Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

TR kom som avtalt. Så vi går over i 2. pp.

MEN. hvis syklusen min er like lang som denne (har gått på P piller så vet ikke om den er stabil...) så blir termin ca 17. Desember. Og alt kan jo skje. Og jeg vil ikke ha noen barn på julaften... hoppe over en Mnd?? Hva tenker dere andre som prøver om baby i julen ?

 

Haha, ja, har tenkt på det samme om neste PP! Sjekket på terminkalkulator nå, og om sykluslengde denne og neste måned er som det har vært de siste månedene blir termin (mensentermin hvertfall) 24.desember, om alt klaffer. Hehe, yessda :danse:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom mensen 3 dager før tida, men har ikke stabil syklus så den kom vel når den skulle :). Vi går nå inn i 3. pp, og jeg som trodde dette skulle gå kjapt . Vi bruker ikke el-tester, så vi bare fortsetter som vanlig selv om det kanskje blir jule-baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom mensen 3 dager før tida, men har ikke stabil syklus så den kom vel når den skulle :). Vi går nå inn i 3. pp, og jeg som trodde dette skulle gå kjapt . Vi bruker ikke el-tester, så vi bare fortsetter som vanlig selv om det kanskje blir jule-baby. :)

Hvordan har syklusene vært til nå? Vi ble enige om å ikke prøve aktivt, men samtidig "maser" han og er utålmodig. Så da måtte jeg fortelle at da kan vi jo ikke la være å prøve nå, selv om det blir julebaby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs prøvere her og :)  Tok ut p-staven 3. januar, fikk første TR 25. januar, neste kom 26. februar. Ifølge apper så er EL 12. Så kjenner dette er ganske spennende. Håper skikkelig på at den sitter allerede nå. :)

Endret av MajaThorup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, slenger meg på her! 

 

Førstegangsprøver jeg også :) Har gått på p-ring i 5 år, tok den ut 18.februar. Har altså ikke hatt EL på 5 år, så merket veldig godt at jeg hadde EL da det var datert at jeg skulle ha det, så vi får se om det klaffer på første forsøk - tror jo selvfølgelig ikke det men er lov å håpe  :D

 

Planen vår var jo å starte prøvinga i mai i tilfellet det skulle gå på første eller andre forsøk (termin i desember) men vi klarte ikke å vente så vi har starta, hehe. Trodde jeg skulle være helt avslappet, men det er jo nå det eneste jeg tenker på hele tiden.. 

 

Vi har begge som par sluttet å snuse siden vi prøver - støttende mann! :) var ikke lett å slutte etter 10år. Endelig er jeg kvitt det drittet som er helt uaktuelt å begynne på igjen. 

 

Ønsker alle her inne masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Trodde jeg skulle være helt avslappet, men det er jo nå det eneste jeg tenker på hele tiden.. 

 

 

Skriver under på det!! Siden kjæresten løsnet startskuddet på prøvingen litt tidligere enn hva jeg hadde forberedt meg på trodde jeg virkelig at jeg skulle klare å keep my cool, siden nå har vi jo litt bedre tid og kan bare "ta det litt som det kommer" (som jeg har sagt til venninner) - hah! NIX :tongue:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøver, 2pp. 9 dpo. Denne ventetiden er grusom! Glede seg over hvær dag som snart er over slik at man kommer nermere ikm slik at man kan teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, slenger meg på her!

 

Førstegangsprøver jeg også :) Har gått på p-ring i 5 år, tok den ut 18.februar. Har altså ikke hatt EL på 5 år, så merket veldig godt at jeg hadde EL da det var datert at jeg skulle ha det, så vi får se om det klaffer på første forsøk - tror jo selvfølgelig ikke det men er lov å håpe :D

 

Planen vår var jo å starte prøvinga i mai i tilfellet det skulle gå på første eller andre forsøk (termin i desember) men vi klarte ikke å vente så vi har starta, hehe. Trodde jeg skulle være helt avslappet, men det er jo nå det eneste jeg tenker på hele tiden..

 

Vi har begge som par sluttet å snuse siden vi prøver - støttende mann! :) var ikke lett å slutte etter 10år. Endelig er jeg kvitt det drittet som er helt uaktuelt å begynne på igjen.

 

Ønsker alle her inne masse lykke til! :)

Spennende! 😊 Når er ikm? 😊 Snill manm du har, har sluttet selv å snuse. Er vanskelig noen ganger når mannen sitter på siden av meg og stapper i seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. mars 2017 den 20.31, Nora-er-klar skrev:
På 11. mars 2017 den 17.56, fsa skrev:

 

Spennende! 😊 Når er ikm? 😊 Snill manm du har, har sluttet selv å snuse. Er vanskelig noen ganger når mannen sitter på siden av meg og stapper i seg.

Ikm er 22.mars - tiden går såå sakte.... du kan vel teste snart? (gjør fortsatt vondt å se andre snuse, så skjønner at det er kjipt for deg:( vi må bare være sterke. Sparer mye penger da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fsa skrev:

Ikm er 22.mars - tiden går såå sakte.... du kan vel teste snart? (gjør fortsatt vondt å se andre snuse, så skjønner at det er kjipt for deg:( vi må bare være sterke. Sparer mye penger da :D 

Vi skal holde oss sterke! :D det går egentlig fort over. Så har man en veldig god motivasjon når man prøver :) vi vil jo ha friske barn! Denne tiden er helt grusom! Sykt hvor sakte tiden går mellom el og ikm! Har ikm 19 el 20. Har hatt menssmerter og brunlig mens på papiret hele dagen, så har ikke kjempe stor tro på at vi traff denne måneden. Har hørt at man kan spotte og at det kan være tegn til graviditet, og er kvalm om kveldene. Så jeg klarer enda ikke legge det helt fra meg enda. Vi får se, håper bare tanta melder seg fort om det er hun som er på tur, så man blir færdige med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nora-er-klar skrev:

Vi skal holde oss sterke! :D det går egentlig fort over. Så har man en veldig god motivasjon når man prøver :) vi vil jo ha friske barn! Denne tiden er helt grusom! Sykt hvor sakte tiden går mellom el og ikm! Har ikm 19 el 20. Har hatt menssmerter og brunlig mens på papiret hele dagen, så har ikke kjempe stor tro på at vi traff denne måneden. Har hørt at man kan spotte og at det kan være tegn til graviditet, og er kvalm om kveldene. Så jeg klarer enda ikke legge det helt fra meg enda. Vi får se, håper bare tanta melder seg fort om det er hun som er på tur, så man blir færdige med det. 

Så gøy, da er det ikke lenge til du kan teste :) du vet jo aldri da, kan jo hende det er festeblødning. krysser alt som går å krysses! :D jeg har INGEN symptomer.. kun stivere, mere sensitive nipler, men det tror jeg kommer av at jeg ikke har vært fruktbar på 5år og plutselig nå skjønner kroppen min at jeg er en kvinne. haha. Jeg kjente godt at jeg hadde eggløsning, så håper vi traff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. mars 2017 den 11.13, Leonore skrev:

 

Skriver under på det!! Siden kjæresten løsnet startskuddet på prøvingen litt tidligere enn hva jeg hadde forberedt meg på trodde jeg virkelig at jeg skulle klare å keep my cool, siden nå har vi jo litt bedre tid og kan bare "ta det litt som det kommer" (som jeg har sagt til venninner) - hah! NIX :tongue:  

Når er ikm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg er også førstegangsprøver! Sluttet på p-plasteret for 3 måneder siden. Jeg maser hull i hodet på kjæresten for tiden, og han skjønner ikke hvorfor jeg er så ivrig.. Jeg vil gjerne være med i ett forum der vi kan snakke om det? Veldig kjekt å snakke med noen som er i samme båt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, fsa skrev:

Så gøy, da er det ikke lenge til du kan teste :) du vet jo aldri da, kan jo hende det er festeblødning. krysser alt som går å krysses! :D jeg har INGEN symptomer.. kun stivere, mere sensitive nipler, men det tror jeg kommer av at jeg ikke har vært fruktbar på 5år og plutselig nå skjønner kroppen min at jeg er en kvinne. haha. Jeg kjente godt at jeg hadde eggløsning, så håper vi traff.. 

Synes jeg hører oftere at folk ikke har symptomer før ikm, så det kan jo være et godt tegn :) vi får bare smøre oss med talmodighet. Plutselig sitter det et lite frø der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nora-er-klar skrev:

Synes jeg hører oftere at folk ikke har symptomer før ikm, så det kan jo være et godt tegn :) vi får bare smøre oss med talmodighet. Plutselig sitter det et lite frø der :) 

Håper det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fsa skrev:

Når er ikm? 

 

Det var mandag 13.! Og enda ikke noe TR i gjerde. Syns det er litt rart. Og negativ test på morgenurin igår🙄 Skjønner ingenting her.  Siden jeg sluttet på pillene i november har samtlige sykluser vært på 27 dager, nå bikker jeg 32 dager imorgen. Syklusen kan vel tulle litt etter pilleslutt, men veldig irriterende at første PP er mensen 5+ dager sen liksom..😝 Vil komme igang med PP2!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leonore skrev:

 

Det var mandag 13.! Og enda ikke noe TR i gjerde. Syns det er litt rart. Og negativ test på morgenurin igår🙄 Skjønner ingenting her.  Siden jeg sluttet på pillene i november har samtlige sykluser vært på 27 dager, nå bikker jeg 32 dager imorgen. Syklusen kan vel tulle litt etter pilleslutt, men veldig irriterende at første PP er mensen 5+ dager sen liksom..😝 Vil komme igang med PP2!😅

Oi, men da kan det jo hende det er noe. Er håp til tr kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 19.13, lillevenn17 skrev:

Hvordan har syklusene vært til nå? Vi ble enige om å ikke prøve aktivt, men samtidig "maser" han og er utålmodig. Så da måtte jeg fortelle at da kan vi jo ikke la være å prøve nå, selv om det blir julebaby.

Første syklus var 31 dager, andre syklus var 28 dager, og jeg tror jeg hadde el-slim på tirsdag, hvis det er tilfelle er neste syklus 25 dager, men det er jeg ikke sikker på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) henger meg på jeg og :)

Er på pp2 og har el denne helgen i følge appen min håper virkelig det stemmer , har hatt sex ca annenhver dag hele denne uken og har hatt litt slim sånn som nesten eggehvite , men er så usikker på om det kan være mannens sæd , har bestilt el test som typisk ikke har kommet enda😳 ...  

 

Er det noen  som vet hvordan jeg kan se om det er mannens sæd eller el?  Uansett så tenker jeg at vi må ha oss 2 ganger daglig denne helga :strix: får se om mannen orker haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 11.50, Ephoria skrev:

Hei dere :) henger meg på jeg og :)

Er på pp2 og har el denne helgen i følge appen min håper virkelig det stemmer , har hatt sex ca annenhver dag hele denne uken og har hatt litt slim sånn som nesten eggehvite , men er så usikker på om det kan være mannens sæd , har bestilt el test som typisk ikke har kommet enda😳 ...  

 

Er det noen  som vet hvordan jeg kan se om det er mannens sæd eller el?  Uansett så tenker jeg at vi må ha oss 2 ganger daglig denne helga :strix: får se om mannen orker haha

Jeg har ikke helt forstått hvordan jeg skal finne EL slim, for utfloden min blir veldig slimete etter samleie, uansett når i syklus 🤔 så jeg vet virkelig ikke.

Jeg har brukt EL tester denne pp, så jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL enten torsdag eller fredag. Vi har hatt sex annenhver dag hele uken, og rumpa har fått ligge høyt etterpå, så jeg krysser fingrene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på mannen i huset. Vi prøver og ønsker begge to å få barn, men han har sagt at han ikke vil ha desemberbaby. Har forklart han at hvis det går denne mnd blir det desemberbaby 😊 men når vi har sex så vil han ikke bruke kondom heller 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Me prøver like mykje nå som andre mnd sjølv om sjansen for desemberbarn er der. Eg vågar ikkje å la sjansen gå i frå oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her også! Jeg tenkte at det kanskje skulle ta maks fire mnd mtp på alder osv (er 22) men Neida, sitter her enda med bare negative tester, 8 mnd senere. Trøster meg litt med at jeg er undervektig og det kan spille en  stor rolle for eggløsning. Har bare fått negative eggløsninger også så legen trodde jeg hadde mistet den og ba meg gå opp i vekt før krg tester noe mer.. vanskelig å gå opp i vekt også, men jeg prøver og håper så inderlig jeg kan bli gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsprøver, å er kjempe utålmodig å spent, så kjenner følelsen. Jeg sluttet på pillene i oktober, så er jo ikke så lenge siden, men føles som en evighet. I følge syklus og app er jeg midt i EL- tiden nå, men har tatt 3 tester å ingen av dem har vært positive. Så enten har jeg gått glipp av den, eller så kommer den senere (håper jeg):jolie:

Anonymkode: a802a...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...