Gå til innhold

Overbeskyttende mor


Riri95

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg tenkte å høre med dere om det bare er jeg som synes min mor er overbeskyttende eller om det bare er normalt slik je har det.

 

Jeg og mamma bor sammen, jeg er 21 og hun er 48. Det har alltid bare vært oss to. Familien på mamma sin side er veldig nær men ingen kontakt med pappa eller den siden.

 

Jeg har fulltidsjobb (8-17), har flere gode venner på jobbe som jeg ofte finner på ting med.

 

Så å si hver dag får jeg melding fra mamma for å høre om jeg kom meg greit til jobben, om jeg drar ut med venner for middag eller øl etter jobb får jeg masse meldinger for å høre når jeg kommer hjem. Om jeg skal på fest forventer mamma at jeg skal sende melding for hver ny plass jeg drar og si klart ifra når og hvordan jeg kommer meg hjem. Om jeg da bruker 20 min på å svare for at jeg står i bar kø eller danser får jeg sinte meldinger om at jeg ikke viser noe respekt og at hun er nervøs.

 

Jeg og mamma har et kjempe godt forhold, jeg ser på henne som min beste venn.

 

Hver gang hun tar dette opp blir jeg veldig irritert for det føles ut som jeg har meldeplikt. Jeg er 21 år, jeg drikker å jeg fester men ikke noe ekstremt å kommer sjeldent hjem som en total svingstang. Jeg klarer ikke å ha det slik mer. Jeg ønsker å føle meg som et voksent fritt menneske.

 

Er det noen som har noe tips for hva jeg kan gjøre?

 

Beklager det lange innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...