Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

6 timer siden, angel100 skrev:

Førstegangsprøver her også! Jeg tenkte at det kanskje skulle ta maks fire mnd mtp på alder osv (er 22) men Neida, sitter her enda med bare negative tester, 8 mnd senere. Trøster meg litt med at jeg er undervektig og det kan spille en  stor rolle for eggløsning. Har bare fått negative eggløsninger også så legen trodde jeg hadde mistet den og ba meg gå opp i vekt før krg tester noe mer.. vanskelig å gå opp i vekt også, men jeg prøver og håper så inderlig jeg kan bli gravid

Hvor høy er du og hvor mye veier du? For meg tok det mange år å komme opp i vekt og bli der. I 2011 lå jeg rundt 51-52, i 2013 raste jeg ned til 47 og gikk opp igjen til 52-53 i løpet av et år. Nå er jeg endelig oppe i 56 kg 😁👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med folk her? Her kom TR i går.. da gikk pp1 i dass, men det var forventet altså 😁 Vi skal hoppe over neste å heller prøve igjen om en måned i tilfelle det skulle klaffet med termin 24.des. Veldig kjedelig å måtte vente egentlig... hva med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, fsa skrev:

Hvordan går det med folk her? Her kom TR i går.. da gikk pp1 i dass, men det var forventet altså 😁 Vi skal hoppe over neste å heller prøve igjen om en måned i tilfelle det skulle klaffet med termin 24.des. Veldig kjedelig å måtte vente egentlig... hva med dere? 

Jeg er 4 DPO og tiden gååår så sent! Vi vet jo ikke hvor lang tid det kan ta før vi blir gravide, og vil derfor ikke la noen sjanser gå forbi oss 😊 såklart litt kjedelig dersom det skulle bli baby 24 desember, men slik får det bare bli da 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukket TR opp igår, en uke forsinket, så da er pp2 igang! Har kjøpt termometer, så begynte å tempe idag, så er litt gira for denne måneden 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det lillevenn17 - sikkert koselig uansett såklart ☺️

Jeg kjøpte også termometer i dag 😄👍🏼 Men hvor skal jeg måle tempen fra? Armhulen, under tunga? Sikkelig teit å spørre om sikkert, men aner altså ikke.. 🙈

Endret av fsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt; under tunga😛 Man er jo ikke avhengig av at den måler helt korrekt riktig kroppstemperatur, så når man måler samme sted hver gang - under tunga, som jo er ganske enkelt om morgenen - er det jo svingningene i temperatur på det målestedet som kan indikere EL da. Men det som er kjedelig med under tunga er om man sover med åpen munn, da er ikke resultatet helt til å stole på. På pakka stod det at mest nøyaktig resultat får man om man måler i anus, men deeet kommer jeg ikke til å styre med hver morgen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Leonore skrev:

Så vidt jeg har skjønt; under tunga😛 Man er jo ikke avhengig av at den måler helt korrekt riktig kroppstemperatur, så når man måler samme sted hver gang - under tunga, som jo er ganske enkelt om morgenen - er det jo svingningene i temperatur på det målestedet som kan indikere EL da. Men det som er kjedelig med under tunga er om man sover med åpen munn, da er ikke resultatet helt til å stole på. På pakka stod det at mest nøyaktig resultat får man om man måler i anus, men deeet kommer jeg ikke til å styre med hver morgen😂

Skjønner. Haha, herlig! 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, fsa skrev:

Hvordan går det med folk her? Her kom TR i går.. da gikk pp1 i dass, men det var forventet altså 😁 Vi skal hoppe over neste å heller prøve igjen om en måned i tilfelle det skulle klaffet med termin 24.des. Veldig kjedelig å måtte vente egentlig... hva med dere? 

Jeg er på pp3 og trooor jeg er 8 DPO. Jeg er ikke sikker på eggløsning ennå, men ganske sikker på at jeg hadde noe som lignet på eggløsningslim forrige tirsdag. Vi tar ikke el-tester. Jeg har hatt mye små-murringer i magen hele uka, men sånn har det vært de andre periodene også. Jeg har også utrolige humørsvinginger, men det kan kanskje være PMS?? Det er merkelig å prøve å bli kjent med kroppen etter mange år på ppiller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2017 den 10.06, fsa skrev:

Hvordan går det med folk her? Her kom TR i går.. da gikk pp1 i dass, men det var forventet altså 😁 Vi skal hoppe over neste å heller prøve igjen om en måned i tilfelle det skulle klaffet med termin 24.des. Veldig kjedelig å måtte vente egentlig... hva med dere? 

Ingen baby her :(

Siste mensdag i dag. Prøvde EL-test for første gang i dag. Er på dag 8, og skulle visst startet å teste på dag 7, så håper det ikke ødelegger alt? Den sa hvertfall at jeg ikke var fertil. men det sier den kanskje på første test uansett? Ikke så opplest på det området kjenner jeg :) 

Ellers har jeg funnet ut at syklusen min er 24 dager. Det er ganske kort er det ikke? Men bør vel ikke være noen hindring :)

Mannen og jeg snakker om det nesten daglig nå. Så koselig! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruAnonym skrev:

Ingen baby her :(

Siste mensdag i dag. Prøvde EL-test for første gang i dag. Er på dag 8, og skulle visst startet å teste på dag 7, så håper det ikke ødelegger alt? Den sa hvertfall at jeg ikke var fertil. men det sier den kanskje på første test uansett? Ikke så opplest på det området kjenner jeg :) 

Ellers har jeg funnet ut at syklusen min er 24 dager. Det er ganske kort er det ikke? Men bør vel ikke være noen hindring :)

Mannen og jeg snakker om det nesten daglig nå. Så koselig! <3 

Syklusen min er på 25 dager, har hørt at det er innenfor normalen så tror det er normalt med 24 dager også 😊 Vi får håpe det klaffer for oss alle asap 😁

Jeg skal til GU for å ta celleprøve neste uke, skal be dem om å sjekke om alt ser ok ut i samme slengen tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nymeria1 skrev:

Jeg er på pp3 og trooor jeg er 8 DPO. Jeg er ikke sikker på eggløsning ennå, men ganske sikker på at jeg hadde noe som lignet på eggløsningslim forrige tirsdag. Vi tar ikke el-tester. Jeg har hatt mye små-murringer i magen hele uka, men sånn har det vært de andre periodene også. Jeg har også utrolige humørsvinginger, men det kan kanskje være PMS?? Det er merkelig å prøve å bli kjent med kroppen etter mange år på ppiller. :) 

Spennende! Krysser alt som går å krysses for deg ☺️ Håper du er preggis! Men ja, kan jo være pms også. Vi får håpe det ikke er det 🙏🏼 Helt enig, veldig rart å prøve å bli kjent med kroppen sin igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på en forumtråd (husker ikke om det var her) om førstegangsprøvende som drakk grapefruktjuice?

Noen som har hørt noe om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, FruAnonym skrev:

Jeg leste på en forumtråd (husker ikke om det var her) om førstegangsprøvende som drakk grapefruktjuice?

Noen som har hørt noe om det? 

Jeg har ikke hørt noe om det, men da skal der prøves, sikkert godt det 😁 Har bare hørt om wild yam og biedronninggele eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er også førstegangsprøver, så slenger meg på tråden 😊 27 år, sluttet på prevensjon i midten av desember etter 10 år på diverse prevensjon, bortfallsblødning en dag etter som varte i fire dager og så tok det hele 78 dager etter det å få første mens (som varte i 9 dager)  😰 Så nå er jeg vel egentlig i gang med første ordentlig prøveperiode ☺ Ikm neste uke! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ertepeis skrev:

Hei! Jeg er også førstegangsprøver, så slenger meg på tråden 😊 27 år, sluttet på prevensjon i midten av desember etter 10 år på diverse prevensjon, bortfallsblødning en dag etter som varte i fire dager og så tok det hele 78 dager etter det å få første mens (som varte i 9 dager)  😰 Så nå er jeg vel egentlig i gang med første ordentlig prøveperiode ☺ Ikm neste uke! 😊 

Masse masse lykke til! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo, i dag sier EL-testen at jeg er fertil 😁 bruker CB som viser både fertile dager og Mest fertile dager. Så da har jeg el typ på mandag. Det kjedelige er at svigermor kommer på besøk i kveld, og jeg drar til Gøteborg lørdag morgen til søndag. Så vi får gjøre det beste ut av det før svigermor kommer og søndag kveld ❤ Spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) vi har akkurat begynt å prøve. Vi er begge akkurat blitt 30 år, kjøpt oss hus som vi skal flytte inn i sommer :) 

Jeg sluttet på ppilla i februar og fikk "mensen" 1 mars. Usikker på om jeg har hatt eggløsning, men håper det :) har forventet mens 29. Mars, så krysser fingrene :D kjenner masse symptomer, men kan like gjerne være kroppen min som justerer seg selv etter pillene. 

Jeg har begynt med temperaturmåling med natural Cycles, så satser på den gir meg mer informasjon etterhvert:) 

Veldig spennende med alle som er i samme situasjon 😊🤰🏽

Endret av Blomsten:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

Her har jeg akkurat (typ for to dager siden) sluttet med prevensjon og vi skal igang med prøvingen. Jeg har gått på p-piller i 10 år, før jeg gikk over til p-ring som jeg nå har brukt i 2 år, så jeg er meget spent på å "bli kjent på nytt" med kroppen og hvordan syklusen blir! Begynte på prevensjon som 14-åring, så jeg husker helt ærlig ikke om jeg har hatt noen tegn på eggløsning tidligere heller...:klo:

Jeg og samboer hadde egentlig tenkt å vente et par år med barn, men da jeg for et par uker siden fikk vite at jeg har en tett eggleder og en delvis tett, noe som så klart kan være et hinder, bestemte vi oss bare for å hoppe i det! Alt er jo på stell ellers med jobber, hus og biler, og det passer vel egentlig aldri heelt å få barn, så det er vel like greit nå som om to år - det viktigste for meg nå er at det går - tanken på å bli barnløs er knusende, så det vil jeg ikke se for meg en gang... 

Fint med en tråd hvor man kan stå litt sammen og spørre om alt mulig man lurer på i en sånn prosess! :) Vi har bestemt oss for å holde prøvingen hemmelig foreløpig, så er godt å ha et sted å "rope det ut" så lenge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat oppdaget fordelen med å tempe nå 😊 I dag fikk jeg beskjed om at jeg hadde eggløsning på torsdag.. altså 10 dager etter jeg trodde jeg hadde det. Første syklus etter pilleslutt, så har ikke hatt peiling. Var veldig godt å faktisk få bekreftet at det har skjedd noe også 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsten:) skrev:

Jeg har akkurat oppdaget fordelen med å tempe nå 😊 I dag fikk jeg beskjed om at jeg hadde eggløsning på torsdag.. altså 10 dager etter jeg trodde jeg hadde det. Første syklus etter pilleslutt, så har ikke hatt peiling. Var veldig godt å faktisk få bekreftet at det har skjedd noe også 😊 

Så bra! Hvis jeg får TR neste helg begynner jeg med temping, men krysser jo fingrene for at TR aldri kommer 😇

Tar du til samme tidspunkt hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Så bra! Hvis jeg får TR neste helg begynner jeg med temping, men krysser jo fingrene for at TR aldri kommer 😇

Tar du til samme tidspunkt hver dag?

Ja krysse fingrene for det :) så lenge man har sex annenhver dag så skal man ikke trenge å vite akkurat når eggløsningen skjer.. men alikevel fint å vite :) 

Lurt :) Skal du bruke en app eller? Tar ca samme tidspunkt hver dag ja. +\- 1 time. Trodde egentlig jeg skulle få TR på onsdag, men da må jeg nesten vente to uker til :/ litt nedtur men:p vanskelig å vente! 

 

Endret av Blomsten:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2017 den 18.09, lillevenn17 skrev:

Hvor høy er du og hvor mye veier du? For meg tok det mange år å komme opp i vekt og bli der. I 2011 lå jeg rundt 51-52, i 2013 raste jeg ned til 47 og gikk opp igjen til 52-53 i løpet av et år. Nå er jeg endelig oppe i 56 kg 😁👌

Jeg er 166 cm og veier 48,5 kg nå (tror jeg) var nede i 46 kg på det værste.. har på mitt største veid 57 kg (tenårene) håper på å komme opp til ihvertfall 54 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, angel100 skrev:

Jeg er 166 cm og veier 48,5 kg nå (tror jeg) var nede i 46 kg på det værste.. har på mitt største veid 57 kg (tenårene) håper på å komme opp til ihvertfall 54 kg!!

Mitt beste tips, spis det du har lyst på, og bruk gjerne mye fløte i maten 😁 veldig veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Førstegangs her også :) Sluttet på p-piller for et år siden, og har slitt med svært uregelmessige sykluser siden da. Tok til slutt kontakt med fastlege som sendte meg videre til gyn. Blodprøver og ultralyd viste at jeg har pcos, som jeg i grunnen begynte å mistenke selv også. For å gjøre en lang historie kort har jeg i dag tatt siste pille med provera som skal fremkalle blødning. Når jeg kommer til dag 5 begynner jeg med Letrozol for å fremprovosere eggløsning. Mannen har testet sine svømmere som heldigvis var helt supre :) 

Jeg er kjempespent på dagene fremover! Spent på når jeg får mens og om jeg klarer å få EL med Letrozol. Krysser fingrene for januarbaby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her også :) slutta på P-pillene i februar, fikk første mens igjen 12.mars så er i 1 pp nå :) i følge app så skal EL ha vært enten i går eller i dag, mulig det var noe EL slim i går :kaklehone: spennende å se fremover! Hvis vi skulle være så heldige at det klaffer allerede denne prøveperioden, så blir jo termin ganske oppi jula da :tongue: men gjort er gjort i såfall :wub: Men får nå se nå, tenker det er godt gjort om det klaffer allerede første PP da :Hehe: Jeg blir 32 år i år, så kjenner veldig på at det er på tide å få barn nå, jeg har 3 bonusbarn da, for mannen har 3 barn fra et tidligere forhold, så jeg er bonusmamma for 3 som er hos oss annenhver uke også :) men har et sterkt ønske om eget barn også i tillegg :wub: 

Grunnen til at jeg ikke har prøvd å få barn tidligere er at jeg hadde det veldig tøft i mange år, etter noen veldig tøffe opplevelser da jeg var barn. Men nå har jeg fått det så bra og fått lagt fortiden bak meg, de vonde minnene plager meg ikke lenger. Kjæresten og jeg har vært sammen noen år nå, bodd sammen i snart 2 år og nå er jeg så klar for å få barn føler jeg :hjerte: Siden jeg allerede har passert 30, så er jeg redd for å bli en av sliterne, jeg er også overvektig og vet at det kan påvirke og gjøre det vanskeligere å bli gravid og gi tyngre graviditet. Men jeg jobber med å ha en god og aktiv livsstil, og tanken om å bli gravid er en ekstra motivasjonsfaktor på det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...