Gå til innhold

Mars 2017


mei3

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ny på forumet og fant ingen tråd for oss som hadde uttak og innsett i februar, håper det er ok at jeg evt skriver her  :D

 

Fikk hentet ut 11 egg på uttaket mitt, og 9 ble befruktet, men kun 1 egg ble lagt på frys :tristbla:

 

Noen som har erfaringer om hvorfor noe slik skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg er ny på forumet og fant ingen tråd for oss som hadde uttak og innsett i februar, håper det er ok at jeg evt skriver her  :D

 

Fikk hentet ut 11 egg på uttaket mitt, og 9 ble befruktet, men kun 1 egg ble lagt på frys :tristbla:

 

Noen som har erfaringer om hvorfor noe slik skjer?

 

 

Synes det høres ut som et ganske normalt resultat. Det er ganske ofte at det er en del av eggene som faller fra enten pga de ikke blir befruktet eller at de ikke utvikler seg på god nok måte. De fryser bare ned de aller beste eggene, så mange som ikke er frysekvalitet. Jeg spurte på Riksen hva som var "vanlig" mht frys og sykepleier sa da at ca halvparten får egg på frys, og de fleste får da mellom 1 og 3. Så hvis de tallene stemmer er det å få ett på frys bedre enn gjennomsnitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg begynte på synerela på fredag, har altså sprayet i tre dager nå, hvor lenge er det vanlig å gå på nesesprayen før en skal på kontroll for å se om en er nedregulert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går og venter på TR, skulle kommet på fredag. For sikkerhets skyld tok jeg en graviditetstest i går, som var negativ. Er det noen som har erfaring med at TR blir forsinket syklusen etter negativt ferskforsøk?

 

Leika16: tror kanskje jeg gikk på nesespray i ca 10 dager før første ul?

 

Vimsethea:tror ikke det er for sent å starte med akupunktur nå. De sier jo at det beste er å starte noen uker før forsøk, er sikkert bedre enn ingenting.

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går og venter på TR, skulle kommet på fredag. For sikkerhets skyld tok jeg en graviditetstest i går, som var negativ. Er det noen som har erfaring med at TR blir forsinket syklusen etter negativt ferskforsøk?

 

Leika16: tror kanskje jeg gikk på nesespray i ca 10 dager før første ul?

 

Vimsethea:tror ikke det er for sent å starte med akupunktur nå. De sier jo at det beste er å starte noen uker før forsøk, er sikkert bedre enn ingenting.

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg begynte på synerela på fredag, har altså sprayet i tre dager nå, hvor lenge er det vanlig å gå på nesesprayen før en skal på kontroll for å se om en er nedregulert?

 

Hei! Jeg begynte på nesespray på i går, og skal til kontroll den 22.03 :) Det vil si 16 dager for meg :) Har du ikke fått kontrolltime enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jespere: Min mens var forsinket med fem dager etter negativt. Ferskforsøk

Takk for svar, da skal jeg ikke ha altfor høye forhåpninger her. Har gått med mensmurringer siden fredag og veksler mellom å håpe på at vi har fått det til på egenhånd, og å bli frustrert over at mensen ikke kommer så jeg får begynt på den j... Progynovaen. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere du må nok ha litt tålmodighet noe som ikke er lett i denne ventetiden.

 

Jeg har en uke igjen på p piller så blir det sprøytestart noen dager etter. Kjenner jeg er så klar nå for å bli gravid 😉 er også veldig lettrørt fortiden griner nesten av alt som rører meg, det er mange følelser som kommer fram i denne tiden.

Men mest av alt gleder jeg meg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende Petra Prøvedokke, jåper uka frem til sprøytestart går fort!

Ja tålmodighet må man ha i denne prosessen, ikke så lett! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh... melder meg inn her i frustrasjon, selv om jeg vel egentlig burde skrevet i "søskenforsøk-gjengen". Negativt søskenforsøk (fra første uttak) i september, nytt uttak i desember, 35 (!!!) egg ut, overstimulert, så ingen innsett. 8 på frys. Innsett i januar/februar med negativ test, og fikk begynne rett på igjen med innsett av et 7-delt egg (delt seg fra 4) fredag 3/3. Testdag 15/3. Ingen symptomer, og er bare lei... Progynova i hestedoser og Lutinus klissklass. Gi meg styrke (og noen oppløftende ord 😉)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer :)

 

Tok test i dag og den var positiv  :danse:  jeii!!! Skal opp på Haukeland i morgen å ta blodprøve, så satser/håper på samme resultat.

Hadde første dag på sist mens 09.02 på kvelden, startet sprøyter 11.02, uttak 22.02 og innsett 24.02.

 

Er det noen som vet hvor langt jeg er på vei? Testen stod 1-2 uker, men har hørt noe om første mens dag osv. Står så mye rart, så vet ikke helt hvordan jeg skal regne ut  :flau:  :flau: og hvilken dato jeg evt legger inn i graviditetapper?

Endret av Ønskebarn90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer :)

 

Tok test i dag og den var positiv :danse: jeii!!! Skal opp på Haukeland i morgen å ta blodprøve, så satser/håper på samme resultat.

Hadde første dag på sist mens 09.02 på kvelden, startet sprøyter 11.02, uttak 22.02 og innsett 24.02.

 

Er det noen som vet hvor langt jeg er på vei? Testen stod 1-2 uker, men har hørt noe om første mens dag osv. Står så mye rart, så vet ikke helt hvordan jeg skal regne ut :flau::flau: og hvilken dato jeg evt legger inn i graviditetapper?

Jeg tror jeg ville tatt innsett dato, og beregnet den til to uker på vei, og regnet meg bakover til at siste mens var to uker tidl. Den var ikke det, men som dato i appen. Jeg gjorde det, og det passa sånn cirka. Ble noen dager justert på oul, men det blir mange "normalt" gravide også 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly: fikk mensen på torsdag endelig! Begynte å bli ganske frustrert, gikk jo med mensmurringer i en uke og det pleier jeg jo ikke, så da får jeg jo litt håp om at det kanskje har gått på egenhånd. Men det hadde det altså ikke. Har nå begynt på progynova og det er jo aldri gøy, men får bite tennene sammen og prøve å isolere meg litt fra andre mennesker hvis det blir for ille!

 

Har fått ul time 20. mars, så da er det bare å vente - håper slimhinnen ser fin ut med en gang og at det blir innsett den uken!

 

TrudeSagen: Uff skjønner deg så godt .. man blir ganske sliten og lei av dette her! Men nå er det ikke lenge til testdag! Skal du teste på egenhånd før, eller skal du vente til den 15.?

 

Ønskebarn90: Gratulerer så masse!

 

mei3: Lykke til med uttak i morgen! Håper det blir mindre smertefullt denne gangen! JEg fikk intravenøs morfin sist, og det var litt bedre enn den paraceten jeg fikk på Riksen. Men ble ganske kvalm og kastet opp etter uttak, så det var jo ulempen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha uttak i morgen. Kjenner jeg grugleder meg. Har hatt en del smerter de andre gangene, både under uttak og i etterkant, men satser på at intravenøst smertelindring er tingen :-)

 

Ønskebarn90: jeg har brukt denne for å beregne eventuell termin :-) http://www.copenhagenfertilitycenter.com/termins-beregning.htm

 

Håper uttak gikk bra mel3, jeg hadde også uttak i dag :)) - så da er vi vel 2 som sitter i sofaen og kjenner at magen sprenger..;) Lykke til videre i prosessen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper uttak gikk bra mel3, jeg hadde også uttak i dag :)) - så da er vi vel 2 som sitter i sofaen og kjenner at magen sprenger..;) Lykke til videre i prosessen:)

Hei.selve uttaket gikk bra, men mye smerter etterpå som gjorde at jeg måtte bli noen timer etterpå og få mer smertestillende. Nå er sofaen inntatt med smertestillende ved siden av :-) fikk ut 10 egg :-)

 

Hvordan gikk det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.selve uttaket gikk bra, men mye smerter etterpå som gjorde at jeg måtte bli noen timer etterpå og få mer smertestillende. Nå er sofaen inntatt med smertestillende ved siden av :-) fikk ut 10 egg :-)

 

Hvordan gikk det med deg?

 

Gratulerer, håper mange blir befruktet også <3 Skal de dyrke to dager eller lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, håper mange blir befruktet også <3 Skal de dyrke to dager eller lenger?

Det ble 6 befruktede :-) de skal dyrke i 2 dager, har innsett i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He

 

Hei.selve uttaket gikk bra, men mye smerter etterpå som gjorde at jeg måtte bli noen timer etterpå og få mer smertestillende. Nå er sofaen inntatt med smertestillende ved siden av :-) fikk ut 10 egg :-)

Hvordan gikk det med deg?

 

 

Hei!! Mye bedre!! Etter uttak av 24 (...) egg så er jo faren for overstimulering der.... Men føler meg ganske fin i dag :) Dødens nervøs før telefon til klinikken i stad, med realistisk tro på at alle var gått til grunne... Men 18 befruktede, så får vi se hvor mange som overlever til blastocystnivå på lørdag:) Innsetting lørdag morgen..

Spennende dager i vente for oss begge- krysser alt av fingre og tær for deg i morgen mei3 :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...