Gå til innhold

Vi har startet forsøket på å få barn


2damer_som_forsøker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi er to damer som startet en prosess med å få barn i høst. Vi bestemte oss for å gjennomføre det i Norge med åpen donor fordi en av oss ønsker å være medmor, og begge er enige om at vårt eventuelle barn skal få mulighet til å spore opp donor når den tid kommer.

 

Vi kontaktet Medicus i Trondheim oh ble overrasket hvor effektivt det kan være hele prosessen. Vips- så hadde vi bestilt donor fra cryos. Minuset er prislappen. Selv med en 3-pakning på inseminasjon, kommer man opp i en sum på ca. 80.000 kr. grunnet frakt og reservasjon av donor. Så vi har solgt en del ting på finn.no og jobbet ekstrajobber. Men blir det vellykket betyr penger ingenting.

 

Forsøk 1 gjorde vi i oktober. Det gav ingen resultat. Fikk menstruasjon samme dagen vi skulle teste. Forsøk 2 gjorde vi i slutten av november. Vi skal teste den 16. desember. Spenningen og nervøsiteten øker for hver dag. Føler kanskje dette forsøket betyr mest fordi donoren vi hadde lagt vår elsk på kun hadde doser nok til to forsøk. Så går ikke dette forsøket, må vi finne ny donor - og betale en større sum for ny donor og frakt mm.

 

De siste ukene har jeg vært glovarm, småhissig, overfølsom og trøtt. Den siste uken har jeg sovet mye. I to dager har jeg hatt ømme bryst, men det kan også være menstruasjonen som lusker. Det er vanskelig å vite om noen av tegnene er graviditet eller hormonstimuleringen. Man vil så gjerne.

 

Her skal vi holde dere oppdatert om vår vei og setter stor pris på tips og tilbakemeldinger da vi er helt ferske i dette. Vil gjerne også høre din erfaring med IUI og tidlige tegn på graviditet mm.

 

Klemmer,

To damer som prøver

Endret av 2damer_som_forsøker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vi er to damer som startet en prosess med å få barn i høst. Vi bestemte oss for å gjennomføre det i Norge med åpen donor fordi en av oss ønsker å være medmor, og begge er enige om at vårt eventuelle barn skal få mulighet til å spore opp donor når den tid kommer.

 

Vi kontaktet Medicus i Trondheim oh ble overrasket hvor effektivt det kan være hele prosessen. Vips- så hadde vi bestilt donor fra cryos. Minuset er prislappen. Selv med en 3-pakning på inseminasjon, kommer man opp i en sum på ca. 80.000 kr. grunnet frakt og reservasjon av donor. Så vi har solgt en del ting på finn.no og jobbet ekstrajobber. Men blir det vellykket betyr penger ingenting.

 

Forsøk 1 gjorde vi i oktober. Det gav ingen resultat. Fikk menstruasjon samme dagen vi skulle teste. Forsøk 2 gjorde vi i slutten av november. Vi skal teste den 16. desember. Spenningen og nervøsiteten øker for hver dag. Føler kanskje dette forsøket betyr mest fordi donoren vi hadde lagt vår elsk på kun hadde doser nok til to forsøk. Så går ikke dette forsøket, må vi finne ny donor - og betale en større sum for ny donor og frakt mm.

 

De siste ukene har jeg vært glovarm, småhissig, overfølsom og trøtt. Den siste uken har jeg sovet mye. I to dager har jeg hatt ømme bryst, men det kan også være menstruasjonen som lusker. Det er vanskelig å vite om noen av tegnene er graviditet eller hormonstimuleringen. Man vil så gjerne.

 

Her skal vi holde dere oppdatert om vår vei og setter stor pris på tips og tilbakemeldinger da vi er helt ferske i dette. Vil gjerne også høre din erfaring med IUI og tidlige tegn på graviditet mm.

 

Klemmer,

To damer som prøver

Hei, 

Så gøy at dere er igang, og spennende at dere skal teste i morgen! 

Jeg og min partner har begynt å spare penger for å forhåpentligvis begynne å prøve snart,

80 000 høres dyrt ut, hjelp! Er denne summen for tre forsok med både sæd og inseminasjon? Er det sånn at på de fleste private klinikker både i Norge og Danmark så må man bestille sæd fra Cryos selv og betale frakt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Så gøy at dere er igang, og spennende at dere skal teste i morgen!

Jeg og min partner har begynt å spare penger for å forhåpentligvis begynne å prøve snart,

80 000 høres dyrt ut, hjelp! Er denne summen for tre forsok med både sæd og inseminasjon? Er det sånn at på de fleste private klinikker både i Norge og Danmark så må man bestille sæd fra Cryos selv og betale frakt?

Spennende da!

 

Hadde vi visst hvor dyrt det egentlig var, hadde vi aldri begynt. Men skal si at det er utrolig hvor raskt man kan skaffe penger om man bare går inn for det! Vi har til og emd hatt eget lav inntekt også denne perioden. Men solgt mye på finn og tatt ekstrajobber.

 

Det er mulig det blir noe over 80 om vi må til med et tredje forsøk. Vi betaler for donor pr. forsøk(valgt en med høy motility - de er ofte dyrere), frakt av sæd, evt.reservasjon av strå, 25%mva, medisiner, Fruktbarhet sjekk mm. Alt dette inngikk ikke i pakken på 19.500. Er helt horribelt hvordan alle prisene er så villedende. Har kranglet litt med klinikken for dårlig informasjon rundt reell sum. Vi har regnet på det, og selv med 3-pakk koster det oss ca 33.000 kr. for hvert forsøk. Men penger betyr intet om vi får det til! Det er verdt det fordi samboer blir automatisk medmor.

 

Og nei - man behøver ikke bestille selv, det gjorde klinikken for oss. Vi fikk bare tilsendt et donor skjema vi returnerte til de. Andre gangen tok vi det bare over telefon!

Endret av 2damer_som_forsøker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da!

 

Hadde vi visst hvor dyrt det egentlig var, hadde vi aldri begynt. Men skal si at det er utrolig hvor raskt man kan skaffe penger om man bare går inn for det! Vi har til og emd hatt eget lav inntekt også denne perioden. Men solgt mye på finn og tatt ekstrajobber.

 

Det er mulig det blir noe over 80 om vi må til med et tredje forsøk. Vi betaler for donor pr. forsøk(valgt en med høy motility - de er ofte dyrere), frakt av sæd, evt.reservasjon av strå, 25%mva, medisiner, Fruktbarhet sjekk mm. Alt dette inngikk ikke i pakken på 19.500. Er helt horribelt hvordan alle prisene er så villedende. Har kranglet litt med klinikken for dårlig informasjon rundt reell sum. Vi har regnet på det, og selv med 3-pakk koster det oss ca 33.000 kr. for hvert forsøk. Men penger betyr intet om vi får det til! Det er verdt det fordi samboer blir automatisk medmor.

 

Og nei - man behøver ikke bestille selv, det gjorde klinikken for oss. Vi fikk bare tilsendt et donor skjema vi returnerte til de. Andre gangen tok vi det bare over telefon!

Huff, tenk at det skal være sånn. At vi som er i et forhold med en av samme kjønn må betale så mye for å få barn og ikke minst for å få samme rettigheter til barnet begge to. Hadde det ikke vært for at man har lyst til å bli juridiske foreldre med en gang hadde det jo vært så mye billigere med hjemmeinseminering.

 

Men som du sier er det selvfølgelig verdt det, og pengene går å få fram :)

 

Hmm, så synd at de ikke informerte ordentlig om summen. Det er jo ganske viktig når det handler om så mye penger. Jeg trodde at man betalte frakt av sæd bare en gang, fordi man bestiller flere doser med en gang.

 

Hvordan har dere tenkt ang. eventuelle søsken? Tenker dere å fryse ned sæd fra samme donor for å få samme til alle/begge barna? Det har dere kanskje ikke tenkt på, eller skal kanskje ikke få fler barn. Jeg bare lurer fordi det er noe jeg tenker veldig mye på selv. Det koster jo litt ekstra å planlegge for barn nummer 2 samtidig som man prøver å få første..

 

Et spørsmål til ang. valg av donor. Fikk dere selve gå igjennom listen og finne en donor dere likte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så morsomt at dere er i gang 😊😊 hvordan gikk det med dere? 😊 vi venter bare på eggløsning før vi skal inn igjen nå. Har ei frøken fra før, så det er søskenforsøk. Vi har også gjort det privat bare i Oslo. Der må jeg si at de har vært veldig flinke til å informere om priser, men fy det koster ja 🙈 de bruker tydeligvis forskjellige banker, og der er det sånn at man kan om man vil bestiller

flere strå med en gang så man bare må betale frakten en gang også. For selve frakten er nesten like dyr som et strå 😥 hvor gamle er dere? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter barn nummer 2 nå, begge har vi fått hjelp til å få via IVF-klinikken i Oslo. Har et vennepar som begynner prosessen nå og lurte derfor på hvor mye vi har måttet betale, så vi sjekket bare for "gøy". Totalt ender vi opp med under 50 000 kr for absolutt alt. Dette er for to barneretter, 5 strå, frakt, oppstarts-/søskensamtale, oppbevaring av sæd og to inseminajsoner - og to barn! Vi var heldige å bli gravide på første forsøk begge gangene, hvis ikke hadde det blitt 8000 kr ekstra per forsøk. Men vi synes nå iallefall det har vært en bra pris (når vi først må gjøre det på denne måten...) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

OJ! Dette var kostbare saker. Hvor rask er enn sånn prosess? Fra man tar kontakt med en klinikk til første insiminering? Kan jeg stille noen kanskje litt personlige spørsmål ang insiminering? Gjør dere det selv, eller gjør en lege dette? Jeg kan ikke sette meg i GU stolen uten å få totalt angstanfall.. Så jeg har litt problemer der når det kommer til at jeg og min kjæreste vil ha barn. Jeg takler andre mennesker ned i rosa mi veeeldig dårlig kan man mildt si.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Via privat klinikk er en sånn prosess veldig rask, vi var i gang på veldig kort tid. :-) en lege insimnerer deg. Det er så klart veldig rart, men det er det som er jobben deres og for dem er det helt dagligdags. Det går så innmari fort, og det er så innmari verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Via privat klinikk er en sånn prosess veldig rask, vi var i gang på veldig kort tid. :-) en lege insimnerer deg. Det er så klart veldig rart, men det er det som er jobben deres og for dem er det helt dagligdags. Det går så innmari fort, og det er så innmari verdt det!

Og ikke noe vondt. Før man kommer til inseminering må man uansett gjøre gynekologisk undersøkelse, det går nok bra! Husk at du skal føde i enden også ;)

 

 

Anonymous poster hash: 27010...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...
On 9/12/2017 at 10:56 AM, celinaall said:

As far as I'm concerned, this process is fantastic, but it's their job to do so it's worth it

 

 

 

 

 

www.chicregina.co.uk

 

On 2017/9/12 at 10:56 AM, celinaall said:

Så vidt jeg er opptatt av, er denne prosessen fantastisk, men det er deres jobb å gjøre så det er verdt

 

 

 

 

 

hebeos

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...