Gå til innhold

Barn med treg utvikling men ingen diagnose. Noen flere i lik situasjon?


Mamma lotte

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 20 mnd. Hun har helt fra fødselen vært veldig stiv og hadde alltid knytte never. Gråt mye som liten og var utrolig vanskelig å trøste. Hun gav ikke øyekontakt og virket til tider som om hun var i sin egen boble. Hun rullet ikke fra rygg til mage før hun var 9mnd. ålte seg ikke frem før hun var over året. både krabbing og det å sette seg opp selv tok noen måneder til før hun fikk til.

 

Mat er et kapittel for seg selv..... Hun har aldri tatt brystet. hun slet veldig med sugerefleksen. Vi har enda problemer med mat som ikke er godt most. da dette settes i halsen. Klarer kun å drikke av en type tute kopp( den til avent som kjøpes på butikken med myk tut) og mam tåteflaske som hun får melk i. 

 

Hun gir mer øyekontakt nå. er en fornøyd jente med  "egne meninger". Hun reiser seg opp etter bordet og har akkurat begynt å klatre over hindre og opp et par trappetring. Det er ingen tegn til herming eller noe ord bare lyder.

 

Det jeg egentlig håper med dette innlegg er å treffe på noen som kanskje er i litt samme situasjon. En føler seg veldig alene når en står midt oppe i en slik utredningsfase. og bare det å aldri få svar på noen ting:(

 

Noen som er i en lignende situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...

Hei. Jeg fødte en datter for 6 uker siden, som har vært stiv i føttene siden fødselen. Har ikke fått noe diagnose enda (alt for tidlig naturligvis). Så langt har vi problemer med mating. Gråter mye i tillegg. Er kun stiv når hun er våken, helt slapp når hun sover. Hvordan går det med jenta di i dag? :) Veldig tøft og leve i uvisstheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...