Gå til innhold

Spise salami når man er gravid?


Futurewifey

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig blitt gravid etter lange 6 måneder! Og jeg har lest litt rundt om hva man bør spise å ikke spise. Så fant jeg ut at man ikke burde spise salami, noe som jeg elsker!!

Så jeg lurte bare på om det er noen måte å lure seg rundt det, altså fryse salamien først eller noe lignene?

Hva er din erfaring:D?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Fikk informasjon fra jordmor at dette kan spises Feks på pizza dersom det blir varmet til minst 70 grader. Frysing tar dessverre ikke knekken på alle bakteriene, mener på at det da var snakk om Listeria som frysing ikke hjalp mot

 

Anonymous poster hash: 7c2a5...068

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg spiste mye fårepølse med 1., før jeg plutselig fikk høre at jeg ikke "burde" det. Er nok ikke noen fare om man har spist litt, men legen min sa jeg ikke burde spise det nå- altså type spekekjøtt og rått kjøtt. Alt med måte tenker jeg, og selvsagt bør alt kjøttpålegg ha god dato!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg spiste mye fårepølse med 1., før jeg plutselig fikk høre at jeg ikke "burde" det. Er nok ikke noen fare om man har spist litt, men legen min sa jeg ikke burde spise det nå- altså type spekekjøtt og rått kjøtt. Alt med måte tenker jeg, og selvsagt bør alt kjøttpålegg ha god dato!

Her er det ikke alt med måte som gjelder. Blir du smittet så blir du smittet enten du har spist 1 skive i løpet av svangerskapet, eller 1000. Men sjansen for å bli smittet er jo mikroskopisk da uansett hvor mye du spiser.

Lenke til kommentar

Tenker jeg og. Er greit å unngå det når man vet om risikoen, men før man vet om det er det nok ikke krise om man alt har spist det. Tenk på i gamle dager hvor de sikkert ikke tenke over det en gang

Lenke til kommentar

Annonse

Skjønner ikke problemet jeg, er 9 usle mnd det er noen få ting man ikke skal spise eller drikke. 9 mnd liksom, ikke 9 år.

 

Anonymous poster hash: 78c04...f87

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I feel your pain. I rem desperasjon etter å få fortsette med salami og majones har jeg gravd fram følgende informasjon:

 

Salami produsert på større fabrikk i Norge med norsk kjøtt (feks Gilde), skal visstnok ikke være noe problem. Les mer her: http://altformamma.no/artikler/141/article/item

 

I søkemotoren her på klikk.no, får man grønn tommel opp ved å søke på Salami: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article1544360.ece

 

Hvis du likevel vil være 100 % sikker kan du enten fryse salamien på -20 grader i 2 døgn eller kjøpe kokt salami, jeg tror Grilstad skal ha en kokt variant. Jeg har ikke klart å finne den enda, men har bare sjekket på nærbutikken (Coop Xtra) så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...