Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

På 3.9.2017 den 0.40, cyss skrev:

Hei! 

Jeg og min samboer snakket om temaet barn tidligere i år, og vi skal kanskje slutte på p-pillen til nyåret. Vi har karantene til og med november pga ferie i Zika-land. Så her tar vi ingen sjanser akkurat nå :)
Men jeg syns jeg det er vanskelig å ikke vite hvor lang tid det vil ta... Har aldri vært gravid før, så vet ikke om jeg kan bli det engang, eller om det kan være problemer hos partner. Vi har begge lyst på barn, men blir litt skremt av denne usikkerheten om at det kan skje på første forsøk eller ta to år liksom!

Er det flere enn meg som tenker slik? At du har lyst på barn, men er både redd for at det skal skje "for fort" eller gå veldig lang tid? :wacko: :bond: 

Du vet du kan ta Zika-test hos legen? ☺️

Anonymkode: 3c514...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.9.2017 den 10.33, lillevenn17 skrev:

Slutt gjerne på pillen nå slik at kroppen får justert seg etter hormonene. I periodene han er hjemme må dere bare være flinke å bruke kondom, frem til grønt lys i november 😊

Det kunne vi selvfølgelig gjort. Da vi snakket seriøst om barn tidligere i år, sa samboeren at han kunne se for seg barn i 2018 :wub: Jeg ble litt paff, for jeg tenkte at målet var prøvestart en gang i 2018. Jeg tror jeg holder fast ved å slutte i januar, hvis samboer likevel får kalde føtter, får vi bruke kondom/pessar så lenge :-) Jeg er ikke såå stresset for at det kan ta litt tid, faktisk mer stresset over at jeg kan bli gravid første mulige måned, faktisk! Men vi har tenkt å ha holdningen "skjer det, så skjer det", leve normalt og ha sex når vi ønsker det og ikke bruke eggløsningstester :) Syns det er en fin måte å starte denne litt skumle, spennende prosessen sammen ^_^

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2017 den 0.21, Anonym bruker skrev:

Du vet du kan ta Zika-test hos legen? ☺️

Anonymkode: 3c514...1f2

Hørt om det :)  Men for vår del var det ikke aktuelt å prøve på barn i 2017 uansett. Vi slutter med prevensjon i januar neste år og tar det knusende med ro <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Hausken. UL viste at jeg har PCO, og det kom ikke akkurat som en bombe. Hatt symptomer på det, bl.a. bare 3 naturlige menstruasjoner siden januar.

Begynner på Metformin i dag, 1tab om morgenen, øker til 1tab 2× til dagen om 3-4 dager. Øker igjen til 1tab 3x til dagen når kvalmen gir seg. 

Er på CD 17 nå, og om en uke begynner jeg på Primolut N, 1tab x3 til dagen for å trigge menstruasjon.

Videre blir det blodprøver på syklusdag 2, begynner på Letrozol på syklusdag 4-9 (2tab om morgenen). Så tas det UL av eggstokkene på syklusdag 11 eller 12.

Så får vi se om hun kan påvise at eggløsning er på vei og da tar jeg EL test for å bekrefte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillevenn17 skrev:

Begynner på Metformin i dag, 1tab om morgenen, øker til 1tab 2× til dagen om 3-4 dager. Øker igjen til 1tab 3x til dagen når kvalmen gir seg. 

Hvorfor Metformin, er ikke det et antidiabetikum? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lillevenn17 skrev:

Jo 😊

Men de bruker det ofte for å stabilisere androgyne kjønnshormoner som er forhøyet ved PCO.

Aha, da lærte jeg noe i dag og :D Lykke til, håper TR kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cyss skrev:

Aha, da lærte jeg noe i dag og :D Lykke til, håper TR kommer snart!

Tusen takk😊 Ja, hun kommer når jeg begynner og er ferdig med Primolut 21 september😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, cyss skrev:

Det kunne vi selvfølgelig gjort. Da vi snakket seriøst om barn tidligere i år, sa samboeren at han kunne se for seg barn i 2018 :wub: Jeg ble litt paff, for jeg tenkte at målet var prøvestart en gang i 2018. Jeg tror jeg holder fast ved å slutte i januar, hvis samboer likevel får kalde føtter, får vi bruke kondom/pessar så lenge :-) Jeg er ikke såå stresset for at det kan ta litt tid, faktisk mer stresset over at jeg kan bli gravid første mulige måned, faktisk! Men vi har tenkt å ha holdningen "skjer det, så skjer det", leve normalt og ha sex når vi ønsker det og ikke bruke eggløsningstester :) Syns det er en fin måte å starte denne litt skumle, spennende prosessen sammen ^_^

 

Ja, det er bare godt å vite at man kan teste. Vi gjorde det! Men rakk å bli gravide før vi tok testen, men visste det ikke da :-) Trodde ikke det skulle gå så fort. Vi klarte det på første forsøk :)

Vi fikk begge negativt da! Men tror kanskje jeg vil ta en til. Bare for å være på den sikre siden. Vet at de koster litt for samfunnet, men skitt au. Vil gi den lille det beste livet jeg kan gi den!

Anonymkode: 3c514...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
55 minutter siden, Nymeria1 skrev:

Hei! 

Hvordan går det med alle? Jeg er endelig gravid,  vi har prøvd siden januar. 😊😍

D7EBC225-9A34-4F5B-8083-957F9C7D382D.jpeg

Så fantastisk! Gratulerer!! :strix: 

Vi prøver enda og er 4 dpo i dag. At du fikk naturlig(?) klaff etter 9 mnd gir håp i ventetiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FruLind skrev:

Så fantastisk! Gratulerer!! :strix: 

Vi prøver enda og er 4 dpo i dag. At du fikk naturlig(?) klaff etter 9 mnd gir håp i ventetiden :) 

Takk 😍😍 Det var helt naturlig! Jeg har GU time på tirsdag fordi jeg synes dette tok så lang tid, så skulle sjekke om alt var i orden. Den må nok avbestilles fordi det er alt for tidlig å se noe. 

Lykke til FruLind, håper det har klaffet for deg også! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Nymeria1 skrev:

Takk 😍😍 Det var helt naturlig! Jeg har GU time på tirsdag fordi jeg synes dette tok så lang tid, så skulle sjekke om alt var i orden. Den må nok avbestilles fordi det er alt for tidlig å se noe. 

Lykke til FruLind, håper det har klaffet for deg også! 😊

Tusen takk! :) Det håper jeg også! Masse lykke til videre i graviditeten :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, dere!
Jeg er helt ny her inne.  Syns denne tråden virket veldig bra i forhold til svar, ærlighet og oppmuntring!
Jeg sluttet på pillen i midten av Juli (så ikke vært så lenge uten), men har hatt stabil syklus.

Vi har ett "veldig avslappet forhold" ovenfor det å prøve å bli gravid. Men jeg merker jo selv at jeg tenker på dette daglig (så hvor avslappende er det egentlig?).

Grunnen til at jeg skriver nå, er at jeg tenker å ta en graviditetstest i morgen. Å jeg kjenner jeg er kjempe nervøs. Redd for å bli skuffet. Så da har jeg kanskje en plass jeg kan få ut frustrasjon eller gleden, samtidig med ett håp om samtalepartnere videre?

som mange andre her skriver så er dette også helt hemmelig, så mye å bære på selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, frk. 91 skrev:

Hei, dere!
Jeg er helt ny her inne.  Syns denne tråden virket veldig bra i forhold til svar, ærlighet og oppmuntring!
Jeg sluttet på pillen i midten av Juli (så ikke vært så lenge uten), men har hatt stabil syklus.

Vi har ett "veldig avslappet forhold" ovenfor det å prøve å bli gravid. Men jeg merker jo selv at jeg tenker på dette daglig (så hvor avslappende er det egentlig?).

Grunnen til at jeg skriver nå, er at jeg tenker å ta en graviditetstest i morgen. Å jeg kjenner jeg er kjempe nervøs. Redd for å bli skuffet. Så da har jeg kanskje en plass jeg kan få ut frustrasjon eller gleden, samtidig med ett håp om samtalepartnere videre?

som mange andre her skriver så er dette også helt hemmelig, så mye å bære på selv!

Jeg sluttet på pillen i desember, så jeg har "god" erfaring med negative tester.

Ser også at vi er cirka like gamle. Håpe det klaffer for oss begge denne måneden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere?☺️ Noen som har gode nyheter? 

Her kom TR i går, og er i gang med 6.pp.. synes det tar litt vel lang tid. Har vært veldig avslappet til det hele, men begynner å merke at jeg blir litt stresset nå som ingenting skjer. Man mister liksom litt håpet!  Vet jo det kan ta ett år, men man blir liksom like skuffet for hver hvite test for det:p 

håper det blir positiv test for alle snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med pillen i januar og har prøvd siden, men har ikke hatt EL. Så strengt tatt så er vi i pp1 nå, for det er først nå vi har en reell sjanse. Ble stimulert med gonal f og hadde to store fine follikler ved UL, og satt Ovitrelle eggløsningssprøyte samme dag (torsdag).

Men temperaturen indikerer ikke at jeg har hatt EL 😢 den skulle ha steget, men ligger enda å later seg rundt 36.11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillevenn17 skrev:

Sluttet med pillen i januar og har prøvd siden, men har ikke hatt EL. Så strengt tatt så er vi i pp1 nå, for det er først nå vi har en reell sjanse. Ble stimulert med gonal f og hadde to store fine follikler ved UL, og satt Ovitrelle eggløsningssprøyte samme dag (torsdag).

Men temperaturen indikerer ikke at jeg har hatt EL 😢 den skulle ha steget, men ligger enda å later seg rundt 36.11. 

Uff, kroppen kan være så dum noen ganger 😔 men skal du inn igjen til GU for å sjekke om du har hatt EL eller? Har ingen erfaring med noen av de legemidlene, men kanskje det kan ha litt tid fra otrivelle til el faktisk skjer? Krysser fingrene for deg og at EL er like rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jocca skrev:

Uff, kroppen kan være så dum noen ganger 😔 men skal du inn igjen til GU for å sjekke om du har hatt EL eller? Har ingen erfaring med noen av de legemidlene, men kanskje det kan ha litt tid fra otrivelle til el faktisk skjer? Krysser fingrene for deg og at EL er like rundt hjørnet!

Jeg håper ikke jeg må inn for ny UL, for det koster 1250 for hver gang. Legen var veldig positivt overrasket over at gonal f fungerte (fikk lav dose), og folliklene var så fine at hun trodde at jeg ville ha EL uansett om jeg satt Ovitrelle eller ikke. EL skulle finne sted relativt kjapt etter Ovitrelle. 

Ovitrelle er forresten hCg, så jeg kan ikke bruke EL tester for å sjekke, for de blir positive uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Jocca skrev:

Hvordan går det med dere?☺️ Noen som har gode nyheter? 

Her kom TR i går, og er i gang med 6.pp.. synes det tar litt vel lang tid. Har vært veldig avslappet til det hele, men begynner å merke at jeg blir litt stresset nå som ingenting skjer. Man mister liksom litt håpet!  Vet jo det kan ta ett år, men man blir liksom like skuffet for hver hvite test for det:p 

håper det blir positiv test for alle snart!! :)

Vi fikk positiv test for tre uker siden og er nå i uke 7 😍 Går alt bra blir det junibaby på oss ❤️ Vi skal på første GU i slutten av uken for å se etter et bankende hjerte 😊

Jeg føler veldig med dere som fremdeles venter på to streker. Selv om det er helt normalt at det tar litt tid er den ventingen helt grusom! Krysser fingrene for at det snart blir deres tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Jeg håper ikke jeg må inn for ny UL, for det koster 1250 for hver gang. Legen var veldig positivt overrasket over at gonal f fungerte (fikk lav dose), og folliklene var så fine at hun trodde at jeg ville ha EL uansett om jeg satt Ovitrelle eller ikke. EL skulle finne sted relativt kjapt etter Ovitrelle. 

Ovitrelle er forresten hCg, så jeg kan ikke bruke EL tester for å sjekke, for de blir positive uansett.

Ja, det skjønner jeg.. er ganske dyrt privat! Men hvis hun var så positiv er det jo lov å håpe at EL kommer snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FruLind skrev:

Vi fikk positiv test for tre uker siden og er nå i uke 7 😍 Går alt bra blir det junibaby på oss ❤️ Vi skal på første GU i slutten av uken for å se etter et bankende hjerte 😊

Jeg føler veldig med dere som fremdeles venter på to streker. Selv om det er helt normalt at det tar litt tid er den ventingen helt grusom! Krysser fingrene for at det snart blir deres tur 😊

Ååå, så herlig! gratulerer!!😍😍 

ja ventetiden er faktisk helt grusom, man har jo ingen garantier for at det vil skje noen gang. Tar på å leve i uvissheten!🙈 hvor lenge prøvde dere (om det er lov å spørre)?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, FruLind skrev:

Vi fikk positiv test for tre uker siden og er nå i uke 7 😍 Går alt bra blir det junibaby på oss ❤️ Vi skal på første GU i slutten av uken for å se etter et bankende hjerte 😊

Jeg føler veldig med dere som fremdeles venter på to streker. Selv om det er helt normalt at det tar litt tid er den ventingen helt grusom! Krysser fingrene for at det snart blir deres tur 😊

Jeg kan egentlig kopiere posten din. 7+ 2 og skal på ultralyd på fredag ;).

Vi har prøvd siden januar og forstår hvor frustrerende det kan være. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nymeria1 skrev:

Jeg kan egentlig kopiere posten din. 7+ 2 og skal på ultralyd på fredag ;).

Vi har prøvd siden januar og forstår hvor frustrerende det kan være. 💕

Åååh Gratulerer så mye! :hjerter: UL torsdag her. Det blir en veldig spennende uke for oss begge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jocca skrev:

Ååå, så herlig! gratulerer!!😍😍 

ja ventetiden er faktisk helt grusom, man har jo ingen garantier for at det vil skje noen gang. Tar på å leve i uvissheten!🙈 hvor lenge prøvde dere (om det er lov å spørre)?:)

Tusen takk :strix: To år uten p-pille, 4 mnd intens prøving. Uvissheten er helt klart den verste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...