Gå til innhold

Termin Juni 2017👶💖


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

Så kjekt! :) jeg tror faktisk jeg kjente det mer tydelig og tidligere med første, men denne gangen har jeg vært kvalm lengre og spist mindre så kan være en sammenheng der. Men kjenner av og til små dunk:) gleder meg til å kjenne det daglig utenpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt! :) jeg tror faktisk jeg kjente det mer tydelig og tidligere med første, men denne gangen har jeg vært kvalm lengre og spist mindre så kan være en sammenheng der. Men kjenner av og til små dunk:) gleder meg til å kjenne det daglig utenpå:)

Ja håper du får kjenne det snart :D

Jeg er ingenting dårlig, merker ikke at jeg er gravid bortsett fra når jeg kjenner det danser nedi magen 😁

Var på UL igår (drakk iskald cola å før jeg kom inn kjente jeg at fosteret våknet, så lå å dansa igjennom hele ultralyden 🤗 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen er veldig våken kjenner jeg mye liv i ca 10 min før det er stille lenge. Nå er jeg i uke 16 og merker bevegelsene mye tydeligere. Nå er det ikke lengre kun bobling men mer bevegelse med en liten fot eller to som treffer svakt på innsiden 😍❤️

Endret av ♥ Min engel ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjenner små dytt, ikke kjent så mye bobler denne gangen. Men lite enda. Babyen var rolig (sov?) på ul, lå bare å suttet på tommelen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om opplevelser under ultralyd ❤️ Vi var på ul i dag, 12+1. H*n vinket til oss under hele seansen. Legen sa at "dette var mye vifting med armene" 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg er 14+0 i dag, førstegangsgravid og tenkte det ville være hyggelig å finne et sted med likesinnede :) Foreløpig termin er 17. juni. Har vært litt urolig de siste dagene pga. ymse magesmerter, men har heldigvis ultralydtime hos gynekolog i neste uke. Forhåpentligvis vil den bekrefte at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må i januar ha på meg en blodtrykks døgnmåler pga litt høyt blodtrykk ved to målinger nå. 140/85. Men med første jenten hadde jeg også høyt blodtrykk (uten andre sympt) så ble bare fulgt ekstra nøye opp med ekstra undersøkelser og ul. Skjønner ikke helt greien med å døgnmåle blodtrykket så tidlig iom at jeg har hatt dette problemet før 🤔 Flere som har fått noen svangerskaps-problemer som må fulges ekstra opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 130/80

De har ikke nevnt noe om det enda. Men hadde høyt BT i forrige svangerskap også. Nå følger de mest på bt og urin for svangerskaps forgiftning.

Det går jo ann å få blodtrykks medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 130/80

De har ikke nevnt noe om det enda. Men hadde høyt BT i forrige svangerskap også. Nå følger de mest på bt og urin for svangerskaps forgiftning.

Det går jo ann å få blodtrykks medisiner?

Ja, man må ha blodtrykksreduserende medisiner om det blir for høyt. Men vet ikke helt hva som er "for høyt" når man er gravid. Må høre med hjertelegen når jeg må ha den døgnmåleren. Syns bare at det ble så grådig aset opp om du skjønner 😅 Får håpe den døgnmåleren viser gj.snittlig lavere blodtrykk gjennom dagen 😝
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her. Kjekt å følge litt med, selv om jeg ikke har begynt å glede meg helt enda. Har foranliggende morkake som forårsaker blødninger daglig. Er 14+3 i dag. Gleder meg til å følge dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her. Kjekt å følge litt med, selv om jeg ikke har begynt å glede meg helt enda. Har foranliggende morkake som forårsaker blødninger daglig. Er 14+3 i dag. Gleder meg til å følge dere :)

Velkommen :D har lavtliggende morkake så jeg har også blødd en god del. Har sikkert blødd opp mensen kvota mi for et år, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :D har lavtliggende morkake så jeg har også blødd en god del. Har sikkert blødd opp mensen kvota mi for et år, hehe.

Huff samme her. Så kan vi liksom ikke gjøre noen ting med det heller, annet enn å være engstelig. Må bare vente.. likevel så er prosentene på vår side så langt ❤️ Vi får følge ekstra med på hverandre vi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff samme her. Så kan vi liksom ikke gjøre noen ting med det heller, annet enn å være engstelig. Må bare vente.. likevel så er prosentene på vår side så langt ❤️ Vi får følge ekstra med på hverandre vi da :)

er du blitt sykemeldt? Jeg ble sykmeldt,fikk også beskjed om å ikke løfte tungt å anstrenge meg for mye. (Merker at jeg blør mindre da) 😊 .. Var på UL for 2 dager siden å den ligger fortsatt helt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du blitt sykemeldt? Jeg ble sykmeldt,fikk også beskjed om å ikke løfte tungt å anstrenge meg for mye. (Merker at jeg blør mindre da) 😊 .. Var på UL for 2 dager siden å den ligger fortsatt helt nede.

Akkurat det samme med meg. Er sykemeldt 50% så tar vi ny vurdering etter nyttår. Ja merker også at jeg blør mindre når jeg slapper mer av. Prøver også å ikke bære tungt, men kjente det godt da jeg handlet sist så ble det litt mye drikkevarer slik at posene ble litt for tunge. Da fosset det med en gang jeg kom hjem :( denne uken er mannen bortreist, men får masse hjelp og avlastning av døtrene mine som å f.eks rydde av og på bordet ved måltider og smårydding osv :) masse god støtte og trøst å finne hos dem. Enn du da? Hvordan ser vanligvis din hverdag ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme med meg. Er sykemeldt 50% så tar vi ny vurdering etter nyttår. Ja merker også at jeg blør mindre når jeg slapper mer av. Prøver også å ikke bære tungt, men kjente det godt da jeg handlet sist så ble det litt mye drikkevarer slik at posene ble litt for tunge. Da fosset det med en gang jeg kom hjem :( denne uken er mannen bortreist, men får masse hjelp og avlastning av døtrene mine som å f.eks rydde av og på bordet ved måltider og smårydding osv :) masse god støtte og trøst å finne hos dem. Enn du da? Hvordan ser vanligvis din hverdag ut?

Huff ja får litt panikk når jeg har blødd plutselig mye. ( har også blødd koagler ) er sykemeldt 100% :) så jeg går hjemme å rydder å vasker å slapper av 😁 henter barnet tidlig i barnehagen :)

Mannen jobber på havet så han er borte en månde så hjemme en månde :)

 

Håper morkaka trekker seg opp snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då følger eg etter inn her i dag! Dokke andre har jo vore her nokre veker alt! 13+0 i dag 😊 Formen er endeleg begynt å bli bedre. Mest kvalm på formiddagen og kveld no (og skikkeleg trøtt fram til lunsjtider og etter kl 18-19). Men det er jammen noko heilt anna enn super kvalm heile døgnet og problem med å få i seg væske! Hurra for stor bedring i formen! 👍👍 I dag drakk eg faktisk appelsinjuice til frukost. I går drakk eg ein kaffe mocca på cafe, det var heeeilt fantastisk! Har ikkje fått i meg anna enn svak appelsinsaft dei siste vekene. Og så då oppleve å drikke noko som var godt! Mmmm det var skikkeleg digg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som er preget med ekstrem tretthet? Jeg går rundt som en zombie, uansett hvor mye søvn jeg får. I dag var jeg nødt til å ta meg en halvtimes blund på jobb for å ha sjans til å komme gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som er preget med ekstrem tretthet? Jeg går rundt som en zombie, uansett hvor mye søvn jeg får. I dag var jeg nødt til å ta meg en halvtimes blund på jobb for å ha sjans til å komme gjennom dagen.

Jeg har vært veldig zombie jeg også. Men er komt seg litt nå (uke 17+2). Men sover generelt mye mer enn ellers. Kan vøre en god blanding av at det er vinter samt graviditeten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13+2, så da hopper jeg inn her. Blør mye neseblod....løper endel på jobben og blir helt utslitt, skal ta set opp med jordmor i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig zombie jeg også. Men er komt seg litt nå (uke 17+2). Men sover generelt mye mer enn ellers. Kan vøre en god blanding av at det er vinter samt graviditeten.

Nesten godt å høre at det ikke bare er meg :) Ser frem til å få normalt energinivå igjen, kjenner at det blir bedre og bedre for hver uke. Å være snill mot meg selv i form av trening og sunn mat hjelper veldig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vi slipper å være trøtt i noen uker før vi blir trøtt igjen av å ikke sove så godt på natten pga den store magen samt en våken baby inni der som har fest 🙈😂 Sånn har det pleid å være hos meg tidligere 😅 I dag har jeg hatt masse kynnere. Syns det er litt ekkelt. Kan komme bare av at jeg reiser meg fra sofaen eller lager middag. Håper ikke det fortsetter slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brått smerter i bekkenet etter en travel dag på jobben, sliter nå med moderate smerter, vanskelig for å finne en god sovestilling. Er det noen som kan komme med gode råd? Burde jordmor ha gitt meg sykemelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...