Gå til innhold

Baby 5mnd våkner i full gråt


Mamma_Christina

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på 5mmd som plutselig har begynt å gråte i søvne. Jeg bar og sov med han på brystet de første 3mnd. Kan vel trygt kalle han en bærebaby :)

Rett etter fylte 3mnd begynte han å trives med å ligge litt alene. Når han var 3,5mnd så kunne vi faktisk legge han i egen seng på soverommet vårt. Det funket helt supert fra dag én! Han våknet kun for mat 2-3ganger om natten. Når han var 4,5mnd sov han natten igjennom nesten hver natt.

Nå er han litt over 5mnd og har begynt å skrike etter 30-40min etter vi har lagt han. Og sånn holder han på hele natta. Hender han vil ha mat, men sjeldent før kl.05.

Han ligger ikke å klager først, han ligger helt rolig (har babycall med kamera), så plutselig begynner han å skrike sånn vond gråt. Det virker som det er i søvne.

Det pleier å hjelpe med en hånd på brystet eller lyd av havet/whitenoise. Men ikke alltid.

De siste 2 dagene har jeg lagt han i sengen med meg, da våkner han mye sjeldnere, og sovner selv veldig fort.

Er det noen som vet hva dette kan komme av?

Det føles som han vil ha nærhet, og jeg har han gjerne i sengen med meg, men så er det så mange som sier at jeg ødelegger alt jeg har fått til (fine, selvstendige netter) hvis jeg nå begynner å ta han i sengen vår.

Men fader da, hvis han trenger trøst og nærhet så skal jeg vel gi han det?

Er det noen som har opplevd no lignende?

 

Takk for alle svar og tips! Trenger sårt det nå etter et par uker med fryyktelig lite søvn!

 

PS: Han er blid og opplagt på dagen og spiser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...