Gå til innhold

Si opp jobben og studere, hva skjer med permisjon og far?


momseguri

Anbefalte innlegg

Hei! Av mange grunner vet jeg at jeg ikke vil fortsette i deltidsjobben min når permisjontiden min er over. Jeg er student og skal skrive ferdig masteroppgaven min (leverer i juni) og vil helst være 100% student nå. Mannen min skal ta ut ca. 50% av fellesperioden. Er det noen som vet hva som skjer om jeg sier opp jobben nå? Vil mannen min kunne ta ut permisjon når jeg "bare" er student, og hvordan vil det påvirke utbetalingene mine av foreldrepenger? Får jeg ikke foreldrepenger da eller hva skjer? Har prøvd å google dette, men finner ikke ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du allerede er i gang med din permisjon tror jeg ikke det har noe si. Nav krever at mor har en aktivitet (jobb, studier) når far gjennomfører sin permisjon. Jeg er student uten jobb, og har derfor ingen rettigheter hos nav. Far fikk da hele mammapermisjonen også, i tillegg til pappapermen (det heter vel egentlig fellesperiode, men jeg kaller det "hele" mammapermen).

 

Ring nav og dobbeltsjekk. Jeg ringte de flere ganger (det var ikke alle som gav gode svar), men etter flere telefoner forstod jeg teksten på nettsiden bedre, og da fikk vi til slutt klarhet i det og klarte å få innvilget søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...