Gå til innhold

4 åring som slår i BHG.


PintSizedDictator

Anbefalte innlegg

Føler meg litt maktesløs nå. Min (nylig fylte) 4 åring slår andre barn i barnehagen. Ofte uprovosert slik jeg har forstått det. Han slår aldri her hjemme uten grunn og vi voksne og eldre søsken (9 og 14 år) løser heller ikke konflikter ved bruk av vold. 

 

Jeg føler at helt siden han byttet til stor avd. i BHG så har det så godt som bare vært negative tilbakemeldinger når jeg henter ham. "I dag har han ikke vært snill", "I dag slo han den og den.", "I dag har han ødelagt noe." Osv. Jeg snakker med ham opp og i mente men han later ikke til å ta det til seg. Sier han ikke skal gjøre det mer men jeg mistenker at det bare er for å få slutt på "maset" mitt. Jeg har forsøkt med konsekvenser à'la ta bort lekene og jeg har prøvd med belønning for god oppførsel. Nada.

 

Er det den berømte 4 års trassen eller er det noe galt med gutten min? De eldste har aldri oppført seg slik. Noen gode råd/tips til meg? Er så frustrert og trist på hans vegne. De andre barna har alt plukket opp at han "alltid" slår så han får skylden for alt, selv ting han ikke har gjort. Dette var det ped.leder som fortalte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg synes du bør snakke med de i barnehagen om det. De pleier å kunne sette inn litt "tiltak" på slike ting. Kan jo være han synes det er vanskelig å være minst igjen? Kanskje han ikke blir hørt av de store etc. Kan være mange grunner til dette. Det pleier uansett å gå over etter en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det blir helt feil å straffe barnet for noe som skjedde i barnehagen! Barnet skjønner ikke noe av det når konsekvensen kommer så lenge etterpå. Skal oppførselen til barnet få en straff/konsekvens så må det skje med en gang situasjonen oppstår!

Anonymkode: 97a07...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...