Gå til innhold

Ned i vekt i 2017


Salvador

Anbefalte innlegg

Begynte på 79.9 på mandag.

Målet er 67 før neste jul. Er fornøyd om jeg har klart å gå ned til 70 frem til fellesferien.

I dag veide jeg 79.1.

Delmål er: 74.9, 73, 70, 68

 

Har telt kalorier, er aldri sulten, spiser ofte.

Jeg har satt meg noen krav til meg selv om enkelte ting jeg skal spise i løpet av en dag. Minst en gulrot, maks et glass melk, tre store never med salat, maks 2 dl brus, masse grønnsaker/salat/tomat/agurk ved siden av middagen, spise mer linser (som er mettende), kokosmelk i mat (som metter), mager kalkun/kyllingfilet, spise mindre av ris, poteter, pasta og brød, og heller fylle opp med grønnsaker og magert kjøtt.

 

Tenker å spare opp litt til å kunne kjøpe meg nye klær, frisørtime og en gøy ting om jeg har klart å gå ned til 70 til sommeren. Eks sette av en liten sum ved hver kilo jeg klarer å gå ned. 

 

Har satt av noen datoer da jeg kan kose meg. Et resturantbesøk, min bursdag, det ene barnets bursdag, litt på mannens bursdag. Og litt på lørdager. Siden jeg teller kalorier kommer jeg til å passe på at lørdagene ikke er en dag jeg går opp i vekt, men ikke så strenge krav til å gå ned så mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tør ikke prøve meg på vekta enda... så flinke dere har vært! Jeg har ikke fått trent noe denne uka, men har gjort noen små øvelser mens jeg har båret på babyen ☺ han begynner å veie en del nå :P menyen har ikke blitt helt fulgt, og jeg kan helt ærlig ikke se at jeg noen gang kommer til å følge en ukemeny slik jeg planlegger den, men det har vært fint å han en plan da. Jeg har en tendens til å lage mye mer enn det vi klarer å spise, så det blir alltid rester til senere. På onsdag ble jeg bedt bort på middag og fikk kyllingfilet og poteter,og i går ble det restemiddag fra tirsdags middagen. Jeg kommer til å lage nye meny for neste uke, kanskje det går bedre da? ☺

Trikset for meg med den her ukemenyen, er å handle for en uke om gangen, og så iløpet av uka bestemme selv hva slags middag jeg vil ha hvilken dag. Ellers får jeg det ikke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å slenge seg med på denne tråden??

 

Jeg trenger å gå ned 15 kg, og har som mål å få det dette før 1. Juli 2017!

 

Tenkte å veie meg hver fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å slenge seg med på denne tråden??

 

Jeg trenger å gå ned 15 kg, og har som mål å få det dette før 1. Juli 2017!

 

Tenkte å veie meg hver fredag!!

Velkommen! :) har du noen plan for hvordan du skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :) har du noen plan for hvordan du skal gjøre det?

Prøver meg på en ordentlig langvarig livsstilsendring tror jeg.. mindre godteri (som er min store svakhet), mer grønnsaker og mindre pasta, brød osv.

 

4-5 små og jevne måltider per dag.

 

Må også igang med litt trening etterhvert!

 

Har tidligere gått ned en del med 5:2-dietten, så mulig jeg prøver det en periode!

 

 

 

Anonymous poster hash: f0eab...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på en ordentlig langvarig livsstilsendring tror jeg.. mindre godteri (som er min store svakhet), mer grønnsaker og mindre pasta, brød osv.

 

4-5 små og jevne måltider per dag.

 

Må også igang med litt trening etterhvert!

 

Har tidligere gått ned en del med 5:2-dietten, så mulig jeg prøver det en periode!

 

 

 

Anonymous poster hash: f0eab...9c0

Det var ikke meningen å være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har totalt mistet motivasjonen! Allerede!!!! Jeg var så dum at jeg veide meg på lørdag, selv om jeg er veldig klar over at jeg ikke har trent noen ting. Jeg har gått opp til 78,1kg.. (fra 77,3) Og på søndag var jeg på slektstreff og spiste og spiste..... og spiste.... Måtte smake på alt, og gjerne flere ganger... Hvorfor begrense meg når jeg allikevel hadde gått opp... Ja, jeg gikk på en skikkelig smell i helgen, og føler at det er vanskelig å starte på nytt/fortsette. Jeg kan ikke gjøre det ugjort, men det henger tungt over meg at jeg allerede har snublet så voldsomt.. :( hvordan skal jeg klare å komme meg videre? Jeg tror jeg trenger litt veiledning for hvordan en "vanlig" dag bør se ut mtp måltider, for min tanke om at jeg må spise oftere var visst ikke så lurt allikevel, spesielt når jeg ikke klarer å spise normale mengder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å slenge seg med på denne tråden??

 

Jeg trenger å gå ned 15 kg, og har som mål å få det dette før 1. Juli 2017!

 

Tenkte å veie meg hver fredag!!

Velkommen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har totalt mistet motivasjonen! Allerede!!!! Jeg var så dum at jeg veide meg på lørdag, selv om jeg er veldig klar over at jeg ikke har trent noen ting. Jeg har gått opp til 78,1kg.. (fra 77,3) Og på søndag var jeg på slektstreff og spiste og spiste..... og spiste.... Måtte smake på alt, og gjerne flere ganger... Hvorfor begrense meg når jeg allikevel hadde gått opp... Ja, jeg gikk på en skikkelig smell i helgen, og føler at det er vanskelig å starte på nytt/fortsette. Jeg kan ikke gjøre det ugjort, men det henger tungt over meg at jeg allerede har snublet så voldsomt.. :( hvordan skal jeg klare å komme meg videre? Jeg tror jeg trenger litt veiledning for hvordan en "vanlig" dag bør se ut mtp måltider, for min tanke om at jeg må spise oftere var visst ikke så lurt allikevel, spesielt når jeg ikke klarer å spise normale mengder...

Så kjedelig at du har gått på en smell. Men du det skjer oss alle, ikke la det ødelegge for deg. Mener å huske at du er i kontakt med en ernæringsfysiolog? Kan ikke hun hjelpe deg litt med hva slags oppsett du burde ha ift måltidsrytme og størrelse? Hva med å bruke et par uker på å fokusere på å spise vanlige mengder mat uten å veie deg. Også kan du ta tak med tanke på vekten når du føler du har funnet en balanse? Da er det kanskje lettere å gjøre justeringer som fører til vektnedgang. Skjønner at dette ikke er lett! Men ikke mist motet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive ned ny vekt tidligere:

 

Startvekt: 63,1 kg
Vekt i dag: 61,9 kg
Resultat: -1,2 kg
MÅL: 55

 

Veldig fornøyd med minus 0,7 fra sist uke, til tross for at det så dårlig ut halvveis!
         

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du har gått på en smell. Men du det skjer oss alle, ikke la det ødelegge for deg. Mener å huske at du er i kontakt med en ernæringsfysiolog? Kan ikke hun hjelpe deg litt med hva slags oppsett du burde ha ift måltidsrytme og størrelse? Hva med å bruke et par uker på å fokusere på å spise vanlige mengder mat uten å veie deg. Også kan du ta tak med tanke på vekten når du føler du har funnet en balanse? Da er det kanskje lettere å gjøre justeringer som fører til vektnedgang. Skjønner at dette ikke er lett! Men ikke mist motet :klem:

Takk for oppmuntrende ord! Ja, jeg går til ernæringsfysiolog jevnlig, og det som skjedde i helgen er jo ikke noe ukjent fenomen for meg, det er jo hovedårsaken til at jeg går til ernæringsfysiolog... Men jeg føler det som et enda større nederlag nå når jeg var så motivert og virkelig gått inn for å få til dette, at jeg allikevel gikk på en smell.... Det høres lurt ut å starte med å klare å få til normale mengder først, men jeg er så redd for at det kommer til å ta alt for lang tid, og at jeg kommer til å gi opp underveis der også... Jeg er veldig utålmodig, og vil helst se resultater nesten før jeg har startet :P det fører jo bare til skuffelser og enda mer utålmodighet...! ;)  Mulig jeg har forventet alt for mye av meg selv alt for fort, så må jeg stoppe opp og ta ett steg om gangen, jeg skal starte med trening og så får jeg ta matstyret etterhvert. :)

Gratulerer masse med vektnedgang forresten!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!😊 Så mange som har gått ned mye her da! Dere er så flinke!!😊 Jeg er fornøyd om eg klarer 400-500gr i uken. Jeg ammer, så kan ikke kutte drastisk ned på inntaket heller. Men kutter ut alt snop, det har vært min svakhet etter denne fødselen. Sinnsykt søtsug og kan hive i meg en 200gr sjokoladeplate på no time! Så er igrunn heldig som har gått ned 16 kg siden fødsel for 5 mnd siden. Fikk til 3 treningsøkter forrige uke, fornøyd med det. Denne uken var jeg på trening mandag, gikk trilletur i går, i dag skal jeg på styrketrening og i morgen på svømming😊 Maten går det ganske bra med, går mye i havregrynsgrøt og egg/omelett. Så får jeg se på fredag om jeg har gått ned noe da...jeg måler også cm, synest det er minst like motiverende som tallet på vekten😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord! Ja, jeg går til ernæringsfysiolog jevnlig, og det som skjedde i helgen er jo ikke noe ukjent fenomen for meg, det er jo hovedårsaken til at jeg går til ernæringsfysiolog... Men jeg føler det som et enda større nederlag nå når jeg var så motivert og virkelig gått inn for å få til dette, at jeg allikevel gikk på en smell.... Det høres lurt ut å starte med å klare å få til normale mengder først, men jeg er så redd for at det kommer til å ta alt for lang tid, og at jeg kommer til å gi opp underveis der også... Jeg er veldig utålmodig, og vil helst se resultater nesten før jeg har startet :P det fører jo bare til skuffelser og enda mer utålmodighet...! ;)  Mulig jeg har forventet alt for mye av meg selv alt for fort, så må jeg stoppe opp og ta ett steg om gangen, jeg skal starte med trening og så får jeg ta matstyret etterhvert. :)

Gratulerer masse med vektnedgang forresten!! :D

Da er du som meg. Om jeg har gått på en smell så gir jeg helt opp, går gjerne enda mer opp. Angrer alltid etterpå og tenker at jeg heller burde vært så flink at jeg ihvertfall holdt vekten stabil fremfor å kose meg for mye. 

Det jeg prøver nå, som har funket enn så lenge ihvertfall er å gi meg selv noen kvoter på hvor mange sprekker jeg kan ha på en mnd. Eks fire kvoter (som jeg bruker på  lørdags kveldene på en mnd) maks 1 glass brus hver dag ved behov, og et par sprekke/kose-kvoter til pr mnd, for da kan jeg ikke skylde på sprekken og derfor bare fortsette neste dag. Eks sprakk jeg i går å spiste 50 gram firkløver. Og jeg har kosa meg hver lørdag, da har jeg igjen en sprekk utenom lørdagene. Håper jeg på denne måten kan klare å ikke skli ut helt

Endret av Mimzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere om denne dagen?

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med gulost + 2 kopper kaffe

Lunsj: 2 tortillawraps med ost, skinke, salat, paprika, purre + en kaffe

Middag: lakswok m/ ris 

kvelds: yoghurt med musli (liten porsjon) + halv banan

 

 

Greit måltidsopplegg? For mye mat? For lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om denne dagen?

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med gulost + 2 kopper kaffe

Lunsj: 2 tortillawraps med ost, skinke, salat, paprika, purre + en kaffe

Middag: lakswok m/ ris

kvelds: yoghurt med musli (liten porsjon) + halv banan

 

 

Greit måltidsopplegg? For mye mat? For lite?

Jeg er nok ikke den rette til å svare på det :P jeg hadde sikkert gått og vært veldig sulten og spist masse mellom måltidene. Teller du kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om denne dagen?

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med gulost + 2 kopper kaffe

Lunsj: 2 tortillawraps med ost, skinke, salat, paprika, purre + en kaffe

Middag: lakswok m/ ris 

kvelds: yoghurt med musli (liten porsjon) + halv banan

 

 

Greit måltidsopplegg? For mye mat? For lite?

Det ser fint ut det :) Personlig hadde jeg nok spist mer, men jeg blir så fort sulten så har ofte 5 måltider om dagen. Det viktigste er at du ikke går sulten, eller spiser alt for få kalorier over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke den rette til å svare på det :P jeg hadde sikkert gått og vært veldig sulten og spist masse mellom måltidene. Teller du kalorier?

Nei! Orker ikke å være så nøye at hver kalori skal telles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser fint ut det :) Personlig hadde jeg nok spist mer, men jeg blir så fort sulten så har ofte 5 måltider om dagen. Det viktigste er at du ikke går sulten, eller spiser alt for få kalorier over tid.

Lurer på om jeg skal prøve å skvise inn et mellommåltid mellom lunsj og middag - en frukt, litt oppskårne grønnsaker eller noe

 

 

 

Anonymous poster hash: f0eab...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhåi, her går det unna 😊 og velkommen til dere nye!

 

Her ble mini sjuk igjen forrige uke, så da gikk alt i vasken 😡 følte jeg hadde det så bra på gang på mandagen med yoga, bra mat, frisk luft og snille barn 😄 men på tirsdag var det jo ikke sjangs å få lagt mini ned, og så ble han sjuk, litt frisk og så sjuk igjen. Trøster meg med at vi mest sannsynlig ikke får mye sykdom på han når han begynner i bhg til høsten 😌 idag har vært okey igjen, så har fått ryddet og handlet og føler meg klar til å hoppe på sunnhetstoget igjen i morgen 😊

 

Fikk laget snickers og geledinosaurer med 3-åringen i helga da. Fikk også laga smoothie-is. Stor suksess! Mamma-sønn-bonding med gøy på kjøkkenet OG næring til kroppen i lørdagsgodtet 😊 skal gjentas denne helga ja!

 

Setter meg følgende mål for resten av uka: 3 økter med yoga og kun hjemmelagd mat og godis, samt huske på vitaminene mine 🍳🍫🍝🍏🍉🍇🌽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel heller ikke skrevet vekt her. Veier ca 72 nå og skal inn i buksene mine igjen, helst før jeg begynner å jobbe igjen i april, og hvertfall før skolestart i august. Skal ned til 63-64 kg 😊 Jeg har ammekilo som klorer seg fast, var samme med eldste 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om denne dagen?

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med gulost + 2 kopper kaffe

Lunsj: 2 tortillawraps med ost, skinke, salat, paprika, purre + en kaffe

Middag: lakswok m/ ris

kvelds: yoghurt med musli (liten porsjon) + halv banan

 

 

Greit måltidsopplegg? For mye mat? For lite?

For meg hadde dette vært supert. Men jeg hadde slengt på en neve med knaskegrønt til frokost (eller toppet skivene med MASSE tomat eller paprika) og avsluttet dagen med en kopp te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 83

Vekt 13.01.17: 80,2

Vektnedgang: 2,8 kg

Delmål: 79

Hovedmål: 65

 

Må inndrømme at jeg har skeiet ut med litt sjokolade denne uken. Men har vært flink med maten. Så overraskende nok gikk det fint:)

Hvordan går det med dere andre? klarer dere å holde dere unna alt som er usunt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, og tilbake til start...nesten. Opp 1 kg siden sist fredag. Det har vært en skikkelig slapp uke med mye sykdom og lite motivasjon, så det var ikke uventet. Er nok vannet som er tilbake på plass 😃

 

Startvekt 2.jan: 77,8

I dag: 77,3

Så det går jo nedover totalt sett, selv om det er to skritt frem og ett tilbake.

 

Første delmål er 75 kg om to uker, så det spørs om det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhåi, her går det unna og velkommen til dere nye!

 

Her ble mini sjuk igjen forrige uke, så da gikk alt i vasken følte jeg hadde det så bra på gang på mandagen med yoga, bra mat, frisk luft og snille barn men på tirsdag var det jo ikke sjangs å få lagt mini ned, og så ble han sjuk, litt frisk og så sjuk igjen. Trøster meg med at vi mest sannsynlig ikke får mye sykdom på han når han begynner i bhg til høsten idag har vært okey igjen, så har fått ryddet og handlet og føler meg klar til å hoppe på sunnhetstoget igjen i morgen

 

Fikk laget snickers og geledinosaurer med 3-åringen i helga da. Fikk også laga smoothie-is. Stor suksess! Mamma-sønn-bonding med gøy på kjøkkenet OG næring til kroppen i lørdagsgodtet skal gjentas denne helga ja!

 

Setter meg følgende mål for resten av uka: 3 økter med yoga og kun hjemmelagd mat og godis, samt huske på vitaminene mine

Har du lyst til å dele snickers oppskriften din? Høres digg ut :D

God bedring til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra med å holde meg til sunn mat. Er fortsatt syk og har jo knapt vært ute av døra, så fristelsene står jo ikke akkurat i kø :P Har ikke spist noe godteri/snacks siden nyttårsaften. Drakk kakao en dag her tidligere i uken og det var veldig godt, men trigget heldigvis ikke sukkermonsteret. Så hvis jeg klarer å holde meg i dette sporet de neste mnd, så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...