Gå til innhold

forstoppelse tidlig i svangerskap.


LennyPenny

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp testet positivt og er gravid. Det jubler jeg for!!

 

Nå sliter jeg veldig med magen. Vet forstoppelse er vanlig, men det kjennes ganske ekstremt ut hos meg nå. Magen står ut som om jeg er 25 uker gravid. Det er jo litt plagsomt, med det som virkelig er fælt er smertene. Jeg har så vondt øverst i magen, dvs magesekken og første del av tarmene. Det kjennes ut som om jeg sprekker snart. Jeg må jo spise, og for hver gang kjennes det ut som jeg bare fyller på mer, men ikke noe kommer ut. Jeg tenker det er best å spise jevnlig og slik jeg pleier (normalt sunn mat), slik at det ikke stopper opp etter at jeg får tømt meg. 

 

Jeg har tatt dulpholac i går og i dag, og det gir nesten umiddelbart en dotur, men det e rlite og mest vann som kommer ut. Vet det tar noen dager å behandle med dulpholac. I tillegg kan det se ut som det gir en virkning med dotur ca 12 timer etter inntak da litt fastere/mer. 

 

Har dere noen andre råd eller tips? 

 

I dag er jeg hjemme fra jobb. Har så vidt sovet i natt. Klarer ikke gå oppreist. Får smerter/kramper i magen når det jobbes ekstra, da vrir jeg meg i smerte. Det er i tillegg smerter fordi magen/magesekken/tarmen strekkes ekstremt mye ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å drikke mere vann for d myker opp avføring. Og kanskje prøve å ta en periode med melkesyre, enten tabletter eller biola eller noe annet. Så e d å bevege sæ litt, gå turer feks.. Så e d jo en del matvarer som kan gjøre magen hard som eks ost, egg og blåbær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...