Gå til innhold

Førstegangs prøver!


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg trenger å få det ut,

 

JEG ER SÅ SPENT! :danse:

 

Siden vi flyttet inn i egenkjøpt leilighet i fjor sommer, har vi egentlig snakket mye om barn. Månedlig. Siste to-tre månedene har vi snakket om det ukentlig, og siden nyttår nesten hver eneste dag. Jeg har drømt om positive graviditetstester, fødsler, at jeg ammer - YOU NAME IT :D

 

Planen var egentlig at jeg skulle gå på p-pillen til juni-juli, slik at vi kunne satse på å bli foreldre i 2018. 

Jeg lastet ned en nedtellings-app, vi begynte å snakke mer om hva vi vil ha klart i leiligheten før baby osv. 

Men i forrige uke spurte jeg hvorfor skulle vi egentlig vente så lenge før jeg skulle slutte på pillen? Fikk ikke særlig svar, så jeg lot det ligge.

 

MEN i går, sent på kvelden mens vi pusser tennene, sier han: hvorfor venter vi egentlig? Kan du ikke bare slutte nå? Jeg ble så glad at jeg gråt! :hjerte:

 

Så har jeg sikkert gjort det man ikke skal gjøre, jeg har googlet. Bestilt eggløsningstester, graviditetstester, folsyre. Men jeg gjør det jo fordi jeg gleder meg så! 

Jeg har jo selvsagt fått med meg at dersom man stresser mye med det, så kan det ta lengre tid. 

 

Har dere noen tips eller råd å komme med? 

En annen ting er at vi holder dette veldig hemmelig, det er ingen som vet om våre planer. Derfor trenger jeg DERE til å snakke med, noen å fortelle dette til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen! Og lykke til! Skjønner veldig godt behovet for å dele en sånn hemmelighet med *noen*. Her er det mange kloke hoder å forhøre seg med og diskutere med :) Virker som at du har styr på det mest grunnleggende "utstyret". Om noe, så kan jeg anbefale deg å laste ned en sånn app som kan hjelpe deg med å holde styr på syklus og sånn! Jeg bruker en som heter "Min kalender" og er veldig fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar. Jeg har en app som heter WomanLog, tror det går i det samme.

Når skal jeg begynne å "telle" for og finne ut syklus etter denne "menstruasjonen" jeg får nå ved pilleslutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min app registrerer jeg første menstruasjonsdag, og da regner den ut når eggløsningen kan komme. Jeg registrerer også når blødningen slutter. Ca to uker etter første menstruasjonsdag kan man forvente eggløsning. Men man kan begynne å teste noen dager før, for å være sikker på å få det med seg. Og så kan du registrere det også 😊 når det har gått noen måneder vil appen mest sannsynlig ha regna ut gjennomsnittlig lengde på syklusen din, og forholde seg til det når den regner ut forventa dag for både menstruasjon og eggløsning. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg er litt i samme situasjon som deg lillevenn17. Jeg sluttet på P-piller 2. Januar og jeg har nettopp fått tilbake "ordentlig" mensen. Vi skal heller ikke fortelle det til noen, og jeg synes det er veldig gøy og spennende. :D Men også litt vanskelig å holde hemmelig. Hvis du opplever det samme som meg, så skjer det mye med kroppen etter P-pille slutt. Jeg har minst tatt 4 tester denne måneden fordi jeg var overbevist om at jeg var gravid. Haha. Jeg får prøve å roe meg ned litt. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er litt i samme situasjon som deg lillevenn17. Jeg sluttet på P-piller 2. Januar og jeg har nettopp fått tilbake "ordentlig" mensen. Vi skal heller ikke fortelle det til noen, og jeg synes det er veldig gøy og spennende. :D Men også litt vanskelig å holde hemmelig. Hvis du opplever det samme som meg, så skjer det mye med kroppen etter P-pille slutt. Jeg har minst tatt 4 tester denne måneden fordi jeg var overbevist om at jeg var gravid. Haha. Jeg får prøve å roe meg ned litt. :) Lykke til!

Hei!

Så kjekt at det er noen i samme båt som meg! Utrolig vanskelig å holde hemmelig, så jeg snakker jo hull i hodet på samboeren som ikke helt forstår spenningen! Jeg gikk jo bananas å bestilte EL tester og HCG-tester dagen etter, som jeg jo er veldig glad for nå. 

Jeg har jo kun hatt siste bortfallsblødning etter p-pilleslutt 23.01. Så fikk jeg faktisk noe murring i midt i "lille-magen" på lørdagskvelden 04.02, så da tok jeg to EL-tester med 7 timers mellomrom, og ihvertfall den siste var positiv. La selvfølgelig inn aksjene da, og tok ny EL-test 05.02, som også var positiv. Så håper jo veldig at det kunne klaffe allerede nå, men samtidig føler jeg på meg at vi ikke kommer til å være så heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så kjekt at det er noen i samme båt som meg! Utrolig vanskelig å holde hemmelig, så jeg snakker jo hull i hodet på samboeren som ikke helt forstår spenningen! Jeg gikk jo bananas å bestilte EL tester og HCG-tester dagen etter, som jeg jo er veldig glad for nå. 

Jeg har jo kun hatt siste bortfallsblødning etter p-pilleslutt 23.01. Så fikk jeg faktisk noe murring i midt i "lille-magen" på lørdagskvelden 04.02, så da tok jeg to EL-tester med 7 timers mellomrom, og ihvertfall den siste var positiv. La selvfølgelig inn aksjene da, og tok ny EL-test 05.02, som også var positiv. Så håper jo veldig at det kunne klaffe allerede nå, men samtidig føler jeg på meg at vi ikke kommer til å være så heldige.

Vi har ikke begynt med el-testing ennå, vi tenker å prøve noen måneder først uten. Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg kom til å være veldig avslappa når vi skulle begynne å prøve. Hvis det går så går det liksom, men det er jeg ikke! Jeg har lastet ned en syklus app og har lest mye på forum allerede om alt mulig rart. Det står også mye info på en side som heter syklus.info, hvis jeg ikke husker feil. Jeg leita mye etter symptomer den måneden som var, og googla alt mulig rart :P. Så spennende at du vet når du har eggløsning og har "lagt inn aksjer" ;):D! Krysser fingrene for deg! Hvor bestilte du tester? Jeg burde nok begynne å kjøpe på nett pga det er billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på billige-tester.no. Litt delte meninger om testene der, men syns det var flest positive. Og jeg syns nå at de eggløsningstestene jeg tok var klart positive. Tok en i går kveld bare for å teste, fordi jeg leste noen som sa de ble positive uansett, men da var min negativ  :Nikke:

Hvilken syklus app bruker du? Jeg har to :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)
Jeg er også førstegangsprøver!

Har ikke gått på prevensjon siden jeg tok ut spiralen sommeren 2015. Men dette er 3. måned vi prøver, og jeg er sååå utålmodig! Har lengtet etter barn i mange år, så å endelig være der at vi prøver og begge er like delaktige er så utrolig spennende!
Har akkurat kjøpt folsyre som ligger og venter på apoteket.

Bruker en syklus-app som heter P.D. eller no. Ifølge den har jeg EL i dag :) Men får vi det ikke til denne måneden blir det EL-tester neste måned..

Er så spent så spent!

Vi har fortalt det til noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelitt brunlig utflod i dag.. er det TR som er på vei? :(

Kanskje det er en festeblødning? :) Jeg bruker Clue. Hvilke bruker du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er også førstegangsprøver!

Har ikke gått på prevensjon siden jeg tok ut spiralen sommeren 2015. Men dette er 3. måned vi prøver, og jeg er sååå utålmodig! Har lengtet etter barn i mange år, så å endelig være der at vi prøver og begge er like delaktige er så utrolig spennende!

Har akkurat kjøpt folsyre som ligger og venter på apoteket.

Bruker en syklus-app som heter P.D. eller no. Ifølge den har jeg EL i dag :) Men får vi det ikke til denne måneden blir det EL-tester neste måned..

Er så spent så spent!

Vi har fortalt det til noen :)

Vi føler med deg her inne :D Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er en festeblødning? :) Jeg bruker Clue. Hvilke bruker du?

Det hadde jo vært helt nydelig dersom det er festeblødning, men tør ikke håpe siden det er så kort tid siden EL. Jeg tror jo EL var på søndag, men nå blir jeg usikker.

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært helt nydelig dersom det er festeblødning, men tør ikke håpe siden det er så kort tid siden EL. Jeg tror jo EL var på søndag, men nå blir jeg usikker.

HJELP!

Hehe, jeg skjønner at du er utålmodig. Dessverre er det ikke mye annet å gjøre enn å vente å se. Krysser fingrene :) Endret av Nymeria1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende .. jeg er også førstegangsprøver siden desember..har ikke kjøpt noe EL- tester.... skulle ha fått TR torsdag..tok en test igår som var negativ... skal ta ny test imorgen 🙏🙏😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her også 😁 slutta på pillen for bare noen dager siden, og lurer sånn på når mensen kommer tilbake,så jeg kan begynne å regne ut når EL er 😂 men regner med det kan ta litt tid før kroppen og mensen er tilbake til normalen 😜 Men begynt å ta folsyre og vitaminsupplement 😉 Lykke til,til både trådstarter og oss andre 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Lykke til 😌

Jeg har allerede hatt EL, så jeg håper ikke TR kommer 😊

Foreløpig blenda tester, men IKM er på søndag. Bare jeg som er litt utålmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her og. Ikm søndag i UKR 9 eller mandag uke 10. Vi har lagt inn "aksjer" 3 dager og 2 dager før. Samt dagen etter el. Så vi får se ☺️ Kjempespent. Selv om man tenker st dette kan ta sin tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøver her og. Ikm søndag i UKR 9 eller mandag uke 10. Vi har lagt inn "aksjer" 3 dager og 2 dager før. Samt dagen etter el. Så vi får se ☺️ Kjempespent. Selv om man tenker st dette kan ta sin tid

 

Så spennende! Jeg tror vi bommet litt på EL, for gubben ble litt sliten  :legrine:

Men IKM var i går, og fremdeles ingen TR. Redd den kommer i dag, så jeg springer på do hele tiden for å sjekke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er litt i samme situasjon som deg lillevenn17. Jeg sluttet på P-piller 2. Januar og jeg har nettopp fått tilbake "ordentlig" mensen. Vi skal heller ikke fortelle det til noen, og jeg synes det er veldig gøy og spennende. :D Men også litt vanskelig å holde hemmelig. Hvis du opplever det samme som meg, så skjer det mye med kroppen etter P-pille slutt. Jeg har minst tatt 4 tester denne måneden fordi jeg var overbevist om at jeg var gravid. Haha. Jeg får prøve å roe meg ned litt. :) Lykke til!

 

 

Hei :)

Jeg er også førstegangsprøver!

Har ikke gått på prevensjon siden jeg tok ut spiralen sommeren 2015. Men dette er 3. måned vi prøver, og jeg er sååå utålmodig! Har lengtet etter barn i mange år, så å endelig være der at vi prøver og begge er like delaktige er så utrolig spennende!

Har akkurat kjøpt folsyre som ligger og venter på apoteket.

Bruker en syklus-app som heter P.D. eller no. Ifølge den har jeg EL i dag :) Men får vi det ikke til denne måneden blir det EL-tester neste måned..

Er så spent så spent!

Vi har fortalt det til noen :)

 

 

Så spennende .. jeg er også førstegangsprøver siden desember..har ikke kjøpt noe EL- tester.... skulle ha fått TR torsdag..tok en test igår som var negativ... skal ta ny test imorgen

 

 

Førstegangsprøver her også slutta på pillen for bare noen dager siden, og lurer sånn på når mensen kommer tilbake,så jeg kan begynne å regne ut når EL er men regner med det kan ta litt tid før kroppen og mensen er tilbake til normalen Men begynt å ta folsyre og vitaminsupplement Lykke til,til både trådstarter og oss andre

 

 

Førstegangsprøver her og. Ikm søndag i UKR 9 eller mandag uke 10. Vi har lagt inn "aksjer" 3 dager og 2 dager før. Samt dagen etter el. Så vi får se ☺ Kjempespent. Selv om man tenker st dette kan ta sin tid

 

Er alle sammen førstegangsprøvere? 

Skal vi lage et eget forum for oss "førstiser"? Eller en gruppe for oss som er her? 

Noen som vet hvordan det fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...