Gå til innhold

Min ex mann prøve å kontrollere all min tid med ungene....


Annishjen

Anbefalte innlegg

Jeg og min ex er separert og har to barn sammen, jeg flyttet ut fra vårt felles hjem for 5 1/2 mnd siden etter et 5 år langt ekteskap, og hadde vert sammen i 8 år. Vi fungerte ikke ilag dei siste to årene vi var gift og jeg hadde kastet han ut en gang allerede for to år siden, men han fikk flytte inn igjen siden vi ventet vårt andre barn sammen og vi ville prøve en gang til å få forholdet på beina igjen. Men i vinter gikk det ikke lenger, jeg var så lei av å prøve å få et dødt ekteskap til å fungere og vi valgte sammen å avslutte ekteskapet.

RETT etter vi hadde gjort det slutt så gjorde jeg en dum ting, jeg gikk på nettet å lagde meg to dating profiler. Der møtte jeg noen menn som jeg flørtet med i en periode på to uker, vi sendte bilder til hverandre og snakket mye. Dette var mens jeg fortsatt bodde i huset vårt. Den ene gangen brukte jeg pcen som var felles, og min ex fant bilder som var sendt og gikk innpå eposten min og fant profilene mine. Eg har bedt om unnskyldning for dette mange ganger og sagt det var dumt av meg, jeg innrømmet hvor mange jeg hadde snakket med og hele pakken. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg er stolt av, men vi hadde gjort det slutt, og jeg trengte noe spenning i livet, og noen å snakke med, dette var da raskeste løsningen. 

 

såååå over til det som egentlig var problemet mitt... 

 

I begynnelsen gikk det greit å kommunisere oss imellom og vi hadde en grei tone i forhold til barna, men nå har jeg funnet meg en ny kjæreste og vi har vert på dateren siden jeg flyttet ut. Dette har min ex vist om hele tiden, og i helgen som var ville jeg introdusere min nye kjæreste for barna, da slo min ex seg helt vrang og ble skikkelig sur. Han mente det var for tidlig å introdusere min nye kjæreste, så jeg spurte når han mente det kunne passe seg, så fikk jeg til svar kanskje 3 ÅR. Han begynte også å gå tilbake til det som skjedde rett etter det vart slutt, og begynte å si at jeg måtte jobbe med meg selv og hadde dårlige, usunne og negative verdier, han stolte ikke på meg i det hele tatt og ville ha minst mulig med meg å gjøre. Han kunne godt å ha barna på heltid viss ikke jeg tenkte mer på barna, og brukte tiden til å jobbe med meg selv i stedet for å bruke tiden på sånt tull som jeg gjorde. Han sier også at han hører ting hjemme som han ikke vil høre, og når jeg spør hvem som sier ting, om det er barna eller andre i familien hans som sier ting, så vil han ikke svare meg. Jeg skjønner ikke hvorfor han bare kan legge det jeg gjorde bak seg, han truer med alt mulig og vil ikke svare meg på spørsmålene mine... jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.... nå vil han at jeg skal signere en fordelingskontrakt for ungene. Vi har dei 30/70 jeg 30 han 70, jeg ønsker ikke å ha dei 50/50 fordi dei er så små enda (21/2 og 5). Er mest redd for at han tilslutt kommer til å ville ha full foreldrerett over dei. HVAA SKAL JEG GJØRE... blir så frustrert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 10 måneder senere...

Om pappaen har barna mest er vel helt ok dersom det fungerer for dem? Mødre har ikke "førsteretten" på barna, selv om mange her inne oppfører seg sånn.

Over til din problemstilling; Jeg er både enig og uenig med x-en din. Du bør kanskje vente litt med å introdusere han, i hvert fall siden du har barna såpass lite, bør du prioritere tid med kun dem når du har dem. De er også såpass små at de ikke vil forstå det dersom dette er en mann som bare er innom av og til. 5,5 mnd er ikke lenge i den store sammenheng. Om dette er en mann du skal være med resten av livet, så har du tid til å vente en stund til.

Mener kanskje x-en din tar litt hardt i når han sier 3 år, men om du klarer sette deg inn i hans tankegang, så er han kanskje både bitter og såret pga bruddet mellom dere, han trenger litt tid å fordøye det. 5-6 mnd er ganske ferskt når dere har vært sammen i 8 år.

Har du tenkt å flytte sammen med han nye siden du vil introdusere han for barna nå? Vet ikke hvordan dere gjør det nå, men dere bør kanskje prøve å bo litt sammen når barna ikke er der. Er mye man får vite om hverandre når man får hverdager sammen.

Selv introduserte jeg ny kjærest etter vi hadde kjent hverandre i ca 2 mnd. Da hadde jeg 1 barn på 2,5 år, og det hadde aldri vært noen pappa i livet til barnet.
Jeg har i ettertid sett at det var altfor tidlig i forholdet, men jeg var veldig ung, og hadde ikke den kunnskapen som jeg har nå. Ikke hadde jeg noe fri fra barnet heller. Heldigvis så fungerte det forholdet, og vi er enda sammen 13 år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...