Gå til innhold

Til dere som ikke bor sammen med barnefar - ang bursdag i samværshelg.


StoltMammaTilToSmå

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det dersom barnet er invitert i bursdag til barn fra bhg/skole når de har samvær med far? Her praktiseres det slik at jeg videresender invitasjonen til far og han tar stilling til om barnet kan gå i bursdagen eller ikke. Det er tross alt hans helg og han bestemmer hva den skal brukes til. Jeg har til nå alltid sendt med gaver. Men er det riktig at jeg skal det? Fins det noen detaljert oversikt noen sted over hva bidraget skal dekke?

Dette er ikke for å være vanskelig. Jeg krangler ikke over en gave til en hundrelapp. Men far har en tendens til å "gi" barna ting, for så å sende regningen til meg i etterkant og påstå at det er jeg som skal betale ALT fordi han betaler bidrag. Sist meldte han de på ridekurs og krevde at jeg skulle betale... Må legge til at far tjener meget bra og betaler nesten ingeting i bidrag. Min lønn er dessverre ingenting å skryte av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg dette dilemmaet, men mine tanker om dette er jo at bidraget han betaler er jo fastsatt etter hvor mye samvær han har med barnet. Dermed skal jo han dekke de utgifter han har i samværshelg.

Dersom han hadde nedprioritert bursdagen fordi du ikke hadde sendt med gave, så går det jo utover barnet.

Ville tatt en telefon til nav og spurt om disse tingene, kanskje det står noe om på navs sider også?

Trodde det var vanlig at man delte på utgifter til større ting selv om far bare har helgesamvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dersom bursdagen er i hans samværhelg sjekker jeg med han før jeg svarer på invitasjonen. Det er jeg som kjøper inn bursdagsgaven uansett da han ikke har peiling på hva han skal kjøpe og ender med å gi bort tskjorte i str 2 år selv om det er snakk om 8 år gamle jenter. Han ser dette selv og gir meg heller penger slik at jeg kan kjøpe gaven.

 

Jeg tenker at i hans samværshelg er det han som står for kostnaden ved å ha barnet. Om han velger å dra til Disneyland eller å ta med barnet i en bursdag så er det hans utgifter. Samme om du velger å ta med barnet til Disneyland eller bursdag i din helg, så er det din utgift. Om dette er korrekt vet jeg ikke, men det er sånn jeg og min eks velger å samarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...