Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Hei jenter, håper det går bra med dere! Har et spm som jeg poster på ikm uke 15 også. 

Hadde eggløsning der tempen var på det laveste. Er 10 dpo i dag. Lover dette bra for mulig graviditet? Eller stiger tempen (holder seg høy) når man skal få mensen også? 

IMG_2133.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, fsa skrev:

Hei jenter, håper det går bra med dere! Har et spm som jeg poster på ikm uke 15 også. 

Hadde eggløsning der tempen var på det laveste. Er 10 dpo i dag. Lover dette bra for mulig graviditet? Eller stiger tempen (holder seg høy) når man skal få mensen også? 

IMG_2133.PNG

Jeg er ikke ekspert med dette, men trodde EL var når tempen gikk opp og holdt seg der minst 3. dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)
Jeg er helt ny på dette prøvegreiene. Jeg sluttet på Yasmine, så vet ikke helt hvordan syklusene mine er da de alltid har vært varierte eller jeg har lenge gått på p piller. Hadde første ordentlige mens (altså etter bortfallsblødning) den 24 mars.

Når ville dere begynt å teste for eventuelt graviditet? Og hvilke tester kan dere anbefale som selges på eventuelle dagligvare eller apotek som er sensitiv? Takk for hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jentepå25 skrev:

Hei! :)
Jeg er helt ny på dette prøvegreiene. Jeg sluttet på Yasmine, så vet ikke helt hvordan syklusene mine er da de alltid har vært varierte eller jeg har lenge gått på p piller. Hadde første ordentlige mens (altså etter bortfallsblødning) den 24 mars.

Når ville dere begynt å teste for eventuelt graviditet? Og hvilke tester kan dere anbefale som selges på eventuelle dagligvare eller apotek som er sensitiv? Takk for hjelp :D

Clearblue har kommet med en som heter erly :) den et sensetiv.

jeg har ikke fått positivt før 11 dager etter eggløsning. Altså 3 dager før forventet mens.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere førstegangsprøvere? Vi bestemte oss for å vente en syklus med stimulering av EL da mannen ville være bortreist i vinduet da EL mest sannsynlig ville funnet sted. Det er jo såååå frustrerende å vente... sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med TR, så nå er det el-testing igjen og jeg er enig, det er sååå frustrerende å vente. (selvom vi ikke hopper over en måned.) Hvis EL kommer slik appen sier så blir det mandag, og min kjære er bortreist man-tirs. Men da får vi isåfall legge inn aksjer søndag kveld/mandag morgen ;) 

krysser fingrene for oss alle :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i 3. Pp. Er 8 dpo og klarte ikke å dy meg i mårrest. Tok en test. Og synes å skimte en strek. Redd det bare er en sånn skyggestrek. Men har tatt testen her tidligere og kan ikke se noen antydning til noen ting når den var negativ sist pp. One step strimmel 10mg test. Noen som har erfaring med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mispire skrev:

Vi er i 3. Pp. Er 8 dpo og klarte ikke å dy meg i mårrest. Tok en test. Og synes å skimte en strek. Redd det bare er en sånn skyggestrek. Men har tatt testen her tidligere og kan ikke se noen antydning til noen ting når den var negativ sist pp. One step strimmel 10mg test. Noen som har erfaring med de?

Jeg har ingen erfaring med dem, men jeg har kun fått skyggestrek på clearblue early. Alle andre tester har vært blenda hvite. Krysser fingrene for deg. Hold oss oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stole på denne? Bruker egentlig natural cycles, som ikke har satt el på meg ennå. 

Men tenkt å bytte siden denne er gratis:)

 

 

b_wizWlB.png

Endret av Blomsten:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3pp nå. Har brukt EL tester før, men nå orker jeg ikke. Ble alt for styrete, i tillegg til at syklusene mine ikke har noe som helst stabilitet. Forrige var 39 dager. Så vi koser oss heller masse 😊 syklusdag 12 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, lillevenn17 skrev:

3pp nå. Har brukt EL tester før, men nå orker jeg ikke. Ble alt for styrete, i tillegg til at syklusene mine ikke har noe som helst stabilitet. Forrige var 39 dager. Så vi koser oss heller masse 😊 syklusdag 12 nå

Det ville jeg aldri gjort m jeg hadde ustabil syklus!! 

Anonymkode: 2ea3a...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en veldig rar følelse i nederste del av magen, spes på høyre side. Sånn litt vond murring. 
Hva kan dette være? Er i 1. ordentlige pp nå etter p-piller. Hadde ikke sånn forrige periode. Er da 3dpo

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Blomsten:) skrev:

Jeg har en veldig rar følelse i nederste del av magen, spes på høyre side. Sånn litt vond murring. 
Hva kan dette være? Er i 1. ordentlige pp nå etter p-piller. Hadde ikke sånn forrige periode. Er da 3dpo

 

Jeg tror jeg får det rundt el. Har ikke prøvd i mange måneder men i de periodene jeg har hatt murring har jeg også hatt el slim. Så kanskje el er seinere enn du har beregna? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nymeria1 skrev:

Jeg tror jeg får det rundt el. Har ikke prøvd i mange måneder men i de periodene jeg har hatt murring har jeg også hatt el slim. Så kanskje el er seinere enn du har beregna? :) 

Jeg både temper og tester. Og skjer ikke noe nå:) var på mandag.. så er nok ikke nå..men men :) går vel over håper jeg:p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til til dere som er i dpo-land 🙂 Jeg er i gang med en ny runde Provera for å få blødning. 9 dager igjen med tabletter.. SÅ skal vi endelig få stimulert til eggløsning! Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min prøver å bli gravid. Vi begynte i slutten av mars. Jeg sluttet på p-piller i september, og har hatt ganske stabil syklus etter det, har vært forsinket med 5 dager på det meste, men har alltid kommet til slutt. Jeg hadde eggløsning i slutten av mars/begynnelsen av april (har ikke brukt noen eggløsningstest, men kun regnet ut fra forrige menstrasjon) og det var første gang vi prøvde å bli gravide. Etter det har jeg ikke fått menstrasjon og i dag er det 40 dager siden forrige mens. Tok graviditetstest i dag, men den var negativ. Ble så klart veldig skuffet og nedfor da jeg trodde jeg var gravid, da mensen var 9 dager forsinket. Kan mensen ha forsvunnet denne gangen hvis jeg har innbilt meg at jeg har vært gravid? Jeg mener selv at jeg ikke har stresset med å bli gravid, men når man først starter å prøve har man jo så lyst det skal fungere :-) Har sagt til meg selv at jeg skal ta det med ro, og ta det som det kommer, men det var ikke så enkelt gitt!

 

Spørsmålet mitt er egentlig; siden jeg ikke har fått mensen nå, er det da ikke vits for meg å prøve å bli gravid den neste mnd som kommer? Får jeg da ikke eggløsning? Skal egentlig ha eggløsning i begynnelsen av mai, men stemmer ikke dette da jeg ikke fikk mensen nå?

Kan mensen ha uteblitt hvis jeg har stresset med å være gravid, og stresset med andre private ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 11.45, christine2 skrev:

Jeg og samboeren min prøver å bli gravid. Vi begynte i slutten av mars. Jeg sluttet på p-piller i september, og har hatt ganske stabil syklus etter det, har vært forsinket med 5 dager på det meste, men har alltid kommet til slutt. Jeg hadde eggløsning i slutten av mars/begynnelsen av april (har ikke brukt noen eggløsningstest, men kun regnet ut fra forrige menstrasjon) og det var første gang vi prøvde å bli gravide. Etter det har jeg ikke fått menstrasjon og i dag er det 40 dager siden forrige mens. Tok graviditetstest i dag, men den var negativ. Ble så klart veldig skuffet og nedfor da jeg trodde jeg var gravid, da mensen var 9 dager forsinket. Kan mensen ha forsvunnet denne gangen hvis jeg har innbilt meg at jeg har vært gravid? Jeg mener selv at jeg ikke har stresset med å bli gravid, men når man først starter å prøve har man jo så lyst det skal fungere :-) Har sagt til meg selv at jeg skal ta det med ro, og ta det som det kommer, men det var ikke så enkelt gitt!

 

Spørsmålet mitt er egentlig; siden jeg ikke har fått mensen nå, er det da ikke vits for meg å prøve å bli gravid den neste mnd som kommer? Får jeg da ikke eggløsning? Skal egentlig ha eggløsning i begynnelsen av mai, men stemmer ikke dette da jeg ikke fikk mensen nå?

Kan mensen ha uteblitt hvis jeg har stresset med å være gravid, og stresset med andre private ting?

Dette vet jeg for lite om. Kanskje legge det ut som et eget innlegg så kanskje flere kan hjelpe deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester etter EL selv om jeg sa jeg ikke skulle, er på syklusdag 19. Har jo lange sykluser enda, de to første var 34 og 39. Den øverste på bildet er morgenurin i dag, ser kanskje positiv ut? Nederst er på morgenurin fra i går, og jeg tolket den da som negativ, og nå er den jo 24t gammel.

Nå har testen fra i dag ligget litt (1t) og da ser den positiv ut. Legger ved bilde (nederste). Strimmelen med teip er fra i går 

20170427_100944.jpg

20170427_110937.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på syklusdag 13 og EL testen var positiv i dag :) er jeg 1dpo i morgen da (30.april)? Eller burde jeg regne 1dpo fra og med over i morgen? (1.mai)

IMG_2262.thumb.JPG.e659b6fc35316e1465f243a41d535fcd.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fsa skrev:

Er på syklusdag 13 og EL testen var positiv i dag :) er jeg 1dpo i morgen da (30.april)? Eller burde jeg regne 1dpo fra og med over i morgen? (1.mai)

IMG_2262.thumb.JPG.e659b6fc35316e1465f243a41d535fcd.JPG

Hvis den var positiv i dag så er vel EL et sted mellom 24-36 timer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Hvis den var positiv i dag så er vel EL et sted mellom 24-36 timer? 

Står så mye rart om akkurat det. Har lest at eggløsning kan være 12 timer etter positiv test også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! TR kom litt uventet allerede i går etter en runde med Provera, så nå er første syklus med EL stimulering endelig i gang! Er på dag 2 nå, så starter opp med Letrozol på lørdag. Krysser fingrene og håper virkelig at jeg kan få EL med litt hjelp slik at den etterlengtede spiren kanskje kan komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...