Gå til innhold

Ned i vekt i 2017


Salvador

Anbefalte innlegg

Nå har jeg raidet skap og skuffer igjen, men denne gangen gikk all drittmaten i søpla! 😀 jeg er så stolt av meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg raidet skap og skuffer igjen, men denne gangen gikk all drittmaten i søpla! jeg er så stolt av meg selv!

Så fint at du klarte det! :D

 

Anonymous poster hash: 64cd9...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så fint at du klarte det! :D

 

Anonymous poster hash: 64cd9...dcc

 

Og hvorfor denne var anonym :legrine:

 

Her går det fortsatt fint med kaloritelling. Har sovet lite (prøver å snu døgnet til normal rytme) og vært superkvalm i hele dag. Ikke så lett å tenke variert og godt sammensatt næringsmessig, men har gått på et vis. Mangler litt på grønnsaksbiten. Har fortsatt noen kalorier igjen til kveldsmat, så kanskje det blir en deilig smoothie eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag for å være sikker på hva startvekten var .... 😔 ble litt overrasket da det sto 77,3 på vekten.. målet er fortsatt det samme men antall kilo ned har endret seg.. i dag har vi hatt ovnstekt rødspette med løk, purre og gulrøtter og potetmos til. Desserten ble klementin og druer til meg og siste rest av riskrem til de andre. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg veid meg igjen, den siste uka har gått fort!

Startvekt: 63,1

Vekt i dag: 62,6

Resultat: -0,5 :D

 

Veldig fornøyd med at vekta peker nedover. Enda det har vært både juleselskap og nyttårsaften.

Men kjenner igjen følelsen din Salvador. Ikke så veldig lenge før jul at vekta mi var nede i 61... Og sånn kan jeg telle meg bakover de siste par årene :frustrert: Men sånn er det bare. Kan ikke henge meg opp i det. Nå skal det bare gå nedover :D 

 

Dere andre, teller dere kalorier eller hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Jeg har også veid meg, jeg har gått opp 2 kg! Det har nok sammenheng med at jeg er syk. Sitter mye stille nå. Har fått lungebetennelse. Mye kvalm, så må spise for å ikke være det.

 

Jeg har vært veldig flink til å drikke smoothie. Dessverre har jeg spist mye brødskiver, det er liksom det som er lettest og går fortest å lage når man er syk. Rart og tenke på, fra januar til november sist år spiste jeg ikke en eneste brødskive. Kun knekkebrød. Nå spiser jeg 5-6 skiver per dag.

 

JEG SKAL TILBAKE!

 

Jeg elsker middag. Det å finne ut av hva jeg skal spise er ikke vanskelig for meg. Men jeg sliter med å ta meg tid til å lage det. Hverdagen blir hektisk med 3 små. Og hun lille tuppa mi med spesielle behov krever sitt. Jeg skal være flinkere og lage ferdig mat på kvelden så det står klart i kjøleskapet til sagen etterpå 😁

 

Blir veldig motivert av dere her! Flott at dere skriver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg veid meg igjen, den siste uka har gått fort!

Startvekt: 63,1

Vekt i dag: 62,6

Resultat: -0,5 :D

 

Veldig fornøyd med at vekta peker nedover. Enda det har vært både juleselskap og nyttårsaften.

Men kjenner igjen følelsen din Salvador. Ikke så veldig lenge før jul at vekta mi var nede i 61... Og sånn kan jeg telle meg bakover de siste par årene :frustrert: Men sånn er det bare. Kan ikke henge meg opp i det. Nå skal det bare gå nedover :D

 

Dere andre, teller dere kalorier eller hvordan gjør dere det?

Jeg teller ikke kalorier. Gjort det tidligere, men dessverre blir jeg ofte for opphengt i det og nærmest besatt. Så det får jeg ikke lov til av meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg igår: (Har ikke vekt hjemme)

 

Startvekt: 66 kg

Vekt i dag: 68 kg

Resultat: + 2 kg

MÅL: 55

Igjen: 13 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig på å drikke! Derfor har jeg lastet ned en applikasjon jeg bruker mye, den heter Waterbalance. Så jeg skal huske å drikke! Den stiller seg automatisk med hvor mye vann man trenger ifht høyde og vekt. Jeg gleder meg til å kunne ut å gå tur! Det er det jeg går å venter på nå. Vil ikke ut å løpe på tur med lungebetennelse😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Dere andre må også gjerne huske å skrive hvor mye dere skal gå ned. Ellers ser vi ikke hvor nærme vi er måla våre😁 Jeg skal ned 13 og holde meg der. Det tror jeg blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starvekt 2/1-17: 77,3kg

Vekt i dag: 77,3kg

Resultat: -

Mål: 60kg

Igjen: 17,3kg

Endret av Salvador
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ukemeny:

Mandag: ovnstekt fisk på grønnsaker, potetmos og saus

Tirsdag: Hjemmelaget pizza :)

Onsdag: Brokkolisuppe a la fru timian (inneholder løk, hvitløk, gulrøtter, brokkoli og creme fraiche)

Torsdag: Spaghetti og kjøttsaus (mye grønnsaker i kjøttsausen)

Fredag: Omelett med pasta og ost

Lørdag: Fiskekaker med remulade og råstekte poteter

Søndag: ? er bedt bort :)

 

Som dere kanskje ser så teller jeg ikke kalorier :P Jeg har problemer med mat, og har hatt både anoreksi og bulimi, og nå overspising. Mitt mål er å kunne begrense inntaket på en sunn måte, og ikke ha for mye fokus på mat. Jeg vil kunne trives i min egen kropp, derfor har jeg bestemt meg for å gå ned i vekt, selv om jeg er livredd for å bli sykelig opptatt av mengde mat, vekt og kalorier. Jeg får hjelp av ernæringsfysiolog nå, ellers hadde jeg aldri turt :) 2017 er året jeg endelig skal få et normalt forhold til mat igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 2/1: 77,8

3/1: 76,8 (litt ivrig ja, men gud så deilig å være kvitt det "vannkiloet" allerede!)

Mål: 70kg til 1.juni.

 

Tenker å ha veiedag om fredagene, det er mye mer motiverende enn mandag! Siden jeg ammer litt enda skal jeg ta det sakte, første mål er 75 i slutten av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt 2/1: 83 kg

 

Delmål: 79, 75, 72, 69, 67, 65

 

Hovedmål: 65 kg

 

Fikk barn for to år siden og gikk ned fødselsvekten med en gang og veide til slutt 68 kg (Pleier til vanlig å veie 72). Når jeg var i permisjon måtte jeg gå flere timer med vognen hver dag fordi barnet bare sov mens jeg trillet. Når jeg begynte å jobbe et år etter var vekten stabil. Men så slo hverdagen inn. Jeg gikk da fra 72-83 kg iløpet av et år :( Aldri følt meg så dritt før. Jeg begynner å bli klar for barn nr 2. Men før den tid må jeg ta kontroll over skrotten;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne være med her, om det er greit. Ser jeg slenger meg på litt seint, men..😊 Er hjemme i permisjon med småen på 5 mnd. La på meg ca 20 kg i sv.skapet, er nå ca 67kg, og jeg skal nedigjen til normalvekten som er 62-63kg. Jeg ammer en del, så vil ikke kutte for mye ned på maten, men heller fokusere på å spise sunnere. Har blitt mye sjokolade og annet usunt etter fødselen. Jeg trener ca 3 ganger i uken. Pleier å veie meg hver fredag, og måler cm ca annenhver-tredje uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne være med her, om det er greit. Ser jeg slenger meg på litt seint, men..😊 Er hjemme i permisjon med småen på 5 mnd. La på meg ca 20 kg i sv.skapet, er nå ca 67kg, og jeg skal nedigjen til normalvekten som er 62-63kg. Jeg ammer en del, så vil ikke kutte for mye ned på maten, men heller fokusere på å spise sunnere. Har blitt mye sjokolade og annet usunt etter fødselen. Jeg trener ca 3 ganger i uken. Pleier å veie meg hver fredag, og måler cm ca annenhver-tredje uke 😊

Aldri for sent å bli med her! 😊 velkommen! Skriv gjerne hva du spiser om dagen, alltid greit med litt inspirasjon ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det😊 En vanlig dag (som det har blitt veldig lite av i desember og nå i januar...),spiser jeg: En porsjon havregrøt til frokost, til lunch en omelett med skinke, salat,paprika og agurk, mellommåltid en youplait yoghurt og en banan/eple, til middag blir det helt vanlig mat som feks kylling og ris, kjøttdeig og spaghetti, fisk etc. Men prøver å spise mindre porsjoner, er veldig glad i middagsmat og spesielt poteter, så må begrense meg litt der. Til kvelds tar jeg gjerne to wasa fiber balance knekkebrød med hamburgerrygg og agurk +melk. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg startet og være med på grethe roede. Dette er jo gratis så lenge man ikke følger kurs. Skriver ned det jeg spiser, uten å regne på det. Spist banan og et glass vann til frokost (oppe kl.05:30), så blir det litt mere ordentlig frokost senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, og veiedag for min del. Vekta viste 66,6. Så ned 400gr denne uken. Fornøyd med det. Kun fått trent 2 ggr denne uken, men håper å få tuk en økt lørdag eller søndag 😊 Ha en fin helg alle!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo supert ut! Her sitter jeg å fråtser i knekkebrød med leverpostei og rødbeter. Kroppen skriker etter alt annet😂

Fortsatt ingen trim her. Er syk enda og har et prematurt lungesykt barn som ikke kan ut. -10 grader her. Altfor kaldt. Veiedag på mandag for meg. Har ikke vekt (heldigvis) så blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke prøve meg på vekta enda... så flinke dere har vært! Jeg har ikke fått trent noe denne uka, men har gjort noen små øvelser mens jeg har båret på babyen ☺ han begynner å veie en del nå :P menyen har ikke blitt helt fulgt, og jeg kan helt ærlig ikke se at jeg noen gang kommer til å følge en ukemeny slik jeg planlegger den, men det har vært fint å han en plan da. Jeg har en tendens til å lage mye mer enn det vi klarer å spise, så det blir alltid rester til senere. På onsdag ble jeg bedt bort på middag og fikk kyllingfilet og poteter,og i går ble det restemiddag fra tirsdags middagen. Jeg kommer til å lage nye meny for neste uke, kanskje det går bedre da? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Velkommen til 3To små+En til3! God resultat med nedgang :)

 

Og TPK, wow, super motivasjon og gå ned så mye første uka.

 

Herognå, bra jobba med knasking av knekkebrød når du helst vil knaske andre ting. Har jeg forstått det riktig at du har et barn som er alvorlig syk, selv er syk med lungebetennelse og er gravid? Synes i hvert fall du skal ta livet med ro med god samvittighet og heller trekke deg litt frisk luft i verandadøra om du lengter ut. Masse god bedring!
 

Salvador, jeg klarer heller aldri følge middagsplanene våre. Plutselig er en eller begge ungene borte til middag eller noe og da er det jo bare meg og evt en unge igjen. Fort gjort at det blir noe annet enn planen da. Men godt å ha et utgangspunkt, og ha sunne ingredienser, da blir det lettere å ta smarte valg i hvert fall.

 

Jeg var så dum at jeg tok en snikveiing i dag, og vekta viste akkurat det samme som tirsdag. Litt skuff. Vet jo at det går tregt med meg, men har jo vært veldig nøye med kcal, gått tur og spist masse grønnsaker. Men det er jo fortsatt noen dager til tirsdag igjen, så det kan fortsatt skje endringer! 

Har blitt dårlig og fått en grusom verk i hele kroppen, så bare ligget rett ut i går og i dag og knasket smertestillende. Håper det gir seg fort så jeg kan komme meg ut på tur igjen.

God helg damer! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 81 kg idag. Så har gått ned 2 kg. Som TPK skriver er det nok mest vann, men uansett så er det 2 kg ned;) Uke dagene har gått overraskende bra. Ikke hatt noe søtsug enda. Mest kjipt i helgen å ikke kunne spise noe godt. I kveld har jeg spist appelsin og kiwi :) Har vært hele ekstremt sulten denne uken.. Helt grusomt :/ Spiser helt vanlig. Noen andre som har opplevd det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...