Gå til innhold

Voksene medisineres kun ett år?


lene maria mor til to

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til legen min i håp om å få bytte fra Ritalin til Concerta, grunnet bivirkninger, og får i stede beskjed om at hun mener jeg burde gå helt av ADHD-meds nå som jeg har brukt dem ett år.

Hun påstår at det ikke er vanlig for voksene å gå på slike meds over lenger tid, og at jeg sikkert har utviklet med forbi ADHD-symptomene nå :/

Jeg har aldri hørt noe slikt før.

 

Jeg fikk diagnosen for ett år siden, i en alder av 32. Jeg har hatt vanskeligheter både med skolegang, jobbutsikter, og sosialt. Det var en kjempe-lettelse da jeg fikk diagnosen og medisineringen, som har gitt meg følelsen av å være et verdig og fullkomment menneske med fremtidsutsikter. Plutselig kunne jeg både starte og fullføre prosjekter, huske, samt finne igjen mine egne ord og tanker i sosiale settinger.

Jeg begynte å studere for endelig å få meg en utdannelse, en jobb å være stolt av, og et liv utenfor husets fire vegger.

 

I dag fikk jeg beskjeden. Etter eksamen i Februar 2017 kommer jeg mest sannsynlig til å tas av medisinene.

 

Hva om jeg blir den jeg var? Hva skjer med drømme-jobben? Kan hun virkelig bare ta fra meg all verdighet igjen :(

 

Kan man virkelig utvikle seg forbi ADHD-symptomene, og er det vanlig å bare få meds ett år??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Uten å kjenne dine omstendigheter utover det du skriver så høres det ut som at jeg i din situasjon veldig fort hadde mistet tålmodigheten og byttet fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...