Gå til innhold

Hvordan gå fram for å bli foreldre - lesbisk


gresstrå

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer/kjæreste har lyst på ett barn hvor jeg skal bære fram. Men jeg/vi aner ikke hvordan vi skal gå fram. Hvordan starter vi, hor starter vi, må vi til Danmark eller kan vi gjøre det i Norge? Føler oss helt blanke.. Er det noen regler for hvor lenge vi har vært sammen? Må vi være gift eller samboerskap? Jeg har absolutt null kunnskap.. Så hadde vært fint om noen her inne kunne ha fortalt hvordan og hvor vi begynner for å gjøre det enklest mulig.

ps. vi er da 2 damer selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjøre det i Norge og i Danmark.

I Norge er det flere private klinikker. IVF klinikken i Oslo for eksempel eller Medicus i Trondheim. Det koster en del så har du råd så er jo det en fordel.

Rikshospitalet gjør det så og si gratis. Du betaler bare medisinene opptil 15000 kr. Blir det mer medisiner enn det får du igjen penger. Riksen har en veldig lang venteliste. Jeg har selv stått i den køen og ventet på plass og fikk endelig plass etter 15 måneder... så lang venteliste. Men jeg valgte Danmark.

 

I Danmark er det veldig mange, så dere må bare søke på nett og lese. Dere må selv finne ut hva som passer dere best. Jeg har faktisk vært på stork og copenhagen fertilitetssenter. Stork var dyrt og jeg fikk ikke den gode følelsen der. Så der var jeg bare en gang. Copenhagen har jeg vært to ganger nå og skal ned igjen så fort jeg har eggløsning. Folka er hyggelig og alt er så enkelt (synes jeg) så vil anbefale der.

Ellers som sagt tidliger. Søk på nett. Les dere litt opp. :)

 

Anonymous poster hash: 07b80...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre det i Norge og i Danmark.

I Norge er det flere private klinikker. IVF klinikken i Oslo for eksempel eller Medicus i Trondheim. Det koster en del så har du råd så er jo det en fordel.

Rikshospitalet gjør det så og si gratis. Du betaler bare medisinene opptil 15000 kr. Blir det mer medisiner enn det får du igjen penger. Riksen har en veldig lang venteliste. Jeg har selv stått i den køen og ventet på plass og fikk endelig plass etter 15 måneder... så lang venteliste. Men jeg valgte Danmark.

 

I Danmark er det veldig mange, så dere må bare søke på nett og lese. Dere må selv finne ut hva som passer dere best. Jeg har faktisk vært på stork og copenhagen fertilitetssenter. Stork var dyrt og jeg fikk ikke den gode følelsen der. Så der var jeg bare en gang. Copenhagen har jeg vært to ganger nå og skal ned igjen så fort jeg har eggløsning. Folka er hyggelig og alt er så enkelt (synes jeg) så vil anbefale der.

Ellers som sagt tidliger. Søk på nett. Les dere litt opp. :)

 

Anonymous poster hash: 07b80...09d

Støtter alt dette! Har selv laget to barn på stork i København og ett på rikshospitalet. Det dere må huske er at dere må ha åpen donor ved en godkjent klinikk for å kunne søke medmorskap, altså at begge er juridiske foreldre fra fødsel.

 

 

Anonymous poster hash: a2603...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med IVF-klinikken i Oslo! Har svart på en del tråder inne på akkurat dette forumet, scroll deg litt rundt her inne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...