer om å sette noe som helst intravinøst? Men hører til Riksen, (som nå er Ullevål), vet ikke hva de gjør der? 

Og, ja, det er jo en premie i enden av dette! 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Hmm.... kanskje det er en vival du fikk da? Den er kjempeliten! Jeg tenkte "jaja...særlig at denne micro pilla funker" men jammen følte jeg meg skikkelig god brisen/små full :D Jeg var i Porsgrunn jeg da.... vet ikke helt hva de gjør hos deg... men som sagt, om du kjenner det så er det ikke deilig... jeg gidder ikke lyve :P Men de er kjempe flinke, og det går fort. Etterpå gjør det ikke vondt mer, du er bare litt sår - litt sånn milde menssmerter liksom. Også blør du litt, så ta med bind! Det stopper fort da. Det går så fint! Men jeg var også veldig nervøs i forkant. Guuuuuud, så deilig det er å bli ferdig med alle hormonene da! og sprøytene!! Du får tenke på det :D Jeg måtte ha sånne stikkpiller (vaginalt) en stund etter uttak. Helt ok, men ganske grisete!! Så husk å kjøp gode truseinnlegg :)

Anonymkode: 657ac...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm.... kanskje det er en vival du fikk da? Den er kjempeliten! Jeg tenkte "jaja...særlig at denne micro pilla funker" men jammen følte jeg meg skikkelig god brisen/små full :D Jeg var i Porsgrunn jeg da.... vet ikke helt hva de gjør hos deg... men som sagt, om du kjenner det så er det ikke deilig... jeg gidder ikke lyve :P Men de er kjempe flinke, og det går fort. Etterpå gjør det ikke vondt mer, du er bare litt sår - litt sånn milde menssmerter liksom. Også blør du litt, så ta med bind! Det stopper fort da. Det går så fint! Men jeg var også veldig nervøs i forkant. Guuuuuud, så deilig det er å bli ferdig med alle hormonene da! og sprøytene!! Du får tenke på det :D Jeg måtte ha sånne stikkpiller (vaginalt) en stund etter uttak. Helt ok, men ganske grisete!! Så husk å kjøp gode truseinnlegg :)

Anonymkode: 657ac...38c

 

Haha, da får vi håpe at micropilla gjør susen hos meg og ;) Ja, skjønner jo at det å stikke hull gjennom skjedeveggen, kan jo ikke bli behagelig :P Haha! Skal også gå på Lutinus fra i morgen av, så må nok kjøpe noen truseinnlegg ja!

Takk for tips :)

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prøvedokka skrev:

 

Haha, da får vi håpe at micropilla gjør susen hos meg og ;) Ja, skjønner jo at det å stikke hull gjennom skjedeveggen, kan jo ikke bli behagelig :P Haha! Skal også gå på Lutinus fra i morgen av, så må nok kjøpe noen truseinnlegg ja!

Takk for tips :)

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no 

Også burde du glede deg til innsett! DET er spennende det! Herregud, jeg turte nesten ikke tisse de første dagene etter, var så redd for at egget skulle dette ut samtidig :D Når de satte inn hos meg fikk jeg se det på skjerm, så jeg så da en firedelt eggcelle, utrolig fascinerende!! Fikk bare ut 6 egg hos meg. Ett var ikke helt fra, så det ble fjernet. Så var det ett som ikke utviklet seg slik de ville med spermcellen. Så jeg satt igjen med 4. Jeg var heldig, og egget satt på første forsøk hos meg! Så nå har jeg en superkul og skjønn frøken på 20 mnd her, og 3 ferdig befruktet egg i frysern i Porsgrunn ;)

Tror aldri jeg hatt så nervepirrende og lange ventedager som de 2 ukene fra innsett til jeg kunne teste.... Det var en skikkelig emosjonell periode! Føltes ut som om tiden gikk såååå sakte.... jeg klarte ikke vente hele 2 uker da, så tok en test etter en uke, men den var negativ ;) Positiv på uke 2 :D 

Anonymkode: 657ac...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Også burde du glede deg til innsett! DET er spennende det! Herregud, jeg turte nesten ikke tisse de første dagene etter, var så redd for at egget skulle dette ut samtidig :D Når de satte inn hos meg fikk jeg se det på skjerm, så jeg så da en firedelt eggcelle, utrolig fascinerende!! Fikk bare ut 6 egg hos meg. Ett var ikke helt fra, så det ble fjernet. Så var det ett som ikke utviklet seg slik de ville med spermcellen. Så jeg satt igjen med 4. Jeg var heldig, og egget satt på første forsøk hos meg! Så nå har jeg en superkul og skjønn frøken på 20 mnd her, og 3 ferdig befruktet egg i frysern i Porsgrunn ;)

Tror aldri jeg hatt så nervepirrende og lange ventedager som de 2 ukene fra innsett til jeg kunne teste.... Det var en skikkelig emosjonell periode! Føltes ut som om tiden gikk såååå sakte.... jeg klarte ikke vente hele 2 uker da, så tok en test etter en uke, men den var negativ ;) Positiv på uke 2 :D 

Anonymkode: 657ac...38c

Åhh, håper jeg også får se det på skjerm altså! For en herlig følelse det må ha vært, at det klaffet på første forsøk! Håper håper håper det skjer her og, men vet jo at det ikke er vanlig. 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns uttaket gikk helt greit. Ble litt svimmel og døden etter den halve pilla. Uttaket var ikke behagelig, men ikke det værste av smerte. Hjalp og puste seg gjennom det. Jeg hadde mest vondt etterpå. Dagene etter uttak syns jeg var værre egentlig. Men vi reagerer så ulikt. De fikk ut 19 egg, 9 befrukta, 1 firedelt egg ble satt inn og 3 på frys. Får svar på tirsdag om det klaffet på første forsøk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom to uttak uten noe mer enn lokalbedøvelse. Har vært null problem for meg. Sist ble det ti egg ut, så ble jo litt stikking, men ikke mer enn ubehagelig for min del. 

Skjønner jo at jeg er heldig sånn sett, men tenker det er greit å vite at det ikke er alle som synes det er vondt.

Veldig behagelig å være i fin form etterpå, dro rett på jobb begge gangene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaket gikk kjempefint! Tok pillene og ble litt "brisen" kan man si, og veldig mye mer avslappa. Kjente ikke at han satt lokalbedøvelsen i det hele tatt. Tok ut 15 egg, og var kun de fem siste som var virkelig ubehagelig, men mest pga presset. Nå er jeg egentlig i fin form, og kunne nok reist på jobb, men fikk jo tre dager med sykemelding, så hvorfor ikke bli hjemme :P 

Nå er det bare å vente på den skumle telefonen i morgen... 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, prøvedokka skrev:

Uttaket gikk kjempefint! Tok pillene og ble litt "brisen" kan man si, og veldig mye mer avslappa. Kjente ikke at han satt lokalbedøvelsen i det hele tatt. Tok ut 15 egg, og var kun de fem siste som var virkelig ubehagelig, men mest pga presset. Nå er jeg egentlig i fin form, og kunne nok reist på jobb, men fikk jo tre dager med sykemelding, så hvorfor ikke bli hjemme :P 

Nå er det bare å vente på den skumle telefonen i morgen... 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Så bra! :D Ja, er kjempe spennende å høre hvor mange som "funker"! Husker den spenningen altså! Men du fikk jo ut mange da, så da har du nok en del som virker også. Jeg var veldig nervøs, siden jeg bare fikk ut 6 egg.... men hos meg var det 5 som virket, og 4 som ble befruktet :) Så jeg har hvertfall god kvalitet på de få eggene jeg har da :D:P 

Anonymkode: 657ac...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, prøvedokka skrev:

Uttaket gikk kjempefint! Tok pillene og ble litt "brisen" kan man si, og veldig mye mer avslappa. Kjente ikke at han satt lokalbedøvelsen i det hele tatt. Tok ut 15 egg, og var kun de fem siste som var virkelig ubehagelig, men mest pga presset. Nå er jeg egentlig i fin form, og kunne nok reist på jobb, men fikk jo tre dager med sykemelding, så hvorfor ikke bli hjemme :P 

Nå er det bare å vente på den skumle telefonen i morgen... 

Detaljer om prøverørs-livet: withloveandscience.blogg.no

Hvordan gikk det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...