Gå til innhold

Fast bostedsadresse


Scubapro67

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på en ting, har selv prøvd å undersøke på nav sine sider + google, uten å bli 100% klokere.

Saken er som følgende:

 

Min x og jeg har en sønn på snart 16 år. Vi har siden vi flyttet fra hverandre, hatt barna boende 50/50 hos hverandre. Vi har også hele tiden delt på utgifter som har med barna å gjøre og tenker å fortsette med dette. Han har nå sagt han ønsker å bo hos sin mor fast på grunn av at der har han sitt eget rom med plass til pc, tv osv.

Hans mor ønsker vi skal melde dette til nav, at han nå har fast bostedsadresse hos henne. Selv sier hun dette er for at hun skal få dobbel barnetryd samt noen andre økonomiske støtter.

I følge det jeg forstår av hva jeg leser flere steder på nettet, så kan dette medføre at jeg må betale barnebidrag, selv om jeg pr i dag betaler halvparten av alle utgifter som har med barna å gjøre (klær, aktiviteter, reiser etc.).

Jeg på min side ønsker jo at min sønn skal bo hos meg 50/50, men det er han selv som har valgt dette.

Litt rådvill om jeg må gå med på å skrive under en slik melding om forandring av fast bosted, da jeg aner ugler i mosen siden mor ønsker bare mer og mer penger.

Leste at hun når som helst kan si opp en slik kontrakt og få nav til å fastsette barnebidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...