Gå til innhold

Barnesete vendt fremover


Robin90

Anbefalte innlegg

Hei.

Minstemann begynner i bhg snart og er da 1 år. Slik det er nå, har vi bare 1 bil med mulighet til å ha setet vendt bakover. Den andre bilen er en kassebil, med airbag. Hvordan er det å ha fremovervendt sete med minstemann på 1 år når jeg må hente med 2-seteren? Blir bare innimellom frem til sommeren. Har ikke lyst til å kjøpe ny bil nå, pga jobbsituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av de som mener at en ettåring framovervendt er nei, nei, NEI.

Jeg ville forsøkt mye før jeg gjorde det.

 

Og kan ikke airbagen kobles fra i toseteren, kan ikke en ettåring sitte der, uansett hvilken retning den sitter.

 

Dere kan ikke bytte på å bruke bilen der han kan sitte bakovervendt da?



Anonymous poster hash: 0be07...4d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke ha ettåringen framovervendt. Ihvertfall ikke hvis det er høy fartsgrense på strekningen dere skal kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke de-aktivere airbagen på kassebilen? Burde være en mulighet for det da den skal deaktivieres m ting fraktes i føresetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Hadde jeg aldri turt. Hadde aldri tilgitt meg selv om noe skjedde og jeg var vel vitende om at ungen ikke var sikret skikkelig.  Må vel gå an å deaktivere airbagen? Skal vel ikke sitte fremover med aktiv airbag heller. Ta buss ellers må den som har den andre bilen hente. 

Anonymkode: 89389...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barn skal aldri sitte foran aktiv airbag. Uansett!

så du må enten få airbagen deaktivert (og da kan du jo ha bakovervendt) eller finne en annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...