Gå til innhold

Gravid med spiral. Spottet i 2 uker og lavt stigende HCG. Hva skjer med meg?


Novembergutt<3

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er helt desperat nå - for jeg forstår virkelig ingenting.

Jeg har blitt gravid med kobberspiral, og det jeg trodde var mensen kom eksakt på dagen jeg skulle hatt mensen for litt over 2 uker siden - men den kom liksom aldri "skikkelig" i gang - og var mørk brun, nesten sort i fargen (beklager detaljer) Hver eneste dag siden har det kommet mørkere og lysere brun utflod - jeg kan fylle et truseinnlegg, men ingen store blødninger og ingen smerter. Fikk kommet meg inn på sykehuset mandag 19des etter å ha testet positivt hjemme lørdag. Jeg har tydelige gravide symtomer (har to barn fra før og aldri hatt noen SA eller lignende jeg vet om) - og det eneste som har gitt seg er kvalmen, men brystene er vonde og merker jeg er sint og mer følsom.
Lege tok UL, og ser jeg "gammelt blod", men ser ingeting på UL - annet enn at den ene eggstokken min ser litt "ruskete" ut - hva nå det betyr. Spiralen sitter som den skal. Ser ellers ingen antydning til noen ting, og sier senere at HCG er altfor lavt til at de kan se noe nå. 
Måler HCG 19des til 150. Legen ringer og sier det er forenelig med en SA og jeg slår meg til ro med at dette er hva som skjer, men synes likevel det er rart at jeg ikke har noen større blødninger eller murringer. Så er jeg tilbake i dag og måler - altså 21 des og får HCG på 220. Burde ikke denne synke?
Jeg forstår virkelig ingenting jeg - er det noen her som har opplevd noe lignende? Jeg har ingen antydninger til smerter eller økende blødninger - det bare kommer litt hver gang jeg er på do, men det går fint med truseinnlegg i løpet av en dag - men hver gang jeg er på do kommer det litt ut med mørk farge og litt "grumsete". Synes blodet er mørkt rødt, mens det ser brunt ut i truseinllegget (Huff - her sier man ting som det er)

Jeg håper noen kan dele noen erfaringer her? Har du eller noen du vet om hatt det på denne måten? Det skal vel minimale sjanser til for å bli gravid MED spiral når spiral sitter som et skudd + bli gravid utenfor livmor? Det skal mye til for at begge de tingene skjer samtidig vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også det, men er så rart at jeg ikke har noen smerter. Hun kjente med fingerne og trykket og klemte men ingen antydning til noe smerte... Er jo livredd for at jeg typ midt i julen skal få det jeg leser om at mange har opplevd - og jeg er jo faktisk redd for å ikke rekke frem til et sykehus i tide om eggstokken skulle sprekke og indre blødninger oppstår. Jeg vet ikke engang hva jeg skal be de sjekke når de ikke har noen mulighet til å se på UL  - legen sier HCG nivået er for lavt og i så måte er det "for tidlig". Men skla jeg da bare gå å vente på at jeg får uutholdelige smerter? Jeg blir så redd av dette jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
On 21/12/2016 at 11:16 PM, Novembergutt<3 said:

Jeg tenker også det, men er så rart at jeg ikke har noen smerter. Hun kjente med fingerne og trykket og klemte men ingen antydning til noe smerte... Er jo livredd for at jeg typ midt i julen skal få det jeg leser om at mange har opplevd - og jeg er jo faktisk redd for å ikke rekke frem til et sykehus i tide om eggstokken skulle sprekke og indre blødninger oppstår. Jeg vet ikke engang hva jeg skal be de sjekke når de ikke har noen mulighet til å se på UL  - legen sier HCG nivået er for lavt og i så måte er det "for tidlig". Men skla jeg da bare gå å vente på at jeg får uutholdelige smerter? Jeg blir så redd av dette jeg....

Hvordan gikk det med deg? Jeg hadde xu i 2015, og hadde ingen smerter. Var i Polen og ble utredet ganske kjapt der. Hadde gått 5uker med vedvarende 'gammelt blod' og flere ganger til lege, men ingen henvisning til UL eller noe. Så var ganske lettet når de fant det ut i ferien, og innlagt på dagen til en kjapp operasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...