Gå til innhold

Clear blue


Titib

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen .

Jeg fant ut valgnatten at jeg var gravid med en slik hurtigtast med HTC måler

Den viste svaaaaakt to streker. Så jeg tok en til morgen etter . Da viste den fremdeles veldig svakt . Så da kjøpte jeg en cb med uke indikator som viste gravid 1-2 uker men når jeg regner slik som det står overalt fra første dag i siste mens er jeg 10 uker. Men hvordan et dette mulig ? Jeg har også alltid hatt veldig uregelmessig mens . Og etter fødselen med 1 man har mensen blitt veldig uregelmessig kan være 1-3 mnd mellom hver . Hva tror dere jeg skal gå ut ifra?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Siden du har veldig uregelmessig mens, ville jeg tatt kontakt med fastlegen og tatt blodprøver for å måle HCG. Da vil de kunne regne ut ganske nøyaktig hvor langt du er på vei.

Tror dette ville vært det enkleste😊

Lenke til kommentar

Var hos legen på mandag å spurte han om det var en måte han kunne finne ut nøyaktig. Å da sa han at da måtte jeg bestille time til tidlig ultralyd privat. Og at han gikk ut ifra min siste mens.

Lenke til kommentar

Det hørtes veldig rart ut, hadde en venn med samme problemet. Fastlegen henviste henne til sykehuset for tidlig uøtralyd.

Jeg fikk informasjon om at man enten tar blodprøver for måling av hcg eller bli henvist til tidlig ultralyd.

Kjenner jeg blir litt irritert på denne legen, jeg mener at han ikke gjør jobben sin! Hadde jeg vært usikker så ville fastlegen ha sendt henvisning med en gang!

Lenke til kommentar

Det der stemmer ikke helt. Fastlegen skal henvise deg til sykehuset for tidlig ultralyd og terminfastsettelse. Evt ta hcg og sjekke at nivåene øker tilfredsstillende

 

Anonymous poster hash: f0a4e...d08

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg fikk henvisning til tidlig ul da det var ganske usikker siste mens. Hadde to datoer som jeg mente på var siste mens, viste seg derimot at ingen av disse datoene stemte i forhold til befruktning og det jeg trodde var siste mens var egentlig festeblødning. Stor forskjell på hvordan du skal ha videre oppfølging med tanke på kontroller når siste mens er såpass usikker. 



Anonymous poster hash: 35d3c...184
Lenke til kommentar

Hadde kontaktet legen igjen og insistert på terminfastsettelse, evt gått til en annen lege på legesenteret.

 

Anonymous poster hash: f0a4e...d08

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...