Gå til innhold

Uplanlagt gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har blitt gravid, ønsker egentlig å beholde da jeg vet jeg blir å angre på en abort..

Men, har ingenting på stell i livet akkurat nå. Har ingen jobb, ustabil livssituasjon, ikke fast bosted og et forhold som ser ut til å gå i vasken, lite familie og støtte rundt meg.. Ingen lur situasjon å få barn i, men samtidig vil jeg ikke leve med det å ha tatt abort :( Barnefaren ønsker ikke barn akkurat nå, men han liker heller ikke tanken på abort. Familien min vil ikke støtte meg, d er jeg sikker på :/

Noen tanker? Hva ville dere ha gjort??



Anonymous poster hash: 31231...c24
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Selv hR jeg snart 3 barn men var veldig usikker på 3 mann så vet litt om de tankene du har nå.

 

Jeg lurer litt på om du har en utdannelse, er i gang med utdannelse eller har en jobb? Førstemann fikk jeg under studier og da får man i d minste lån og stipend hvor lånet blir omgjort. Klarer du å jobbe litt i tillegg så tenker jeg at du vil kunne klare d økonomiske.

 

Så lurer jeg litt på alderen din? Hvis du er veldig ung tenker jeg at det vil komme flere sjanser senere i livet hvor du vil slippe å stå alene i graviditeten. Det er tøft å få barn men selvfølgelig ikke umulig hvis du er redd for å angre. Men d er lov å ta abort uten å ha dårlig samvittighet <3 et barn er et livslangt ansvar, ufattelig mye glede og mye arbeid.

 

Vet du hvor langt du er på vei? Jeg anbefaler deg uansett å dra på forundersøkelsentil abort. Da kan du kjenne litt på følelsene rundt det og få fastsatt termin. Abortinngrepet blir ikke utført samme dag, du får tid til å tenke hva du vil etterpå <3

 

Masse lykke til ❤️

 

Anonymous poster hash: 06fc1...09d

Lenke til kommentar

Og hvorfor vil ikke familien støtte deg? Har du andre du kan snakke med som er mer nøytrale? Jeg har hørt at amatha kan være fine å prate med når man er usikker. De skal være nøytrale, men fastlegen min mente at de var pro liv så det er kanskje best å gå dit hvis man heller mest mot å beholde.

Det hørres jo foresten ut som du kan få litt støtte fra barnefaren og isåfall vil det jo bli litt enklere ser jeg for meg ☺️

Prøv uansett å Finn deg en liten jobb slik at du kan tjene deg opp litt penger. Står man uten noe får man kun en engangsbetalinf fra nav på rundt 36 000 (det var beløpet for 4 år siden iallfall) og det er jo ikke så mye for et år... Og huske også at det er gøy å handle på Finn.no. Man trenger ikke det nyeste!! Og familien vil nok støtte deg dersom du skulle bestemme deg for å beholde. Ikke ta avgjørelser basert på andre. Vil bare si d også. Du må kjenne på det selv❤️

 

Anonymous poster hash: 06fc1...09d

Lenke til kommentar

Og hvorfor vil ikke familien støtte deg? Har du andre du kan snakke med som er mer nøytrale? Jeg har hørt at amatha kan være fine å prate med når man er usikker. De skal være nøytrale, men fastlegen min mente at de var pro liv så det er kanskje best å gå dit hvis man heller mest mot å beholde.

Det hørres jo foresten ut som du kan få litt støtte fra barnefaren og isåfall vil det jo bli litt enklere ser jeg for meg ☺️

Prøv uansett å Finn deg en liten jobb slik at du kan tjene deg opp litt penger. Står man uten noe får man kun en engangsbetalinf fra nav på rundt 36 000 (det var beløpet for 4 år siden iallfall) og det er jo ikke så mye for et år... Og huske også at det er gøy å handle på Finn.no. Man trenger ikke det nyeste!! Og familien vil nok støtte deg dersom du skulle bestemme deg for å beholde. Ikke ta avgjørelser basert på andre. Vil bare si d også. Du må kjenne på det selv❤️

 

Anonymous poster hash: 06fc1...09d

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...