Gå til innhold

lege eller jordmor


vesla1985

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 8 no med min 2.   Ringte helsestasjonen sånn som sist. ( ny helsestasjon) Fikk beskjed om at jeg måtte sende inn alle opplysninger om  sist svangerskap , og fødselsnummer med mer på mail. Syns ikke det er helt ok.  Sist så glemte jordmor meg. Da hadde jeg termin i september.  Ringe og  skulle forandre på en time juni,  da fant  de meg lenger ikke i systemet og første ledige time var 29.sept. altså 10 dager etter termin. Så gjekk til legen i stede for da ble det oppdaget svangerskaps forgiftning.  Etter fødsel så stoppet jeg ikke å blø så de måtte ha en utskrapning og fant en ekstra morkake. Er jo litt redd det også er tilfelle no. så har allerede vert til lege.  Ringte helsestasjonen som jeg nå hører til. De ba meg sende alle opplysningene på mail  om meg og nåværende og forje svangerskap. så kunne jeg få time i uke 17 eller 18. 

Litt usikker. Hva er normalt. Hva gjør jeg  fortsetter hos legen  eller skal jeg gå til jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det mest vanlige tror jeg er å gå til jordmor og lege annenhver gang. Da jeg skulle ha barn nr.2, opplevde jeg jordmor som svært stressende. Jeg valgte da å gå til en privat jordmor (som også ga akupunktur) og syntes det var verdt pengene. I tillegg fikk jeg grei oppfølging av lege. De fokuserer jo på litt forskjellige ting, så tryggest er det nok å gå til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva du føler deg mest komfortabel med. Jeg synes legebesøk var best (hadde bare et par jordmorbesøk på slutten av svangerskapet - overtidskontroller). Men det er utelukkende fordi jeg ikke har tålmodighet til å sitte å skravle med en jordmor. Mange synes jordmor er en god hjelp. 

Men virker rart at de vil at du skal sende over alt mulig på e-post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...