Gå til innhold

Flytte til ny by i barselstiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er gravid med min første, og selv om jeg ikke hører til i dette forumet enda har jeg et problem jeg håper dere kan hjelpe meg med siden dere har litt mer erfaring enn meg!

 

Samboeren min har fått tilbud om jobb i en annen by! Han vil starte ca 3 måneder før termin, og kontrakten gjelder for 1 år. Så det passer ganske bra med min permisjonstid, og jeg har derfor sagt at jeg kan være med å flytte..

 

Men jeg er så usikker!

 

Jeg har noen helseproblemer fra før som gjør at jeg helst vil fortsette oppfølging av svangerskap og fødsel på det sykehuset der jeg har startet. Det er altså ikke veldig aktuelt for meg å flytte før etter babyen har kommet, siden det ikke vil være mulig å pendle mellom de to byene.

 

Firmaet har forståelse for dette, og har tilbudt å dekke ukependling, og å være veldig fleksible i forhold til hvor han jobber de første månedene.

 

Vi kommer til å få ordnet en leilighet med en gang han starter i ny jobb, slik at han kan gjøre klart det meste før jeg og baby kommer flyttende. Og vi kommer nok til å være her vi bor nå de første par ukene før vi setter oss på flyet.

 

Det er alikevel så mange ting å tenke på syns jeg. Vi har snakket mye om dette de siste dagene, og vi synes dette er en kjempemulighet for han. Jeg skal jo uansett være i permisjon, så det spiller ikke så stor rolle for meg hvor vi er. Jobben er i hjembyen hans, og vi har begge vårt eget nettverk i byen, så jeg ser ikke noe problem med å bo der sånn sett.

 

Er det noen som har erfaring med å flytte med et nyfødt barn?
Er det greit å fly med en to uker gammel baby?

Hva ville dere ha gjort i denne situasjonen?

Beklager veldig langt innlegg! Har bare så mange tanker som surrer for tiden, og jeg håper at dere kan gi meg noen gode råd på veien! :D

 

Hilsen forvirret og hormonell dame!



Anonymous poster hash: 228fd...338



Anonymous poster hash: 1ddf3...272
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke gjort det selv, men en kollega flyttet omtrent den dagen de kom fra sykehuset. Det meste var klart i den nye byen og de tok hurtigruta for å slippe å kjøre så langt med en nyfødt. Tror det gikk greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...