Gå til innhold

Bekkenløsning :O


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var til legen i går, da jeg har hatt så sinnsykt vondt i korsryggen, og fikk konstantert bekkenlønsing. Etter litt samtale ble vi enige om å prøve fysioterapi før sykemelding, da jeg ikke tror det blir så innmari stas å begynne å gå hjemme allerede nå. Er bare i uke 7.

 

Nå har jeg ringt til alle fysioklinikkene innenfor rimlighetens avstand (altså en times kjøring unna og nærmere), og INGEN har ledig time før jul.

 

Jeg prøver å roe ned litt hjemme.. men jeg vet ikke helt hvordan det funker med bekkenløsning? Er det noen øvelser jeg kan gjøre hjemme frem til det blir ledig time hos en fysioterapeut?

 

Hvordan er det med vanlig mosjon og trening?

 

Skal jeg la meg bli SM en liten stund nå, ettersom jeg ikke får tak i fysioterapeut?

 

Er bekkenløsning noe varig, eller kan det forsvinne under graviditeten igjen?

 

Er det noen bevegelser man ikke skal gjøre?

 

Kan jeg gå på ski?

 

Dere som har hatt bekkenløsning og blitt 100% SM tidlig i svangerskapet, hva gjorde dere? Jeg får nesten sammenbrudd når jeg er SM i en toukers tid og må sitte stille. Hvordan omstiller man hodet? Det er for min del den største utfordringen.. å bli isolert hjemme og være i ro er en kjempeutfordring til meg. Jeg har i utgangspunktet en hektisk jobb, med masse stimuli i forhold til daglige utfordringer, oppgaver og fysisk aktivitet. Å må gå fra 100% jobb til 100% sm ser jeg på med skrekk og gru. Har snakket med sjefen idag, og de kan ikke tilrettelegge på en måte slik at jeg kan være delvis i jobb. Enten må jeg fungere, ellers er det ut.. dette pga merbelastnignen det vil påføre mine kollegaer om jeg skal ta alle "rolig" oppgavene og de må ta alle de krevende jobbene uten å kunne regne med meg som en å avlaste seg på.

 

Har lest omkring på nettet, men føler at det er veldig vagt, og jeg får flere spørsmål enn svar når jeg har lest.



Anonymous poster hash: 410e0...ffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...