Gå til innhold

Ned i vekt i 2017


Salvador

Anbefalte innlegg

Du trenger foodprocessor for å lage snickers. Jeg bruker en sånn liten som hører til stavmikseren. Har ikke eksakte mål heller, but here goes

 

Del 1:

Kjør et par never peanøtter i foodprocessor. Tilsett nok dadler (uten stein) til at du får en seig masse. Hvor mange avhenger veldig på hvor seige dadlene er i utgangspunktet. Går også an å jukse litt her å ha i en skvett honning eller yaconsirup i tillegg til dadler Press massen ut i en form, ca halv til en cm tykk. Sett kaldt i kjøleskap.

 

Steg 2:

Smelt 100g mørk sjokkis og hell over peanøttmassen. Sett kaldt. Skjær i passe biter med skarp kniv, enklere før sjokoladen har blitt kjempestiv.

 

Så kan man sikkert fjonge det opp med å drysse hakka peanøtter over til slutt, eller lage kuler/barer i stedet. Men det gidder ikke jeg 😅 Må føye til at jeg ikke er spesielt fan av dadler alene, men denne blir bedre med flest mulig dadler. Seigt og karamellaktig 😆

Endret av yogajente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekta viste 70.8 for meg idag, laveste jeg har sett på en stund 😊

 

Ang ukas mål så har jeg fått gjort litt enkel yoga idag, og spist bra på dagen. Men ble brått litt overtid på mannfolket, så da ble det en kosetur på McDonalds etter barnehagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på 79.9 på mandag.

Målet er 67 før neste jul. Er fornøyd om jeg har klart å gå ned til 70 frem til fellesferien.

I dag veide jeg 79.1.

Delmål er: 74.9, 73, 70, 68

 

Har telt kalorier, er aldri sulten, spiser ofte.

Jeg har satt meg noen krav til meg selv om enkelte ting jeg skal spise i løpet av en dag. Minst en gulrot, maks et glass melk, tre store never med salat, maks 2 dl brus, masse grønnsaker/salat/tomat/agurk ved siden av middagen, spise mer linser (som er mettende), kokosmelk i mat (som metter), mager kalkun/kyllingfilet, spise mindre av ris, poteter, pasta og brød, og heller fylle opp med grønnsaker og magert kjøtt.

 

 

Veide meg i dag. 76.7, så ned 2,2 kg på 12 dager. Superfornøyd :)

Har ikke vært sulten eller måttet kutte ut alt godt. Bare funnet god mat som også er sunn, kan kose meg med et glass brus og et par sjokoladebiter hvis jeg ikke klarer å la være. Har faktisk drukket brus hver dag. Men har ikke tatt helt av. I dag er det lørdag, så da skal jeg kose meg litt ekstra. Får håpe det ikke synes så godt på vekta i morgen :/

 

Noen som har tips til gode øvelser for trening som gjør at jeg opprettholder muskelmassen under vektnedgang? Noe som man kan gjøre hjemme og ikke krever så alt for mye tid, kanskje noe som kan gjøres i mellom andre gjøremål. Er travelt med mange barn i hus.

 

Anonymous poster hash: 0af38...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger foodprocessor for å lage snickers. Jeg bruker en sånn liten som hører til stavmikseren. Har ikke eksakte mål heller, but here goes

 

Del 1:

Kjør et par never peanøtter i foodprocessor. Tilsett nok dadler (uten stein) til at du får en seig masse. Hvor mange avhenger veldig på hvor seige dadlene er i utgangspunktet. Går også an å jukse litt her å ha i en skvett honning eller yaconsirup i tillegg til dadler Press massen ut i en form, ca halv til en cm tykk. Sett kaldt i kjøleskap.

 

Steg 2:

Smelt 100g mørk sjokkis og hell over peanøttmassen. Sett kaldt. Skjær i passe biter med skarp kniv, enklere før sjokoladen har blitt kjempestiv.

 

Så kan man sikkert fjonge det opp med å drysse hakka peanøtter over til slutt, eller lage kuler/barer i stedet. Men det gidder ikke jeg Må føye til at jeg ikke er spesielt fan av dadler alene, men denne blir bedre med flest mulig dadler. Seigt og karamellaktig

Takk for oppskrift, denne skal testes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke veid meg i går, da batteriene i vekten har tatt kvelden..glemte å kjøpe nye i dag også😔 Så nå venter jeg bare til neste fredag med å veie meg. Har vært en bra uke med sunn mat og ingen godis, utenom i kveld da jeg har spist litt smågodt. Men det er lørdag og da er det lov😊 Klart 4 treningsøkter denne uken, og er fornøyd med det. Mulig det blir en økt i morgen også 😊 Håper dere alle har en fin helg!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokk og vantro!!! Jeg har ikke trent noenting den siste uken og i tillegg overspist noen ganger, og hadde tenkt å meddele her at jeg skulle gi opp, men for å avslutte det hele ville jeg se på vekten en siste gang. Den viste 75,6kg!!!!! Det vil si at jeg har gått ned 2,5kg på en uke, uten å gjøre noe som helst?!? Jeg har begynt å drikke mer vann og drikker mye kaffe når jeg føler søtsug, men det alene kan vel ikke gjøre så man går ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag i dag:

 

Startvekt: 63,1 kg
Vekt i dag: 61,7 kg
Resultat: -1,4 kg
MÅL: 55

 

Ikke mer enn et par hundre gram nedsiden sist. Og det er heldigvis ikke fordi jeg har jukset, men fordi jeg fortsatt er syk. Spiser "riktig", men er nok avhengig av litt mer aktivitet for å få det til å monne. Håper på mer action snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokk og vantro!!! Jeg har ikke trent noenting den siste uken og i tillegg overspist noen ganger, og hadde tenkt å meddele her at jeg skulle gi opp, men for å avslutte det hele ville jeg se på vekten en siste gang. Den viste 75,6kg!!!!! Det vil si at jeg har gått ned 2,5kg på en uke, uten å gjøre noe som helst?!? Jeg har begynt å drikke mer vann og drikker mye kaffe når jeg føler søtsug, men det alene kan vel ikke gjøre så man går ned i vekt?

Det er jo et klart tegn på at du ikke skal gi opp :D :D :D Gratulerer med bra resultat! Hvis du vanligvis ville spist noe når du føler søtsug, men nå drikker kaffe i stedet så har du nok minsket en del på inntaket ditt, tror du ikke? Mer vann hjelper jo også kroppen og kvitte seg med alt den skal og hjelper forbrenningen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille... Hvordan går det med dere?

Jeg er friskere, men fortsatt ikke bra, så det er utrolig kjedelig. Blir jo lite kaloriunderskudd når jeg er så lite i aktivitet. Men holder meg til opplegget mitt så får det heller gå sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på vei tilbake etter en kraftig brystbetennelse som slo meg skikkelig ut! Har starter med antibiotika og pumper og ammer om hverandre. Satser på å komme sterkere tilbake neste uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede på 77.6, men hadde en sprekk (allerede), så veide 78.4 i dag. Har uansett gått ned fra 79.9 siden etter jul. Men starter på igjen i dag. Veit ikke hvorfor jeg alltid gjør det der, en kosekveld jeg har gått ned i kilo for fortjene så klarer jeg ikke stoppe neste dag... eller dagen etter.

Et mål er å komme meg inn i bunaden til 17 mai. Veide 77 i fjor og da var den akkurat for trang, så 73 til 17 mai burde jo være oppnåelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på vei tilbake etter en kraftig brystbetennelse som slo meg skikkelig ut! Har starter med antibiotika og pumper og ammer om hverandre. Satser på å komme sterkere tilbake neste uke

Brystbetennelse er ingen spøk. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede på 77.6, men hadde en sprekk (allerede), så veide 78.4 i dag. Har uansett gått ned fra 79.9 siden etter jul. Men starter på igjen i dag. Veit ikke hvorfor jeg alltid gjør det der, en kosekveld jeg har gått ned i kilo for fortjene så klarer jeg ikke stoppe neste dag... eller dagen etter.

Et mål er å komme meg inn i bunaden til 17 mai. Veide 77 i fjor og da var den akkurat for trang, så 73 til 17 mai burde jo være oppnåelig?

Alt i alt er det jo ned, og det er bra :) 73 til 17. mai høres overkommelig ut.

Kjenner meg veldig igjen i at man ikke klarer å stoppe. Sånn har jeg det også i perioder. Så spiser jeg godteri da så blir jeg "hekta" på en måte og drar det utover flere dager før jeg klarer å stoppe. Nå holder jeg meg unna så lenge jeg ikke har lyst på, så får jeg heller vurdere hvordan jeg skal gjøre det når suget kommer. (for det kommer som regel før eller siden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har veiedag på fredag, men glemte det forrige uke så dagens vekt er liksom min startvekt!

 

Har vært flink denne uka, men skeier ut i kveld med pizza og Pepsi Max :)

 

Veier nå 76,2 kg!

Første delmål er 69,9

 

Har time med PT på mandag, så nå er jeg kjempe motivert for å komme ordentlig i gang med trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystbetennelse er ingen spøk. God bedring!

Takk! :) Jeg blir dessverre ikke noe bedre. :( Eller, jeg føler meg bedre generelt, men har fortsatt vondt i puppen og har en hard kul og er rød/blå.... Skal til legen igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag veide jeg 76,1! Ned 1,2 siden forrige fredag 😀 Nå har jeg begynt å bruke Lifesum og vært skikkelig nøye. Vært på trening også! Riktignok bare én gang, men jeg er i gang 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starvekt 7/1-17: 78,1kg

Vekt i dag: 73,5kg

Resultat: ned 4,6kg

Mål: 60kg

Igjen: 13,5kg

 

Har til nå bare endret kosthold, drikker mye vann og spiser flere måltider om dagen. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig opp og ned dag!

 

Jeg føler jeg har kommet inn i en god rytme med maten! Spiser frokost, lunsj, kanskje et mellommåltid hvis jeg rekker/husker det/har noe mat for hånden, middag og litt kvelds. Kan nok bli noe flinkere til å variere, men får i meg godt med grønnsaker synes jeg!

 

Hadde min første time med PT i dag!

Treningen gikk bra og jeg er kjempemotivert til å fortsette.

 

Men han veide meg før vi startet og den vekta viste 79,8! Og jeg som var så fornøyd for vekta hjemme på fredag viste "bare" 76,2!

Men jeg skal fortsette å veie meg begge steder - og så får vi se hva vekta viser fremover!

 

Har uansett satt 65 kg som et mål! Men først og fremst er målet med treningen å bli sunnere og sprekere, med en kropp som fungerer bedre!! :)

 

Håper det går bra med alle dere andre også!! 2017 er året vi skal få det til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starvekt 7/1-17: 78,1kg

Vekt i dag: 73,5kg

Resultat: ned 4,6kg

Mål: 60kg

Igjen: 13,5kg

 

Har til nå bare endret kosthold, drikker mye vann og spiser flere måltider om dagen.

Dette er jo kjempe resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig opp og ned dag!

 

Jeg føler jeg har kommet inn i en god rytme med maten! Spiser frokost, lunsj, kanskje et mellommåltid hvis jeg rekker/husker det/har noe mat for hånden, middag og litt kvelds. Kan nok bli noe flinkere til å variere, men får i meg godt med grønnsaker synes jeg!

 

Hadde min første time med PT i dag!

Treningen gikk bra og jeg er kjempemotivert til å fortsette.

 

Men han veide meg før vi startet og den vekta viste 79,8! Og jeg som var så fornøyd for vekta hjemme på fredag viste "bare" 76,2!

Men jeg skal fortsette å veie meg begge steder - og så får vi se hva vekta viser fremover!

 

Har uansett satt 65 kg som et mål! Men først og fremst er målet med treningen å bli sunnere og sprekere, med en kropp som fungerer bedre!! :)

 

Håper det går bra med alle dere andre også!! 2017 er året vi skal få det til!!! :)

Det er jo ofte litt forskjell mellom vekter, i tillegg veier du deg jo med klær + mat/vann i magen på trening, så 3 kg i forskjell der er ikke så ille, selv om det sikkert føltes sånn der og da! Uansett hvilken vekt du veier deg på så vil du jo se en forskjell fra gang til gang, og det er jo herlig i seg selv! Lykke til med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag:

 

Startvekt: 63,1 kg
Vekt i dag: 61,2 kg
Resultat: -1,9 kg
MÅL: 55

 

Fornøyd med 0,5 kg ned fra sist uke. Håper det fortsetter sånn! Merker litt forandring på magen, men den er minimal. Men lengter etter å se at det virkelig monner :P Tålmodighet er en fin bil :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! En stund siden jeg har vært her inne nå. Har endelig husket på å kjøpe nye batterier til vekten, så nå kan jeg begynne å veie meg igjen! Men, nå har jeg mensen, så er ikke så gøy å se på vekten da...går alltid opp en eller to kg den uken... Jeg er flink å trener 4 ggr i uken, men ikke sååå flink til å spise sunt. Har veldig god matlyst når jeg ammer...må bare skjerpe meg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardtrening i dag! Helt utkjørt..

 

Lunsjen har bestått av kokt egg, to skiver grovbrød, skinke og masse grønnsaker!!

Frokost: stor porsjon havregrøt med banan og blåbær

 

Er inne i en god rutine nå føler jeg :)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...