Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på å bli gravid?


Prøver37

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg googler meg ihjel på å finne ut hvor lang tid det gjennomsnittlig tar å bli gravid når man er 37 år. Statistikk. Vet det er individuelt men vil gjerne høre om litt erfaringer. Jeg har bare hatt to PP uten hell. Sluttet på pillen for 6 mnd siden men begynte ikke prøving før for 2 mnd siden. Er kronisk syk og må gå uten medisiner i prøveperioden og hvis jeg bli gravid, så håper det ikke tar så veldig lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg googler meg ihjel på å finne ut hvor lang tid det gjennomsnittlig tar å bli gravid når man er 37 år. Statistikk. Vet det er individuelt men vil gjerne høre om litt erfaringer. Jeg har bare hatt to PP uten hell. Sluttet på pillen for 6 mnd siden men begynte ikke prøving før for 2 mnd siden. Er kronisk syk og må gå uten medisiner i prøveperioden og hvis jeg bli gravid, så håper det ikke tar så veldig lang tid.

Hei!

 

Jeg er noen måneder for ung med mine 36 år ;) , men tenkte jeg kunne svare likevel. Er selv kronisk syk og måtte kutte ut en viktig medisin i prøveperioden + de neste 9 månedene, noe som skaper ekstra stress. Var heldig og fikk full klaff på andre forsøk, og testet positivt på lørdag. Lykke til! Håper det ordner seg snart for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da er vi i samme båt. Jeg er nok litt bortskjemt etter å ha blitt gravid på første forsøk med de to første. Nå 9 år etter, 37 år og skilt og snart nygift igjen, er jeg litt frustrert etter 3pp. Hehe. Tålmodigheten lenge leve. Håper på positiv test til helga! Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tusen takk for svar. Måtte hoppe over en PP i jula pga influensa, men nå er jeg snart i gang med 4 PP. Håper det går denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 36 i år og jeg ble gravid på p piller 😩. Vi har 3 fra før da ble jeg gravid på første forsøk..

 

Er snart 3 mnd på vei og vi gleder oss til nr 4 kommer i august 😊. Men hvor lett du blir gravid kommer nok an på hvor god kvalitet eggene dine har. Har du oppsøkt gynokolog ? Mange blir jo gravide langt oppi 40 årene også så er nok store muligheter for en graviditet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Denne gangen brukte vi et halvt år. Nå satt den endelig! Håper alt går som det skal 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er 37 år, vi brukte 11 pp på å bli gravid..1. barnet kom på 3. prøverørforsøk (etter 3 år), 2. blei eg spontant og uventa gravid med då 1. var 10 mnd. Ny mann og 7 år seinare dette ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har 3 barn før fylt 30 år som satt på første PP. Prøvde igjen etter fylte 40 år med IVF. Holdt på noen år. Ble gravid, men mistet flere ganger. Ga opp egne egg og er nå gravid med ED.



Anonymous poster hash: 266f8...18f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har ikke vært prøver, bare sånn "vi ser om det går". Mannen min er yngre enn meg og barnløs, jeg er 40 og har tenåringer. Så sa til ham at det er ikke sikkert jeg kan få.

Men joda, første "forsøk" uten prevensjon og der satt den. Kanskje det faktisk hjelper med en cool attitude, hva vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.barn 1. pp, 2.barn 1,5 år (!), 3.og 4.barn gikk på 3. pp med ny mann. Var 27 år med første og er 36 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

Jeg er 36. Klaffet på første forsøk (egentlig uten at vi forsøkte) for 1 år siden. sa i uke 5-6. Ble gravid igjen rett etterpå uten mens imellom. sa i uke 8. Ble deretter gravid etter 6 pp. ma i uke 11 (fosteret hadde vært dødt siden uke 8).

Får utredning nå.

Anonymkode: f686e...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...