Gå til innhold

Termin SEPTEMBER 2017


Håper<3

Anbefalte innlegg

Hei,vet dere hva hcg nivet deres er på ? Jeg forstår ingen ting, hatt positiv tester siden sist mandag å noen svaaaake Før der, men på urinprøve hos legen om onsdag var det negativt, og tok blodprøve der om fredag som viser 87, som var lavt å ikke nok til å si jeg e gravid. Pos tester I helga, var der idag med ny urin prøve som viser svak strek, men ikke nok visst, og tok ny blod prøve som jeg får svar på I morgen. Måtte jo selvfølgelig ta en ny test hjemme her nå å der står det gravid 1-2 uker... jeg forstår ikke noe !! Blødde litt I går, men mest på papiret på do, littebitt ellers , men ingen smerter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt hcg var idag på 193. Jeg er 4+3.

 

Har ikke vært i din situasjon før, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Tipper alt blir tydeligere den ene eller andre veien om en dag eller to...

 

Symptom her:

-Metallsmak

-uggen

-svimmel

-murring/små smerter i magen

-trøtt, men bare av og til og kommer plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag spurte sjefen om jeg ikke var helt i form, for jeg var ikke like sprudlende som jeg pleide... kan nok ha noe med det å gjøre at jeg er konstant trøtt! Gleder meg til jeg er meg selv igjen☆☆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som er kvalme? Her har den virkelig gjort sitt inntog de siste dagene, natt og dag... 6+4 på vei

 

Anonymous poster hash: 1bc75...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,vet dere hva hcg nivet deres er på ? Jeg forstår ingen ting, hatt positiv tester siden sist mandag å noen svaaaake Før der, men på urinprøve hos legen om onsdag var det negativt, og tok blodprøve der om fredag som viser 87, som var lavt å ikke nok til å si jeg e gravid. Pos tester I helga, var der idag med ny urin prøve som viser svak strek, men ikke nok visst, og tok ny blod prøve som jeg får svar på I morgen. Måtte jo selvfølgelig ta en ny test hjemme her nå å der står det gravid 1-2 uker... jeg forstår ikke noe !! Blødde litt I går, men mest på papiret på do, littebitt ellers , men ingen smerter....

En blodprøve på 87 sier definitivt at du er gravid! Alt over 5 betyr gravid. Men det er først prøve nr 2 som forteller det om graviditeten er intakt. HCG verdien skal fordoble seg annenhver dag. Så om prøve nr 2 er fin, så er alt OK.

 

 

 

Anonymous poster hash: 7220a...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HcG verdien sier deg ikke så mye.

Ja egentlig skal den fordoble seg annenhver dag.

Men sålenge den ikke synker ville jeg tatt det med ro.

Sist hadde jeg en verdi på 300 i uke 6, 4 dager senere burde denne vært på 1200, den var på 370.

Men en baby på 6 mnd har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! melder meg inn her. ul i går som viste 6+4. Termin 5. sept.

Symptomer:

Ømme pupper

blir fort anpusten

mer trøtt enn normalt

sulten hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her! Er mitt første barn, er 4+0 idag :) 

Har merka at eg er svært emosjonell, kan gråte av ingenting.. Eg merker også kvalme, smerter som minner om svake mensensmerter, oppblåst mage og ekstremt tunge bryst.

Har termin 23.september, gledings!  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blodprøve på 87 sier definitivt at du er gravid! Alt over 5 betyr gravid. Men det er først prøve nr 2 som forteller det om graviditeten er intakt. HCG verdien skal fordoble seg annenhver dag. Så om prøve nr 2 er fin, så er alt OK. Anonymous poster hash: 7220a...23f

Hei, takk for svar. Men dessverre mistet jeg I går. Lykke til videre ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 20. september <3 Er 4+3 i dag. Ikke særlig mange symptomer, men til nå har jeg økt tissetrangt, økt søvnbehov og er nokså emosjonell. Førstegangsgravid, så veldig spent på de kommende månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! Nettopp fått bekreftet med CB digital at jeg er gravid :) Så da hører jeg og til her. termindato er foreløpig usikker. skal bestille time hos legen i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet positivt i går. Ifølge siste mens var jeg da 4+2. Legen så fostersekken på utvendig UL, men for tidlig til å se noe annet. Tok HCG test å den viste 177, normal for uke 5 :) skal ta ny test og UL i morgen. Termin 22 sept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ønsker å være med i en Facebookgruppe for de med termin i september så send meg en Pm :-)

Hei. Jeg vil gjerne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ☺ jeg testet positiv i dag etter å ha prøvd siden starten av oktober. Termin er rundt 27.september. overlykkelig ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 5. September. Første barnet mitt :)

Har allerede vært på tidlig UL, fikk se og høre hjertet slå :) veldig betryggende å få bekreftet at alt står bra til med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreløpig termin 3 september 😊 foreløpig e formen ganske fin, utenom at eg e stuptrøtt😂 og blir bilsyk av min egen kjøring🙊 puppene e som betong til tider😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!

 

Jeg testet positivt i dag etter å ha forsøkt å bli gravid i nesten hele 2016. Beregnet unnfangelse er nyttårsaften, så det er jo litt morsomt:-) Jeg har pcos så jeg tar ikke helt av enda, vet jo at man har relativt høy risiko for tidlig spontanabort med pcos dessverre. Men guri, mange tanker som spinner rundt i hodet nå altså! Har ikke fått fortalt det til sambo enda, for han jobber offshore og kommer ikke hjem før på torsdag. Vil ikke si det over telefonen, så det blir å holde på hemmeligheten til torsdag kveld! Vi har ønsket oss dette veldig begge to, så jeg gleder meg voldsomt til å fortelle han det:-)

Termin skal være 26.september i følge terminkalkulatoren.

 

Hvor tidlig er det vanlig å oppsøke fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen!

 

Jeg testet positivt i dag etter å ha forsøkt å bli gravid i nesten hele 2016. Beregnet unnfangelse er nyttårsaften, så det er jo litt morsomt:-) Jeg har pcos så jeg tar ikke helt av enda, vet jo at man har relativt høy risiko for tidlig spontanabort med pcos dessverre. Men guri, mange tanker som spinner rundt i hodet nå altså! Har ikke fått fortalt det til sambo enda, for han jobber offshore og kommer ikke hjem før på torsdag. Vil ikke si det over telefonen, så det blir å holde på hemmeligheten til torsdag kveld! Vi har ønsket oss dette veldig begge to, så jeg gleder meg voldsomt til å fortelle han det:-)

Termin skal være 26.september i følge terminkalkulatoren.

 

Hvor tidlig er det vanlig å oppsøke fastlegen?

Gratulerer så mye😍

Jeg ringte fastlegen med engang nesten og han ønsket at jeg kom før uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man har en spesiell grunn, skjønner jeg virkelig ikke hva alle skal hos fastlegen så tidlig? Ikke rart det blir lange ventetider hos fastlegene.. legen får ikke gjort noe anna enn å bekrefte graviditeten på et så tidlig tidspunkt, og ja.. de sjekker det på akkurat samme måte som du gjør hjemme selv.. evnt + blodprøve.

 

Anonymous poster hash: 1a11d...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ønsker å være med i termingruppe på fb kan sende meg en pm med sitt fb navn, så skal eg legge dåkkar til så snart eg ser meldingene 😊😊

PS. må legge dåkkar til som venn på fb, men sletter dåkkar så fort dåkkar e komt inn i gruppen😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...